سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

روحیه بهتر ارزان بدست نمی آید!



همه ما حالت های روحی مختلفی داریم که روی رفتارهای جسمی و نوع رفتار ما با دیگران تاثیر مسقیم دارند. مسلما هیچ کدام از ما دوست نداریم میکروب ها و ویروس های بیماری خود را به دیگران انتقال دهیم پس چرا سعی می کنیم روحیات بد خود را به آنها منتقل کنیم؟

روش هایی برای داشتن روحیه بهتر , داشتن روحیه بهتر,حالت های روحی

 

متاسفانه، بسیار پیش می آید که حالت روحی نه چندان خوب ما باعث بد پیش رفتن موقعیت ها و شرایط مختلف شده است. مواردی که در ادامه این مطلب ذکر شده اند را می توان پیش از هر اتفاق مهم و زمانی که ترجیح می دهید در حالت بهتری باشید، استفاده کرد.

 

حالت های روحی و رفتار ما ناشی از تفکرات ما هستند. همه موارد زیر کمک می کنند تا از فکر و همچنین گذشته های تلخی که باعث ناراحتی و عصبانیت شما می شوند، بیرون بیایید. راهکارهای زیر باعث می شوند در حال - زمان مملو از آرامش - زندگی کنید.

 

دو روحیه ای که همیشه دوست داریم از آنها دور باشیم، استرس (نگرانی، ترس، ناامیدی، گیجی و عصبانیت) و ناراحتی است. ما حق انتخاب داریم. می توانیم خود را آرام کنیم یا ناراحتی ها را افزایش دهیم.

 

زندگی در افسردگی، استرس یا عصبانیت علاوه بر آسیب رساندن به روح و ذهن انسان، برای جسم او نیز مضر است. ما انسان های پر انرژی هستیم، شور و هیجان داریم و هر کدام از حالت های روحی ما طنین خاص خود را دارند. بنابراین، طنین آن را به بهترین شکل عوض کنید. روحیه خود را تقویت کنید.

 

شما می توانید با همه حس های خود روحیه تان را تغییر دهید. (البته حس چشایی را چندان توصیه نمی کنیم زیاد ممکن است منجر به پرخوری شود). اما می توانید با فکرهای خوب، فعالیت های زیاد و کلمات موثر نیز روحیه خود را عوض کنید.

 

روش هایی برای داشتن روحیه بهتر

1.   شکرگزاری

نخستین کاری که برای بهبود روحیه خود می توانید انجام دهید، شکرگزاری است. به مدت 5 دقیقه برای همه چیزهایی که می توانید با چشمان بینید و با دست لمس کنید، شکرگزاری کنید. برای این کار اطراف را نگاه کنید یا در صورت امکان راه بروید و از خدا برای داشته های خود تشکر کنید.

 

می توانید در این کار منحصربه فرد باشید. به طور مثال، می توانید از اعضای بدن خود برای کارکرد خوبشان متشکر باشید. یا از افرادی ممنون باشید که در زندگی شما نقش موثری دارند. برای شغل، وسایل، اتومبیل و ... هم می توانید شکرگزار و ممنون باشید. این کار باعث می شود تا همه خوبی ها دیده شوند و مسایل آسان تر از آنچه هست، پیش بروند.

روش هایی برای داشتن روحیه بهتر , داشتن روحیه بهتر,حالت های روحی

شاید این کار در ابتدا بسیار عجیب به نظر برسد اما به مرور متوجه می شوید اینگونه شکرگزاری چه تاثیر مثبتی در بهبود روحیه شما دارد. این کار حتی روی کارکرد جسم شما نیز موثر است.

 

2.   خندیدن

سعی کنید همیشه لبخند بزنید و آن را برای یک دقیقه روی لبان خود نگه دارید. یا چیزی پیدا کنید که به واسطه آن بخندید. خاطرات جالب خود یا صحنه خنده داری از یک فیلم را تصور کنید، عکس یا فیلم هیی را نگاه کنید که شادتان می کند. حتی می توانید برای دیگران جک یا خاطره ای خنده دار تعریف کنید و با هم بخندید.

