سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

روزتان را اینطوری شروع نکنید!



نحوه ی آغاز کردن روز

نحوه ی آغاز کردن روز اهمیت زیادی دارد، مخصوصاً اگر برنامه ی کاری تان دست خودتان باشد

 

دِیمون براون در مطلب تازه ی خود می گوید: «من در طول زندگی حرفه ای خود، از یک فرد شب بیدار به یک سحرخیز تبدیل شدم. در همین سال های اخیر حتی ساعت ۳ صبح بیدار می شدم تا به امور کارآفرینی و علایق شخصی ام بپردازم.

۳ راه نامناسب برای آغاز کردن روز
تجربه این این تحول به من ثابت کرد نحوه ی آغاز کردن روز اهمیت زیادی دارد، مخصوصاً اگر برنامه ی کاری تان دست خودتان باشد و از این نظر با محدودیت و یا الزامی مواجه نباشید».

او ادامه می دهد «یکی از بزرگ ترین درس هایی که می توانیم فرا بگیریم این است که یاد بگیریم روز خود را چگونه شروع نکنیم. همین اشتباهات صبحگاهی می توانند روز بدی را برای ما رقم بزنند.

۱- نوشیدن قهوه
اجتناب از نوشیدن قهوه در آغاز روز کار دشواری است. هیچ چیز نمی تواند اول صبح جای بوی قهوه را بگیرد. اما بدن تا چند ساعت پس از بیدار شدن به قهوه احتیاج نخواهد داشت.  بدن ما وقتی صبح ها از خواب بر می خیزیم، شروع به ترشح کورتیزول می کند. ترشح کورتیزول باعث می شود از حالت خواب آلودگی خارج شویم و فعالیت های روزانه ی خود را با انرژی آغاز کنیم.

اوج ترشح آن نیز بین ۸ و ۹ صبح است و تا میانه ی روز و ساعات پایانی عصر نیز به کار خود ادامه می دهد. نوشیدن قهوه در ساعات آغازین صبح مثل این است که روی آتشی بزرگ بنزین بریزید. این کار باعث می شود بدن شما انرژی خود را سریع تر از دست بدهد و به همان میزان زودتر دچار خستگی شود.

 

راه نامناسب برای آغاز کردن روز

از دید نظامیان، مرتب کردن تختخواب مهم ترین کاری است که فرد در کل روز انجام می دهد

 

۲- جمع نکردن و مرتب نکردن رختخواب
هر کسی که با عادات رفتاری نظامی آشنایی داشته باشد این را می داند که از دید نظامیان، مرتب کردن تختخواب مهم ترین کاری است که فرد در کل روز انجام می دهد.  یکی از نیروهای کارکشته ی نظامی در این باره می گوید: «مرتب کردن تختخواب به محض بیدار شدن، به معنای این خواهد بود که اولین کار روزانه ی خود را با موفقیت به پایان رسانده اید.

همین کار به ظاهر ساده احساس خوبی به شما می دهد و شما را به انجام کارهای بیشتر و بیشتر تشویق می کند. به این ترتیب، انجام همین یک کار ساده هنگام صبح باعث می شود تا پایان روز کارهای زیادی را به پایان برسانید».

۳- به سراغ موبایل رفتن
دو سوم انسانها پس از بیدار شدن از خواب، حتی پیش از آنکه با همسر خود کلامی رد و بدل کنند، موبایل های هوشمند خود را بر می دارند و بلادرنگ سر از شبکه های اجتماعی در می آورند. به همین ترتیب چک کردن ایمیل هم راه خوبی برای شروع روز نخواهد بود. اول از همه اینکه در این بازه ی زمانی هنوز سعی دارید از خواب بیدار شوید. این قطعاً زمان خوبی برای پاسخ دادن به ایمیل های کاری و فرصت های شغلی نیست.

دوم اینکه هر گونه فعالیت آنلاین می تواند به شدت زمان شما را هدر بدهد و نگذارد روز خود را حقیقتاً آغاز کنید. برخی از موفق ترین کارآفرینان امروز، تنها چند بار در هفته ایمیل خود را چک می کنند. به این ترتیب می توان بخش اعظم مکالمات را برای زمانی نگه داشت که دیگر لباس خواب به تن ندارید. عادات روزانه ی هر فرد می تواند متفاوت باشد اما کمی آرامش شخصی و یک صبحانه ی سبک می تواند هر کسی را در چارچوب ذهنی مناسب برای شروع روز قرار دهد.

