سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

روزهای آلودگی هوا در 72 ساعت شش هایتان را برق بیاندازید!



 پاک سازی بدن, آب گریپ فروت

تعداد کثیری از افراد هستند که با توجه به اینکه در طول زندگی شان یکبار هم سیگار نکشیده اند ولی مشکل ریوی دارند وبرخی دیگر نیز با وجود 40 سال سیگار کشیدن شش های بسیار سالمی دارند.

همه این ها به ارگانیسم بدن افراد بستگی دارد. در این مقاله راهکارهایی به شما ارائه می گردد تا بتوانید در عرض 72 ساعت شش های خود را پاک کنید.


اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که بدن شما از همه محصولات سمی مواد لبنی دور باشد.

* در اولین روز پاک سازی، بدن شما به یک فنجان چای پیش از خواب نیاز دارد تا مواد سمی که باعث یبوست در روده می شود از بدن خارج گردند. در حین عمل پاکسازی نباید با انجام کارهای سنگین فشار زیادی بر روی شش ها یا دیگر نقاط بدن باشد.

 

* قبل از صبحانه 2 عدد لیمو را در 300 میلی لیتر آب بچکانید.

 

* 300 میلی لیتر آب گریپ فروت مصرف کنید. اگر طعم آن را نمی پسندید، می توانید آب آناناس را جایگزین آن کنید. این دو آبمیوه سرشار از آنتی اکسیدان طبیعی بوده که سیستم تنفسی را بهبود می بخشد.

 

* لازم است بین وعده صبحانه و نهار 300 میلی لیتر آب هویج مصرف شود. این آبمیوه کمک می کند تا خون شما طی 72 ساعت پاکسازی، قلیایی شود.

 

* در هنگام وعده نهار 400 میلی لیتر آبمیوه حاوی پتاسیم مصرف کنید. پتاسیم به عنوان یک پاک کننده قوی عمل می کند. پیش از خواب 400 میلی لیتر آب آلبالو بنوشید که این آبمیوه با باکتری های عفونت ساز در ریه مقابله می کند.

 

* 20 دقیقه استحمام با آب گرم بسیاری از مواد سمی را از بین می برد.

 

* 5 تا 10 قطره اوکالیپتوس را در ظرف پر از آب بریزید. سرتان را روی آن گرفته و با حوله ای سرتان را بپوشانید. از این بخار استنشاق کرده تا آب سرد شود.

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
ماکروویوتان را به این روش برق بیاندازید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر ساعت چند تهرانی به دلیل آلودگی هوا می‌میرند؟



اخبار,اخبار اجتماعی,کنترل آلودگی هوا


 اخبار اجتماعی - معاون وزیر بهداشت
"هر ساعت 2 تهرانی به دلیل آلودگی هوا می‌میرند"

معاون بهداشت وزیر بهداشت با تاکید بر مقدم دانستن امر پیشگیری در مقوله درمان به تصریح عوامل مخاطره آمیز سلامت و همچنین برنامه‌های وزارت بهداشت برای کنترل این عوامل خطر پرداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر سیاری در همایش هفته سلامت گفت: هفته سلامت فرصتی است که دستاوردها، مسائل، مشکلات و برنامه‌هایی که در این حوزه را داریم مرور کنیم و به اطلاع مردم برسانیم.

وی سلامت را ودیعه و امانتی از سوی خدا دانست و گفت:‌ ما می‌توانیم 85 سال عمر مفید داشته باشیم، خداوند از نظر بیولوژی این امکان را به انسان داده است البته نقش خودمراقبتی در سلامت افراد بسیار مهم است.

سیاری سلامت را برخورداری کامل از رفاه جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی خواند و گفت: سلامت به معنی نبود بیماری، ناتوانی و معلولیت نیست بلکه باید تمام ابعاد مذکور در آن در نظر گرفته شود. از طرف دیگر تنها 25 درصد عوامل اثرگذار بر سلامت به حوزه بیومدیکال مربوط می‌شود ، 10 درصد آن به مباحث ژنتیک و مابقی به حوزه اجتماعی باز می‌گردد.

ایدز در کودکان کار و خیابان 45 برابر سایرین
وی بیماریهای واگیردار، غیرواگیر، آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌های کمرشکن سلامت را چهار عامل تهدید سلامت شهرنشینان خواند و گفت: میزان ایدز در کودکان کار و خیابان 45 برابر افراد دیگر است. در مجموع با خود مراقبتی می‌توان از این عوامل دوری کرد و سلامت را تامین کرد.

