سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راهکارهای رسیدن به آرامش برای زنان



رسیدن به آرامش,راهکارهای رسیدن به آرامش

 

اصولا خانمها با نگرانی ها و استرسهای زیادی دست و پنجه نرم میکنند که این مسئله در روح و روان آنها تاثیرگذار است و از آنجایی که زن ستون خانواده محسوب میشود، ناراحتی و استرس او سریعا به اعضای خانواده منتقل شده و جو خانه را متشنج میکند. ما در این مقاله شما را با تکنیکهای جالبی برای رهایی از استرس و نگرانی آشنا میکنیم و امیدواریم با به کار بستن آنها بتوانید به آرامش درونی برسید.

 

-ورزش کردن را آغاز کنید

تیجه مستقیم ورزش این است كه جسم و ذهن‌تان تقویت می شود و راحت تر میتوانید خود را با شرایط وفق دهید.. ورزش منظم موجب می‌شود شما به طور طبیعی احساس خوب و مفید بودن کنید و می‌توانید مسائل جزئی خود را كوچك شمرده و با ذهن بازتری شرایط كلی را درك كنید.ورزش موجب ترمیم رشته‌های عصبی مغز و حتی باهوش‌تر شدن شما می‌شود. با این وجود ، بسیاری از زنان در پیش گرفتن یك برنامه ورزشی منظم دچار مشكل هستند و به عذر و بهانه‌هایی چون «وقت ندارم» یا «سرم شلوغ است» متوسل می‌شوند.این دسته از زنان با آوردن عذر و بهانه‌های مختلف در مقابل این روش سالم كاهش استرس مقاومت می‌كنند زیرا مهمترین لازمه این کار آن است که ابتدا خود را دوست داشته باشیم و از خود مراقبت كنیم. لازم است خانمها از فواید ورزش کردن با خبر بوده و برای به تاخیر انداختن آن بهانه نتراشند.

 

-تغذیه سالم فراموش نشود

هنگامیكه فردی دچار استرس می‌شود، تغذیه اهمیت فراوانی پیدا می‌كند. سبزیجات، انواع نان‌ها، خشكبار و تخم‌مرغ مواردی از تغذیه سالم در زمان استرس است.این مواد با ویتامین‌هایی كه دارد سبب می‌شود ‌ سیستم ایمنی آسیب‌دیده ناشی از استرس ترمیم شده و سلسله اعصاب تقویت گردد. البته به یاد داشته باشید که همیشه در مصرف مواد خوراكی دقت داشته باشید تا در عین حجیم بودن، چاق‌كننده و پرچربی نباشد.به علاوه اگر شما جزو افرادی هستید كه به خوردن علاقه دارند بهتر است یك برنامه غذایی صحیح برای خود داشته باشید . همچنین مواد ی نظیر   سبزیجات برگ پهن، مركبات، جو، ماهی، كاهو، انواع نان‌ها و مخمر آبجو که در کاهش استرس نقش مهمی دارند را فراموش نکنید .

 

-حس شوخ‌طبعی را در خود پرورش دهید

شوخ‌طبعی یك روش جالب و بسیار موثر در كاهش استرس و جدا شدن از تجربه‌های ناخوشایند با دیگران است. وقتی شوخ‌طبعی باعث می‌شود‌ شما از شرایط لذت ببرید، دیگر نیازی نیست‌ الزاما اتفاقی بیفتد تا شما خوشحال شوید.شما می‌توانید با داشتن احساس خوشحالی و طنزی كه از درونتان نشأت می‌گیرد و حتی بدون هیچ علت خاصی احساس خوشحالی كنید.با استفاده از حس شوخ‌طبعیتان می‌توانید از بسیاری از گفت‌وگوهای بی‌حاصل و مشاجرات تكراری جلوگیری كنید و در بسیاری از مواقع نیز تعادل احساسی عاطفی خود را بخصوص‌ هنگام از كوره در رفتن‌ دوباره پیدا كنید. پزشكان، شوخ‌طبعی را ‌ داروی رایگان‌ و فیزیولوژیست‌های ورزشی آن را ‌ تردمیل درونی‌ می‌نامند.