 

منبع:دیجیاتو

 


ویدیو مرتبط :
هیچ وقت اینطوری کسی روبیدار نکنید!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزتان را با این 5 کار شروع کنید


بسیاری از ما ساعات زیادی را در طول هفته کار می کنیم. 40، 50 و یا حتی 60 ساعت در هفته. اما ممکن است عوامل زیادی در کار ما اختلال ایجاد کرده و مانع بروز بالاترین میزان عملکرد ما شوند.

سایت نیکو - ترجمه الهام نیک منش: بسیاری از ما ساعات زیادی را در طول هفته کار می کنیم. 40، 50 و یا حتی 60 ساعت در هفته. اما ممکن است عوامل زیادی در کار ما اختلال ایجاد کرده و مانع بروز بالاترین میزان عملکرد ما شوند.

با انجام 5 کار در ابتدای روز، عملکرد خود را افزایش دهید

در ادامه با 5 راهکار موثر آشنا خواهید شد که به کمک آنها می توانید زمان مفید خود را به حداکثر رسانده و میزان عملکرد تان را افزایش دهید:

7 دقیقه ورزش

بله، 10 دقیقه نه – 7 دقیقه. چرا؟ چون زمان آن آنقدر کوتاه است که روی انجام کارهای بعدی تاثیری نخواهد داشت و آنقدر بلند است که تنبلی باقی مانده از شب قبل را از وجود شما خارج خواهد کرد. قوانین زیادی برای حفظ تناسب وجود دارند، اما من ” 7 دقیقه ورزش را بیشتر از همه می پسندم.” در 7 دقیقه قادر خواهید بود با انجام 12 حرکت ورزشی تمام ماهیچه های اصلی بدنتان را به فعالیت وادارید.

نوشیدنی سبز بنوشید

 بله، بارها شنیده ایم که صبحانه مهمترین وعده غذایی طول روز است و می توان به راحتی یک ساندویچ تخم مرغ، کاسه ای غلات و یا ماست تهیه کرد تا از مزایای صبحانه ای سالم بهره مند شد. درست است که همه این موارد انتخاب های درستی هستند، اما نوشیدن یک لیوان اسموتی سبز تاثیر بسیار مثبتی روی افزایش میزان کارایی شما خواهد داشت و برای آماده کردن این نوشیدنی سالم به زمانی کمتر از درست کردن ساندویچ نیاز دارید.

می توانید به راحتی یک سیب، یک پرتغال، یک دسته اسفناج، نصف خیار، هر آبمیوه یا آب نارگیل، چند قطعه یخ و تخم کتان مخلوط کنید تا از معجونی ارزان و بسیار انرژی زا بهره مند شوید.

3 هدف برای امروز خود تعیین کنید

در حالی که منتظر آماده شدن اسموتی هستید، به صحبت های عصر خود با اطرافیان فکر کنید. آنها از شما خواهند پرسید که "امروز چطور بود؟”

به 3 کار مهمی که دوست دارید طی 12 ساعت آینده انجام دهید تا احساس موفقیت کنید به خوبی فکر کنید. بله، ممکن است هر روز با موفقیت کامل همراه نباشد، اما انجام این کار به حرکت در مسیر موفقیت کمک خواهد کرد.

زمان مورد نیاز برای انجام هر کاری را در تقویم خود مشخص کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در زمان کار خود مرتکب می شوند این است که زمان بندی مشخصی برای انجام کارهای خود ندارند. بنابر نتایج تحقیقات افرادی که دارای برنامه مشخص برای انجام کارهای روزانه خود هستند، به نسبت بقیه قادر به انجام به موقع کارهای بیشتری می شوند.

این کار ساده ای است: برای انجام کارهای مهم، زمان تخمینی را در تقویم خود مشخص کنید و 33 درصد زمان بیشتر برای اطمینان از انجام کار در نظر بگیرید. می توانید این زمان را به چند قسمت تقسیم بندی کنید و بخشی را برای برنامه ریزی و بخشی را برای انجام کار در نظر بگیرید.

بعد از صرف ناهار دوباره تمرکز و انرژی خود را بدست آورید


15 دقیقه بعد از ناهار دوباره روی برنامه طول روز تمرکز کنید – به بیان دیگر مدیتیشن حرفه ای انجام دهید. کامپیوتر خود را خاموش کنید و در فضای آرامی بنشینید و به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید بقیه ساعات کاری را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذارید.

فکر کنید لیست کارهایی که صبح تعیین کرده اید، چگونه انجام شده اند. آیا از برنامه پیشی گرفته اید یا موفق به انجام کارها نشده اید؟ این 15 دقیقه به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد خود را ارزیابی کرده، عوامل ایجاد کننده اختلال را شناسایی کرده و سعی در انجام درست کارها در ادامه روز داشته باشید.