سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

رسیدن به آرامش در 10 دقیقه!



داشتن آرامش

نداشتن آرامش و داشتن مشکلات کاری، ورد زبان بیشتر اشخاص شده است

 

شاید فکر کنید برای به آرامش رسیدن نیاز به انجام کارهای بسیار و زمان طولانی دارید، اما جالب است بدانید حتی می توانید با انجام برخی از کارهای حتی در عرض 10 دقیقه به آرامش برسید. می خواهید بدانید چگونه؟


«می دونی چیه؟ تمام روزام شده پر از دغدغه کار. اصلا وقت ندارم یه کم به خودم برسم. تازه مهم ترین مساله این است که آرامش هم ندارم. به نظر تو چیکار کنم؟» این روزها این عبارات را زیاد می شنوید. نداشتن آرامش و داشتن مشکلات کاری ورد زبان بیشتر اشخاص شده است. شاید فکر کنید برای به آرامش رسیدن نیاز به انجام کارهای بسیار و زمان طولانی دارید، اما جالب است بدانید حتی می توانید با انجام برخی از کارهای حتی در عرض 10 دقیقه به آرامش برسید.

می خواهید بدانید چگونه؟ راهکارهای ذیل پیشنهاد ما به شماست.

مثبت فکر کنید
سعی کنید حتی برای چند ثانیه هم که شده افکار مثبت و شاد در ذهنتان پرورش دهید. حتی برای چند لحظه دغدغه های کاری را کنار بگذارید. چشم هایتان را ببندید و به آینده ای مثبت و شاد بیندیشید.

ماساژ دست را فراموش نکنید
اگر وقت ندارید به ماساژ بروید، می توانید این کار را خودتان انجام دهید. با ماساژ دادن نقاط کانونی دست می توانید تنش و استرس را از بدن خود دور کنید. کافی است ابتدا زیر انگشتان شست را فشار دهید. سپس کناره های هر یک از انگشتان را با کمک انگشت نشانه و انگشت شست دست دیگرتان از نوک تا بند انگشتان فشار دهید. همین حرکت را می توانید برای کف و پشت دستتان انجام دهید.

شکلات بخورید
آیا می دانید خوردن شکلات خلق و خوی شما را بهبود می بخشد؟ شکلات خوردن همچنین باعث آرامش اعصاب شما و تقویت متابولیسم می شود.

به ستاره ها نگاه کنید
بهتر است بیرون بروید، بنشینید یا اگر ممکن است به پشت دراز بکشید و به ستاره ها خیره شوید به بالا نگاه کردن باعث کاهش فشار خون، تحریک مغز و تنفس و در نهایت آرامش شما می شود.

خنده را فراموش نکنید
مهم نیست که چقدر پرمشغله هستید، خندیدن باعث کاهش فشار خون و کورتیزول و فعال شدن اندورفین می شود که در نهایت خلق و خوی شما را بهبود می دهد و به شما آرامش می بخشد.

کمی عسل هم لازم است
می توانید با خوردن عسل استرس خود را کاهش دهید. عسل نه تنها مرطوب کننده و آنتی بیوتیک طبیعی است بلکه می تواند اضطراب و افسردگی را از بین ببرد.

آدامس بجوید
تفاوتی نمی کند چه طعمی داشته باشد، جویدن آدامس البته نه به مدت طولانی می تواند میزان کورتیزول را کاهش دهد و استرس و اضطراب شما را از بین ببرد.

باغبانی کنید
برگ های سبز و گل های رنگارنگ باعث آرامش شما می شود. نیازی نیست حتما گل بکارید یا شاخه ها را هرس کنید حتی آب دادن به گیاهان و تنفس در هوای آنها هم آرامش بخش است.

از اخبار دوری کنید
وقتی استرس دارید، بدترین چیز برای شما شنیدن اخبار بد و منفی است. بنابراین برای اینکه به آرامش برسید، بهتر است تلویزیون را خاموش کنید.