 

3.   انتخاب کلمات مناسب

کلمات انرژی و تاثیرات خاص خود را دارند. با فکر کردن یا بیان کلماتی که باعث آرامش یا افزایش احساسات می شوند، حالت های روحی خود را تغییر می دهید. بهتر است برای داشتن روحیه بهتر کلمات زیر را به وفور تکرار کنید (یا حتی می توانید کلمات خاص خود را داشته باشید):

 

برای افزایش احساسات خوب:

•   بسیار خوب

•   معرکه

•   شکوهمند

•   عالی

•   فوق العاده

•   خوشایند

 

برای آرامش:

•   آرام

•   متین

•   با صفا

•   بی دردسر

 

4.   زمزمه کردن

وقتی جملات انرژی زا زیرلب زمزمه کنید، روحیه تان نیز بهتر می شود. صداها و آهنگ های مختلف روی چاکراهای مختلف بدن تاثیر دارند. بنابراین، با کمی تحقیق می توانید متوجه شوید کدام آهنگ ها و نت های موسیقی، کدام چاکراها را باز می کنند.

روش هایی برای داشتن روحیه بهتر , داشتن روحیه بهتر,حالت های روحی

5.   نفس عمیق

نفس عمیق کشیدن یکی از سریع ترین راه ها برای بیرون آمدن از افکار درونی و حضور در زمان حال است. بر دم و بازدم های خود تمرکز کنید.

 

اگر نگران، دلواپس، سراسیمه، عصبانی یا ناامید هستید از دو راه برای بهبود حال خود می توانید استفاده کنید:

•   سوراخ بینی سمت راست خود را ببنید و با بینی چپ نفس بکشید.

•   با بینی نفس بگیرید و از دهان بیرون بدهید. هر دو این روش ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بیشتر جواب می دهد.

برای افزایش روحیه، سوراخ بینی سمت چپ خود را ببندید و با بینی راست خود نفس بکشید.

 

6.   همچون کودک بودن

کارهایی انجام دهید که کودک درون شما را بیدار کند. بدون توجه به اینکه دیگران چه فکری در مورد شما می کنند، کارهای شادی همچون کودکان انجام دهید. به طور مثال، با هیجان بدوید، از خوشحالی بالا و پایین بپرید و گاهی حتی احمق باشید.

 

برای بهبود روحیه خود می توانید چند روش را به طور همزمان استفاده کنید. هنگامی که از محل کار خود به خانه بر می گردید، می توانید با انجام چند کار شاد و بچه گانه روحیه خود را عوض کنید تا با عشق و احساسات خوب وارد خانه شوید نه با استرس و خستگی.

 

با انجام هر کدام از کارهای توصیه شده در بالا می توانید بیشتر در حالت های خوب روحی باقی بمانید. با کم یا حذف کردن احساسات بد و ناراحت کننده، جسم شما نیز انرژی بیشتری دارد و می توانید سالم تر زندگی کنید.

منبع:برترین ها


ویدیو مرتبط :
غنیمت بدست آمده از داعش بدست حشدالشعبی-عراق-سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر


وضعیت بازار لپتاپها به شکلی است که ترجیح میدهیم فعلا دست به خرید نزنیم و به دوستان و آشنایان هم توصیه کنیم خرید این کالا را به تعویق بیندازند.این فهرست شامل سه لپتاپی است که با کمترین قیمتها، تواناییهای معقولی از خود به نمایش میگذارند.

هفت صبح: هر سه لپ‌تاپ موجود در این فهرست جزو ارزان‌قیمت‌ترین محصولات موجود در بازار هستند. با این حال ما آنها را به این خاطر ستایش می‌کنیم که کیفیت را قربانی قیمت نکرده‌اند

وضعیت بازار لپتاپها به شکلی است که ترجیح میدهیم فعلا دست به خرید نزنیم و به دوستان و آشنایان هم توصیه کنیم خرید این کالا را به تعویق بیندازند. با این حال بعضیها چارهای ندارند و به خاطر نیازشان مجبورند دست به کار شوند. این فهرست شامل سه لپتاپی است که با کمترین قیمتها، تواناییهای معقولی از خود به نمایش میگذارند.

 Lenovo Essential B570e-O


IBM


لپتاپهای سری B کمپانی Lenovo از لحاظ ظاهری و از لحاظ تکنولوژی سختافزاری، شباهت زیادی به سری گرانقیمت Thinkpad دارند. این لپتاپهای 15.6 اینچی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و بیشتر برای کسانی مناسبند که به دنبال لپتاپی پیشرفته و با کیفیت با قیمتی مناسب برای کارهای مهندسی و اداری هستند. صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپتاپها از رزلوشن واید 1366x768 استفاده میکند. روشنایی صفحه نمایش بسیار خوب بوده و از زاویه دید بالایی برخوردار است. شاید تنها ایرادی که بتوان به صفحه نمایش این دستگاه گرفت، براق بودن آن است که البته با قیمتی که این لپتاپ ها دارند، انتظار داشتن صفحه نمایش مات خیلی منطقی نیست.

