سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راهی ساده برای اینکه وقتی عصبی هستید آرام شوید!



فشارهای عصبی,كاهش استرس

 

متخصصان معتقدند، یادداشت‌های روزانه درباره احساسات و شرایط می‌تواند از بار عصبی ذهن و روح افراد بكاهد و به آن‌ها در تخلیه احساسات روانی كمك كند.

گاهی فشارهای عصبی به اندازه‌ای زیاد می‌شوند كه افراد را به گریه انداخته یا موجب لرزش اندام آنها می‌شوند و گاه شرایط به اندازه‌ای وخیم می‌شود كه سكته‌های مغزی و قلبی به وقوع می‌پیوندد؛ اما متخصّصان معتقدند كه نوشتن تا حدود زیادی به كاهش استرس كمك می‌كند.

به گفته آن‌ها، یادداشت‌های روزانه درباره احساسات و شرایط می‌تواند از بار عصبی ذهن و روح افراد بكاهد و به آن‌ها در تخلیه احساسات روانی كمك كند.

كارشناسان می‌گویند افكار و احساسات خود را بدون هیچ قضاوتی روی كاغذ بیاورید. به این ترتیب از آن چه در درون شما می گذرد آگاه می‌شوید.

گام بعدی شناسایی منبع خشم و استرس و كمك به ایجاد تغییر است. بازبینی افكار و احساساتی كه به رشته تحریر درآمده‌اند به شما كمك می‌كند درك بهتری از احساسات خود داشته باشید و راه‌های كنترل آن را به مطلوب‌ترین شكل شناسایی كنید.

منبع:qodsdaily.com

 


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // شوک عصبی بلاتر را راهی بیمارستان کرد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهی ساده برای کاهش درد



 

 

کاهش درد

 

پژوهشگران در یك تحقیق جدید به این نتیجه رسیدند كه تنفس كنترل شده و به آرامی می‌تواند به میزان قابل توجهی، احساسات درد را كاهش دهد.

پژوهشی روی دو گروه از زنان در سنین 45 تا 65 سال صورت گرفت. یك گروه از زنان به اختلال فیبرومیالژی مبتلا بوده و گروه دیگری هم بودند.

محققان دریافتند كه مبتلایان به دردهای مزمن بویژه بیماران فیبرومیالژی در حالی كه آرام نفس بكشند، درد كمتری را احساس می‌كنند مگر اینكه احساسات منفی، غم و افسردگی بر آنها غلبه كرده باشد.

فیبرومیالژی اختلالی است كه در آن درد مزمن و فشار عضلانی مشخصه آن است. این بیماری نوعی رماتیسم بافت همبند است. فیبرومیالژی معمولا به صورت بروز ناگهانی دردی منتشر و مزمن و به ندرت با محلی مشخص دیده می‌شود.


محققان دریافتند: در بیمارانی كه احساس مثبت دارند، آرام كردن تنفس در كاهش درد تاثیر به سزایی دارد.