وی افزود:‌ هرچه در جامعه بیکاری، بی‌عدالتی، فقر و خشونت کمتر باشد و در مقابل ایمان، تقوا و مسئولیت پذیری و همچنین آموزش توسعه یافته و پوشش بیمه همگانی را در جامعه داشته باشیم، آن جامعه شاداب تر و سالم تر خواهد بود. بحث خودمراقبتی در تمام حیطه‌ها کارساز است.

سیاری به دستاوردهای حوزه سلامت در سالهای پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ و میر مادران و کودکان، بهبود دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی و افزایش نیروی انسانی متخصص از جمله این دستاوردهاست.

وی در عین حال تصویب بیمه همگانی در سال 73 را مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه به دلیل گرانی و افزایش هزینه‌ها، این بیمه کفایت کافی برای تامین هزینه‌ها را ندارد البته مشکل هزینه‌های درمان مشکلی جهانی است.

سیاری بیماریهای غیرواگیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این بیماری‌ها به سه عامل خطر شامل تحرک، عادات غذایی و مصرف سیگار باز می‌گردند که تمام این عوامل در اختیار ما هستند. 26 میلیون ایرانی دچار اضافه وزن و چاقی هستند که بیماریهایی نظیر دیابت، فشار خون، چربی خون و مرگ زودرس قلبی از عوارض آن است. سالانه 91 هزار نفر به علت سکته قلبی و 43 هزار نفر نیز به علت سکته مغزی جان خود را از دست می‌دهند این در حالی است که 80 درصد این موارد با خودمراقبتی قابل پیشگیری است.

صرف روزانه 10 میلیارد تومان برای سیگار
به گفته سیاری 5.5 میلیون ایرانی سیگاری هستند. روزانه 70 میلیارد نخ سیگار به ارزش 10 میلیارد تومان هزینه می‌شود این در حالی است که سیگار عوارضی نظیر آسم، فشار خون، سرطان ریه و غیره را به دنبال دارد و دولت و مردم باید هزینه‌های آن را بپردازند.

هر یکساعت دو تهرانی به دلیل آلودگی هوا می‌میرند
وی افزود: 88 درصد مردم یعنی 48 میلیون نفر روزانه پنج واحد میوه و سبزی مصرف نمی‌کنند این در حالی است که میوه و سبزی عاملی هستند برای سلامتی.

سیاری آلودگی هوا را یکی از معضلات کشور خواند و افزود: در سال 91 تنها پنج درصد روزهای تهران هوای پاک داشت. 70 هزار خودرو فرسوده و خارج از استاندارد در تهران تردد می‌کند. این در حالی است که هر خودروی فرسوده سه برابر خودروی استاندارد آلودگی هوا ایجاد می‌کند. در مجموع در هر یک ساعت دو تهرانی به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. چه کسی مسئولیت این امر را می‌پذیرد؟

وی در عین حال مسئله اعتیاد و مواد مخدر در جوانان و نوجوانان را یادآور شد‌ و افزود: جوانان و نوجوانان ما در معرض روانگردان‌ها و شیشه هستند. این در حالی است که مصرف چنین موادی رفتارهای پرخطر نظیر قتل، خودکشی، رفتار جنسی مخاطره آمیز، ایدز، هپاتیت و ... را به دنبال دارد. در این زمینه مشکل کشور ما مسئله ایدز و اعتیاد تزریقی است. تمام این موارد با خود مراقبتی قابل کنترل است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت پیشگیری ا مقدم بر درمان دانست و با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده از محل هدفمندی یارانه‌ها برای حوزه سلامت ادامه داد: تا زمانی که نتوانیم نظام منسجم سطح‌بندی، نظام ارجاع، نظام پرداخت عادلانه، نظام اطلاعات و نظارت صحیح داشته باشیم، مسائل و مشکلات سلامتی همچنان ادامه خواهند داشت.

برنامه‌های معاونت بهداشت در سال جاری
وی به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای امسال حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: برنامه امسالمان برای 23 میلیون‌ روستایی، ارتقای خدمات است به این ترتیب روستاییان در صورت ارجاع به بیمارستان تنها پنج درصد هزینه‌های درمان را خواهند پرداخت.

همچنین برای نخستین بار خدمات اولیه را برای 8.5 میلیون نفر در حاشیه شهرها فراهیم خواهیم کرد. به دستور وزیر بهداشت شبکه جامع همگانی را در شهرستان‌ها طراحی خواهیم کرد تا به این ترتیب مردم نگرانی از بابت هزینه‌های درمان نداشته باشند.
 اخبار اجتماعی - ایسنا