سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

رعایت مسائل ایمنی حمام كودكان



 

رعایت مسائل ایمنی حمام كودكان

 

حمام مانند آشپزخانه می تواند یک مکان خطرناک برای کودکِ شما باشد. بسیاری از حوادث خطرآفرین در حمام برای کودکان اتفاق می افتد و چه بسا مادرانی که کودک خود را تنها در حمام رها کرده و پس از مدتی او را با آسیب هایی به سر یا صورت و حتی خفه شده در آب دیده اند. رها کردن کودک در حمام مخصوصا در وانی که پر از آب است بسیار خطرناک است. به دلیل وجود پریز برق در حمام و توالت فرنگی خطر برق گرفتگی و افتادن در توالت کودکان را تهدید می کند.


موارد زیر می توانند به شما کمک کنند تا سلامت و امنیت کودک خود را تامین کرده و جلوی مشکلات احتمالی را بگیرید.

 

ـ یک قفل محکم را در ارتفاع بالا بر در حمام نصب کنید و هنگامی که از حمام استفاده نمی کنید درب آن را قفل کنید.

 

ـ ابزار و دستگاههای تیز را از حمام خارج کنید. بهتر است تیغها، قیچی ها، سشوار و سایر لوازم از این قبیل را در اتاق خواب والدین و یا در یک قفسه دور از دسترس کودک نگهداری کنید.

 

ـ داروها (داروهای ضداسید، قرصهای آهن، لوازم آرایش، محلولهای دهانشویه و هر محلول شستشو یا ضدعفونی کننده دیگری که در حمام می گذارید) را دور از دسترس کودک و در یک محل امن قرار دهید.

 

ـ درجه آبگرمکن یا شوفاژ را بالاتر از ۵۰ درجه سانتیگراد قرار ندهید. هرچه دمای آب پایین تر باشد احتمال بروز سوختگی در هنگام استحمام کاهش پیدا می کند. در صورت برخورد آب جوش یا داغ با بدن کودک تنها سه ثانیه کافی است تا پوست او به شدت دچار سوختگی شود.

 

ـ همیشه هنگام استحمام ابتدا شیر آب سرد را باز کنید تا احتمال بروز سوختگی کاهش یابد.

 

ـ یک تکه موکت یا حصیر غیرلغزنده را برای جلوگیری از سقوط و افتادن در حمام قرار دهید.

 

ـ هرگز کودک خود را حتی برای یک دقیقه در حمام تنها نگذارید. در صورتی که زنگ خانه زده شد و می خواهید که در را باز کنید یک حوله دور کودک پیچیده و او را با خود ببرید. اگر می خواهید که به تمام تماسهای تلفنی خود پاسخ دهید یک تلفن سیار به داخل حمام ببرید.

 

ـ به کودک خود یاد بدهید که در تمامِ طول استحمام داخل وان حمام بنشیند. شما باید این حرف را چندین بار با آرامش تکرار کنید تا نهایتا نتیجه دهد.

 

منبع:سلامتیران


ویدیو مرتبط :
رعایت نكردن مسائل ایمنی در یك عزاداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو تیم هسته ای: برخی رعایت نمی کنند،نمی توانیم مسائل را در مجلس مطرح کنیم



اخبار,اخبار سیاسی,اسماعیل کوثری


 اخبار سیاسی - عضو تیم هسته ای: برخی رعایت نمی کنند،نمی توانیم مسائل را در مجلس مطرح کنیم

آقای عراقچی مدعی هستند که نمایندگان مجلس رعایت نمی‌کنند و مصاحبه می‌کنند، گفت: به عقیده ایشان این مصاحبه کردن باعث می‌شود یک سری مسائل که نباید گفته شود در رسانه‌ها منتشر شود و تیم 1+5 و به خصوص آمریکایی‌ها از این صحبت‌ها استفاده می کنند. بنابراین ما نمی‌توانیم مسائل را در مجلس مطرح کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره دیدار سیدعباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با کمیسیون امنیت ملی گفت: این جلسه بیشتر برای پاسخ به سوالات برگزار شد. اما آقای عراقچی عنوان کردند که نمایندگان مجلس رعایت نمی‌کنند و درباره موضوعات مطرح شده در جلسه مصاحبه می‌کنند.

اسماعیل کوثری در گفت و گو با «ایلنا» گفت: در این جلسه نمایندگان سوالاتی داشتند که مطرح شد و پیشنهاداتی به تیم مذاکرده کننده نیز داده شد. یکی از موضوعات مطرح شده بحث درباره مدت زمان درنظر گرفته شده برای مذاکرات بود. اینکه چرا 7 ماه در نظر گرفته شد که آقای عراقچی نیز گفتند که 4 ماه برای رسیدگی به کلیات موضوع مذاکره قرار داده شد تا در این مدت به نتایج لازم برسیم و 3 ماه نیز زمان برای رسیدگی به جزئیات مذاکره قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه آقای عراقچی مدعی هستند که نمایندگان مجلس رعایت نمی‌کنند و مصاحبه می‌کنند، گفت: به عقیده ایشان این مصاحبه کردن باعث می‌شود یک سری مسائل که نباید گفته شود در رسانه‌ها منتشر شود و تیم 1+5 و به خصوص آمریکایی‌ها از این صحبت‌ها استفاده می کنند. بنابراین ما نمی‌توانیم مسائل را در مجلس مطرح کنیم.

وی افزود: اما نمایندگان نیز در این باره صحیت کردند که چون از اول مسائل به گونه‌ای مطرح شد که شفاف نبود این موضع‌گیری‌ها صورت گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است که نگاه به تمدید مذاکرات هم به آن طرف که زیاده‌خواه هستند و هم به ما که خطوط قرمز مشخصی داریم؛ بستگی دارد. مذاکره در بحث‌ها و نشست‌ها مشخص می‌شود اما به نظر من اگر آنها بخواهند روی نظرات خود پافشاری کنند و ما نیز که خطوط قرمزمان براساس قانون اساسی مشخص است؛ به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

کوثری با اشاره به اینکه بیشتر صحبت‌های مطرح در جلسه بحث هسته‌ای بود؛ گفت: در این میان صحبت دیگری صورت نگرفت و درباره بازگشایی دوباره سفارت انگلیس نیز صحبتی صورت نگرفت.

 اخبار سیاسی  -  ایلنا