 

منبع: هفته نامه سلامت

 


ویدیو مرتبط :
16:55 دقیقه آرامش (ویدیوی آرامش بخش) تماشا کنید !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رسیدن به آرامش در 5 دقیقه



احساس آرامش,آرامش و تمرکز

بستن چشمها یکی از روش های به دست آوردن آرامش است

 

ظرف غذا از دست تان سر خورده و در وسط آشپزخانه ریخته است؟ تلفن میز کارتان مرتب زنگ می خورد ودست تان بند است؟ چای روی شلوارتان ریخته، آن را کثیف کرده و جلسه تان 10 دقیقه دیگر شروع می شود و شما هنوز تایپ گزارش تان را هم تمام نکرده اید؟ همه خانه تان به هم ریخته است و مهمان ها تا 10 دقیقه دیگر می رسند؟ اشتباه نکنید حالا وقت آن است که آرامش پیدا کنید!

سفر به یک جزیره خوش آب و هوا، پیاده روی در جنگل یا لب ساحل در یک آخر هفته رویایی راه حل ایده آلی برای خداحافظی با نگرانی ها و استرس هاست ولی خیلی وقت ها ما فقط 5 دقیقه یا کمتر وقت داریم تا خودمان را پیدا کنیم و به آرامش برسیم. راهش را بلد نیستید؟ نگران نباشید ما 8 روش را برای رسیدن به آرامش برای تان پیدا کرده ایم.


8 روش برای رسیدن به آرامش در پنج دقیقه
1 - تمرکز: نیازی نیست به سراغ دشت و کوه بروید! 5 دقیقه سکوت و آرامش می تواند به شما در انجام بقیه کارهای تان کمک زیادی کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اختصاص دادن یک زمان کوتاه برای آرامش و سکوت در طول روز می تواند افسردگی و استرس را در افراد کاهش دهد. روی تنفس تان، تمرکز و احساس کنید همه اضطراب ها از وجودتان خارج می شود.

2 - شمارش معکوس: وقتی نگرانی های تان بیش از حد شد، سعی کنید از یک تا 10 بشمارید و سپس شروع به شمارش معکوس کنید. وقتی مشغول شمردن و تمرکز روی اعداد هستید، فکر مصاحبه های کاری و مشغله های دیگر خانه تان کمرنگ تر می شود.

3 - بستن چشم ها: کافی است در شلوغی و هیاهوی روزمره چند دقیقه پلک های تان را روی هم بگذارید. این کار یکی از روش های بسیار آسان برای به دست آوردن آرامش و تمرکز است.

4 - نفس عمیق کشیدن: نفس های آرام، شمرده و عمیق به کاهش فشارخون و ضربان قلب کمک می کند. سعی کنید روش های مختلفی را برای عمیق نفس کشیدن امتحان کنید. همچنین شما می توانید سراغ آب خنک هم بروید. وقتی استرس و اضطراب سراغ تان آمد، مقداری آب خنک روی مچ دست تان بریزید و کمی هم به پشت لاله گوش‌تان بزنید. این کار کمک می کند در تمام بدنتان احساس آرامش کنید.

 

5 - تنهایی: بعضی افراد فقط به 5 دقیقه زمان برای تنها ماندن نیاز دارند تا بتوانند افکارشان را مرتب و آرامش پیدا کنند. یک جای خلوت پیدا کنید و به یک برنامه ریزی مناسب برای انجام کارهای تان فکر کنید.

6 - تماشای منظره بیرون: قرار نیست به کوچه یا خیابان بروید تا حال تان را متحول کنید. وقتی اوضاع کمی پیچیده شد، کار را فقط برای 5 دقیقه رها کنید و از پنجره منزل یا محل کار نگاهی به بیرون بیندازید. نگاه کردن به مناظر طبیعی مانند درخت ها، پارک های عمومی و رفت و آمد مردم خیلی بیشتر از نگاه کردن به تلویزیون می تواند فکر شما را آرام کند و اضطرابتان را کاهش دهد.

7 - بخندید:«من؟استرس؟چی می گی؟!
ها ها ها» خنده یکی از راه های عالی برای مبارزه با استرس است. یک کتاب پر از لطیفه های خنده دار کنار دست تان داشته باشید یا حتی سری به سایت هایی که کلیپ های خنده دار دارند، بزنید.

8 - بو کنید: حتما شما هم موافقید که عصبانی بودن آن هم وقتی مشغول بو کردن گلی هستید، کار خیلی سخت و دشواری است! یک گلدان پر از گل های محبوب تان را نزدیک میز کار قرار دهید و هرگاه احساس خستگی کردید سراغ آن ها بروید و بویشان کنید.
منبع:سلامت نیوز