سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راهی فوق العاده برای کاهش استرس



 

 

راهی فوق العاده برای کاهش استرس

 

اگر استرس زیادی را تحمل می کنید ، اگر نمی دانید چاره چیست به شما توصیه می کنیم که با یادداشت كردن، اضطراب خود را كاهش دهید.

 

روانشناسان می‌گویند اگر نگرانی‌های خود را روی كاغذ بیاورید و آنها را بنویسید، می‌توانید بر اضطراب خود غلبه كنید.

 

این روانشناسان در یك مطالعه گسترده تایید كردند كه نوشتن اضطراب‌ها و نگرانی‌ها قبل از قرار گرفتن در یك موقعیت تنش زا و استرس آور مثل شركت در آزمون یا ارائه سخنرانی می‌تواند تا حد زیادی از استرس شما بكاهد و در عین حال امكان موفقیت و بازده شما را افزایش دهد.

 

روانشناسان معتقدند: نوشتن به شما امكان می‌دهد كه ذهن خود را پاكسازی كرده و بتوانید بهتر روی كاری كه در دست انجام دارید، تمركز كنید.

 

این تكنیك به اندازه‌ای قدرتمند است كه اگر دانشجویان پیش از نشستن سر جلسه امتحان آن را به كارگیرند، بازده آنها افزایش یافته و نمرات تحصیلی كه كسب می‌كنند 20 درصد بیشتر می‌شود.

 

پروفسور سیان بیلوك، استاد دانشگاه شیكاگو در این باره تاكید كرد: مردم اغلب در آستانه یك وضعیت استرس زا دچار نگرانی‌ها و پیامدهای آن می‌شوند. این نگرانی‌ها روی منابعی كه باید در حین انجام كار از آنها استفاده كنیم تاثیر می‌گذارند و با مداخله عملكرد ما را كاهش می‌دهند اما اگر از روش حلقه كاغذ استفاده كنیم نگرانی‌هایمان روی كاغذ جاری می‌شود و ذهنمان پاك خواهد شد این ذهن اكنون آماده تمركز كردن است.

 

اضطراب عبارت از یك احساس ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشا ناشناخته است كه به فرد دست می‌دهد و پیامدهای آن شامل عدم اطمینان، درماندگی و برآشفتگی فیزیولوژیكی است. هم چنین وقوع مجدد اتفاقاتی كه قبلا باعث بروز استرس و آسیب به فرد شده‌اند، می‌تواند عامل ایجاد اضطراب باشد. اغلب افراد در دوران حیات خود دچار اضطراب می‌شوند اما اضطراب مزمن، شدید و دائمی می‌تواند مشكل ساز و بیمار گونه باشد. بنابراین گزارش، بروز اضطراب در زنان، ‌افراد كم درآمد و افراد سالخورده و میانسال بیشتر است.

 

روانپزشكان توصیه می كنند كه برای پیشگیری از حملات اضطرابی از خوردن كافئین مثل قهوه، چای، كولاها ‌و شكلات خودداری كنید چون كافئین شما را در یك حالت تحریك پذیر قرار می‌دهد.

 

از كشیدن سیگار خودداری كنید چون نیكوتین موجب تشدید تحریك پذیری فیزیكی و فیزیولوژیكی می‌شود و با تشدید انقباض عروقی، فعالیت و كاركرد قلب را افزایش می‌دهد.

 

انجام تمرینات ورزشی روزانه نیز در پیشگیری از اضطراب بسیار موثر است به طوری كه حتی یك پیاده‌روی كوتاه در اطرف آپارتمان می‌تواند شما را آرام نگه دارد. به علاوه درمانهای شناختی رفتاری تا حد زیادی در كنترل اضطراب و حمله‌های ترس موثر هستند.

منبع : salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
‫راههای کاهش استرس‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهی آسان برای کاهش استرس


شما باید خیلی باهوش باشید که کارهای ساده انجام دهید.این حرف را من نمی‌زنم؛ نویسنده کتاب" راه‌های ساده برای مدیریت استرس" می‌گوید. پرومود باترا (Promod Batra) می‌نویسد: من علاقه مند به پیدا کردن جواب مشکلات پیچیده نیستم. من یک فرد معمولی هستم با هوشی متوسط ؛ اما نه نا‌معقول، با یک آرزو و خواسته مهم برای خوشحال ساختن دقیقا خودم.چون وقتی من خودم خوشحال هستم، می‌توانم دیگران را هم خوشحال کنم.

شما باید خیلی باهوش باشید که کارهای ساده انجام دهید.این حرف را من نمی‌زنم؛ نویسنده کتاب" راه‌های ساده برای مدیریت استرس" می‌گوید. پرومود باترا (Promod Batra) می‌نویسد: من علاقه مند به پیدا کردن جواب مشکلات پیچیده نیستم. من یک فرد معمولی هستم با هوشی متوسط ؛ اما نه نا‌معقول، با یک آرزو و خواسته مهم برای خوشحال ساختن دقیقا خودم.چون وقتی من خودم خوشحال هستم، می‌توانم دیگران را هم خوشحال کنم.



او در این کتاب می‌خواهد ما را با تحقیقاتش آشنا کند که طی آن به تعاریف جدیدی از مدیریت رضایت‌مندی و خرسندی در زندگی رسیده و این معانی می‌تواند نقش مهمی برای کاهش استرس ایفا کند.

باترا می‌گوید : من بلاخره به این نتیجه رسیدم که دو نوع رضایت‌مندی و خرسندی وجود دارد.خرسندی‌های ساده و رضایت‌مندی‌های غیرعاقلانه و به عبارت دقیق‌تر و خودمانی‌تر! رضایت‌مندی‌های احمقانه.

Simple Ways To Manage Stressاو می‌افزاید: متاسفانه این طبیعت ماست که بیشتر جذب خرسندی‌هایی شویم که به طور ذاتی استرس آور و آسیب‌زاست. اما من تصمیم گرفته‌ام برای شاد کردن خودم،به جای رفتن به سوی خرسندی‌های‌نا‌بخردانه خود را محدود به کسب رضایت‌مندی های ساده کنم.

اما چه تعاریفی می‌توان برای این دو نوع خرسندی بیان کرد؟ پرومود باترا معتقد است این تعاریف بستگی دارد به اینکه چگونه این خرسندی ها را در ذهن‌تان نگاه کنید؛ چرا که بر همین مبنا، استرس‌تان را کاهش یا افزایش می‌دهید.

برای مثال، بازی با نوه هایش یک رضایت مندی ساده خیلی خوب برای او محسوب می شود که فراوانی امکان ایجاد آن، بار این خرسندی را هرچه سنگین‌تر می‌کند.

باترا اشاره به این نکته می‌کند که نوه‌اش گاهی به یک دسته کلید بیشتر از او اهمیت داده اما سعی کرده با بکارگیری روش هایی از جمله ایجاد هماهنگی بیشتر با نوه‌اش به جای تلاش برای تغییر او،  مجذوبیت بیشتری برایش بوجود آورد. و یا از مثال‌های دیگری گفته که اختلافات خانوادگی اجازه استفاده از چنین خرسندی‌هایی را نمی‌دهد و در واقع زمینه‌ساز خرسندی‌های نابحردانه و احمقانه است که در این گفتار کوتاه امکان طرح آنها نیست.

او می‌نویسد توانایی بشر در فکر‌کردن، او را از حیوانات متمایز می‌کند؛ همین تفکر و تعقل به او حکم می‌کند از خرسندی‌های ساده زندگی لذت ببرد.

منبع : همشهری آنلاین