 

-همیشه ظاهر خوبی داشته باشید

هنگامی كه شما مراقب ظاهرتان باشید ، بیشتر احساس اعتماد به نفس می‌كنید. شما با لباسی که بر تن میکنید در واقع خود واقعی تان را نشان میدهید .سبك خاص لباس پوشیدن شما حسی ‌ایجاد می‌كند و نشان‌دهنده این است كه شما چه كسی هستید. به عنوان مثال اگر همواره لباس مشكی بر تن می‌كنید، این احساس را به دیگران منتقل می‌كنید كه پیرو سادگی به دور از ریخت و پاش و بی‌نظمی و تا حدودی هم مرموز هستید و بالعكس اگر همواره رنگ‌های روشن به تن می‌كنید و از زیورآلات درشت ‌ استفاده می‌كنید به دیگران این پیام را انتقال می‌دهید كه به من نگاه كنید! من رها، شاداب و صبور هستم.پس سعی كنید ‌ ظاهر متناسبی داشته و آراسته باشید چرا كه افراد در اولین برخورد از ظاهرتان خصوصیات شخصیتی شما را مورد قضاوت قرار می‌دهند.

 

-از خودتان مراقبت کنید

اصولا برخی‌ زنان عادت دارند ‌زندگی خود را با دیگران مقایسه ‌‌ کرده و به شدت احساس حسادت میکنند و به این ترتیب از موهبتی كه خود از آن برخوردار هستند، استفاده نکرده و خود را متحول نمی‌سازند. سعی كنید مقایسه‌ها و حسادت‌هایتان را كنار بگذارید تا بتوانید از زندگی‌تان لذت ببرید.

 

-دست از تغییر دادن دیگران بکشید

بسیاری از زنان تصور می‌كنند‌ می‌‌توانند دیگران را تغییر دهند. آنها فكر می‌كنند اگر به قدر كافی تلاش كنند و‌ استمرار و مداومت به خرج دهند، طرف مقابل بالاخره روزی متحول می‌شود؛ البته كاملا منطقی است كه تصور كنید می‌توانید روی اشخاص دیگر تاثیرگذار باشید، اما این كه بتوانید همسر، دوستان و اطرافیان را كاملا تغییر دهید، در اشتباهید.ممكن است آنان برای زمان كوتاهی تغییر كنند، اما این زمان هرگز طولانی نخواهد بود و تلاش برای تغییر دیگران معمولا شما را مایوس خواهد کرد، پس مجبور نیستید سعادت و خوشحالی خود را وابسته به رفتار دیگران بدانید.

 

-به خودتان توجه كنید

برای بسیاری از زنان مراقبت از دیگران و توجه به آنها بخش مهمی از زندگی روزانه‌شان به حساب می‌آید. مراقبت كردن از عزیزان و كمك به دیگران برای خیلی‌ها امری طبیعی است و به ما احساس انسان بودن می‌دهد، اما اگر به خودتان توجه نداشته باشید این نوعدوستی به شما لطمه می‌زند.سعی كنید مسوولیت‌هایی را كه نهایتا شما را ناراحت می‌كند، نپذیرید. به جای آن تلاش كنید مراقب خودتان باشید چرا كه شما تنها كسی هستید كه می‌توانید ‌ از خودتان مراقبت كنید و كسی بیش از شما متوجه و مراقب سلامت‌ شما نیست.به این نكته هم توجه كنید هر چه بیشتر از خودتان مراقبت كنید، بیشتر می‌توانید مراقب دیگران باشید. در آخر می‌توان گفت شاید متوقف ساختن نگرانی‌ها و استرس‌ها مشكل باشد، اما غیرممكن نیست.

