سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راهکارهای کاهش افسردگی در سالمندان



راهکارهای کمک به سالمندان افسرده

سالمندان افسرده به مرور زمان مشکلات زیادتری را تجربه می‌کنند

 

یک روانپزشک با تاکید بر اهمیت توجه به سالمندان گفت: با راهکارهای ساده می‌توان از افسردگی دوران سالمندی پیشگیری کرد.

دکتر مظاهری ، با بیان اینکه سالمندان افسرده به مرور زمان مشکلات زیادتری را تجربه می‌کنند، گفت: اگر سالمندان حاضر به قبول بیماری خود نباشند یا به سبب خجالت و غرور از کمک خواستن خودداری کنند، شرایط برایشان پیچیده‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: بی‌تردید از میان برداشتن چنین موانعی، ما را در بهبود هرچه بیشتر این افراد یاری می‌کند. اگر از سالمندی مراقبت می‌کنید که دچار افسردگی است، می‌توانید حمایت عاطفی خود را به او ابراز و به سخنانش با صبر و حوصله گوش کنید.

مظاهری یادآور شد: سالمند را به خاطر احساساتش سرزنش نکنید و به واقعیت‌هایی اشاره کنید که در او ایجاد امید می‌کند. همچنین می‌توانید در تشخیص به موقع و تسریع روند درمانی او نظارت داشته باشید. او را نزد پزشک آگاه و باتجربه ببرید و در طول دوره درمان او را همراهی کنید.

این روانپزشک درباره راهکارهای کمک به سالمندانی که دچار افسردگی شده‌اند، گفت: به وی پیشنهاد قدم زدن کنید؛ چراکه وقتی ذهن و بدن فرد فعال است، افسردگی او کاهش می‌یابد. به او فعالیت‌هایی را پیشنهاد کنید که از انجام آن لذت می‌برد. قدم زدن، فعالیت های هنری، دیدن فیلم، رفتن به موزه و هر آنچه باعث فعال نگه داشتن ذهن و جسم او شود، در کاهش افسردگی فرد سالمند موثر است.

مظاهری تاکید کرد: برنامه منظم و روزانه برای سالمندان طراحی کنید. بیرون رفتن گروهی، ملاقات با دوستان و آشنایان، رفتن به اجتماعات و گروه‌های همسالان می‌تواند او را در مقابله با تنهایی و انزوا یاری دهد. اگر وی در مقابل برنامه‌های شما مقاومت کرد، با ملایمت با او برخورد و او را به بودن با جمع ترغیب کنید.

این روانپزشک در پایان یادآور شد: فرد را ترغیب به تکمیل دوره درمان خود کنید. افسردگی با ناقص گذاشتن دوره درمان، باعث عود مشکل می‌شود.
منبع:سلامت نیوز

 


ویدیو مرتبط :
راهکارهای افزایش انگیزه وبررسی دلایل کاهش آن دکتر علی کشاورز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش افسردگی سالمندان با اینترنت


نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می دهد که اینترنت در مبارزه با افسردگی به افراد سالمند کمک می کند.

خبرگزاری ایرنا: از هلث، محققان دانشگاه دولتی میشیگان آمریکا در این مطالعه اطلاعات بیش از 22 هزار شهروند بزرگسال آمریکایی را هر دو سال یکبار جمع آوری کردند و مورد مطالعه قرار دادند.

این مطالعه که مدت شش سال به طول انجامید، نشان داد که استفاده از اینترنت در بین افراد مسن می تواند خطر ابتلا به افسردگی را تا 30 درصد کاهش دهد.

دکتر شیلا کاتن استاد ارتباطات، اطلاعات و رسانه دانشگاه دولتی میشیگان و مجری این تحقیقات می گوید: این تاثیر بسیار قوی است افراد مسن که با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانند با دیگران در ارتباط باشند کمتر احساس تنهایی می کنند.

کاتن این مطالعه را یکی از بزرگترین و منسجم ترین تحقیقات از این نوع عنوان کرد و گفت: نتایج آن به روشنی بر نقش و اثر مهم استفاده از اینترنت در کاهش سطح افسردگی در افراد مسن تاکید دارد.