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر

 از لحاظ تنوع پورتها و ورودیها، سری B، بسیار کامل است. علاوه بر سه پورت USB 2.0، یک پورت ترکیبی eSATA و USB هم وجود دارد که به کمک آن میتوانید هاردهای SATA را با سرعتی بالا و به راحتی به لپتاپ خود متصل کنید. به علاوه خروجی استاندارد VGA، یک پورت HDMI نیز برای وصل کردن لپتاپ به سینمای خانگی وجود دارد.

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر

کیبورد مناسب

کیفیت بد بلندگوها

قیمت: حدود یک میلیون و 500 هزار



 Aspire E1-571-33122G50Maks


Acer

یکی از دغدغههای اصلی مصرفکنندگان، پیدا کردن بهترین لپتاپ در بازه قیمتی مورد نظر است. در این میان Acer همواره به تولید لپتاپهایی که فراتر از قیمتشان عمل میکنند یا به اصطلاح لپتاپهای «به صرفه» معروف بوده است. بدنه خارجی E1-571 کاملا از پلاستیک براق مشکی ساخته شده ولی هنگامی که دستگاه را باز میکنید با ترکیبی از رنگهای نقرهای و مشکی مواجه خواهید شد به طوری که استراحتگاه مچ دست کاملا نقرهای بوده ولی کیبورد و قسمتهای بالاتر، مشکی و مات هستند.

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر

 درست است که بدنه دستگاه فلزی ساخته نشده است ولی به محض اینکه با لپتاپ کار کنید، متوجه کیفیت ساخت و استحکام بالای دستگاه خواهید شد. به لطف بدنه عریض لپتاپ، Acer یک کیبورد بزرگ به همراه بخش عدد جداگانه را روی سری E1-571 قرار داده است. در بالا سمت چپ کیبورد و در کنار بلندگوی لپتاپ، کلید پاور دستگاه قرار دارد. کلیدها بسیار بزرگ بوده و با وجود اینکه کیبورد از نوع جزیرهای نیست، تایپ کردن با کیبورد دستگاه بسیار لذتبخش است. تاچ پد نیز به خوبی طراحی شده و از حساسیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر

 قیمت مناسب

  پورت USB 3 ندارد

قیمت: حدود یکمیلیون و 450 هزار



 Inspiron 5110-E

Dell

هیچ چیز بهتر از این نیست که لپتاپی ارزانقیمت داشته باشیم که در ضمن بسیار شکیل، زیبا و استایلیش به نظر برسد.  Dell Inspiron N5110  از همان لپتاپهای ارزانقیمت و با امکانات خوب است. طراحی و کیفیت ساخت N5110 خوب است. مدت شارژدهی باتری در مدل مجهز به پردازنده Corei3 با باتری 48 وات ششسلولی و WiFi روشن، روشنایی ماکزیمم نمایشگر و استفاده از آن در کارهای نسبتا سنگین باتری به حدود سه ساعت و 33 دقیقه رسید. این مدت زمان شارژدهی برای لپتاپی 15.6 اینچی با این قیمت بسیار خوب است.

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر

 نمایشگر همچنان کاملا براق است و به راحتی نور محیط را بازتاب میکند. این مسئله در زیر نور آفتاب میتواند کمی مشکلساز باشد. هرچند که نمایشگرهای براق اصولا کمی با کیفیتتر از نمایشگرهای مات هستند. کیفیت دید از زاویه عمودی هم به خوبی کیفیت دید از زاویه افقی نیست و رنگها خیلی زود تغییر وضعیت میدهند. با وجود امکانات سخت افزاری بسیار زیاد و عالی با بدنهای ساخته شده از پلاستیک مواجه هستیم که همچنان کاملا استایلیش به نظر میرسد. به خصوص پیرامون صفحه کلید که به رنگ کروم ساخته شده و اگر دقت نکنید ممکن است اصلا متوجه پلاستیکی بودن آن نشوید.

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر

 صفحه نمایش LED

  تقریبا ندارد

قیمت: حدود یک میلیون و 700 هزار