منبع: پرداد


ویدیو مرتبط :
بهترین راه رسیدن به آرامش چیست؟؟ (استاد محمدی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه های رسیدن به آرامش برای زنان پرمشغله


آیا شما هم جزو خانم های متاهل شاغل هستید که دغدغه های فراوان دارید؟ زنان پرمشغله با عوامل استرس زای زیادی در طول روز مواجه می شوند. از آنها انتظار می رود هم مادر باشند و هم همسر. هم در خانه کار می کنند و هم بیرون از خانه.





هفته نامه زندگی مثبت - ترجمه مونا ضرغام: آیا شما هم جزو خانم های متاهل شاغل هستید که دغدغه های فراوان دارید؟ زنان پرمشغله با عوامل استرس زای زیادی در طول روز مواجه می شوند. از آنها انتظار می رود هم مادر باشند و هم همسر. هم در خانه کار می کنند و هم بیرون از خانه. حال اینکه با وجود این همه مشغله و کار زیاد چطور می توانند آرامش خود را حفظ کنند، موضوع بحث ما است. در این مقاله به روش های رسیدن به آرامش برای خانم های پرمشغله می پردازیم.

راه های رسیدن به آرامش برای زنان پرمشغله

به دوستان خود تلفن کنید

به کسی تلفن بزنید که همیشه به لب های شما لبخند می آورد. به او بگویید در فکرش بودید و بدانید دوست واقعی کسی است که در زمان نیاز حضور دارد.

جوراب کرک دار بپوشید!


شاید برای شما عجیب باشد، اما گرما راحتی و راحتی آرامش به ارمغان می آورد. پس پوشیدن جوراب را فراموش نکنید. به ویژه در فصل سرد یک جوراب کرکی می تواند دنیای تان را عوض کند.

به عکس بچه هایتان وقتی خیلی کوچک بودند نگاه کنید

شیطنت و بانمک بودن آنها را به خاطر آورید و از اینکه شما آنها را به دنیا آورده اید به خودتان افتخار کنید. کودکان لبخند معصومی دارند. شما می توانید با نگاه کردن به لبخند آنها مقدار زیادی از تنش و استرس درونتان را از بین ببرید.

فیلم خنده دار نگاه کنید و بخندید


بالاخره شما همیشه زمانی را برای فراغت بین کارهایتان دارید. می توانید از این زمان برای فیلم دیدن آنلاین استفاده کنید تا استرستان را کاهش دهید.

10 دقیقه به خودتان وقت دهید و یک فصل کتاب را بخوانید


یکی از آثار نویسنده محبوبتان را انتخاب کنید و به دنیایی بروید که در جستجوی آن بودید. این هم یکی دیگر از راه های خلاص شدن از روزمرگی و رسیدن به آرامش است.

دوش آب گرم بگیرید و در حمام با صدای بلند آواز بخوانید


این هم یکی از روش های رسیدن به آرامش است؛ دوش آب گرم و آوازخوانی با صدای بلند! آهنگی از زمان کودکی تان انتخاب کنید. با انجام حرکات موزون آن را با صدای بلند بخوانید. موسیقی اثر آرامبخشی دارد و تمام حس های شما را بر می انگیزد. پس این روش را هم در نظر بگیرید.

ورزش را در فهرست کارهایتان قرار دهید


ورزش به مدت 30 تا 45 دقیقه می تواند شما را به آرامش برساند. حتی یک پیاده روی کوتاه در مدت زمان کمتر از این هم می تواند موجبات آرامش شما را فراهم کند. ورزش باعث آرامش و بازشدن ذهن شما می شود.

آشپزی کنید


تعجب نکنید. ما هم می دانیم که شما به عنوان یک همسر و مادر تقریبا هر روز آشپزی می کنید اما منظور ما از آشپزی این است که این بار آشپزی را نه به عنوان یک وظیفه همیشگی بلکه به عنوان یک تفریح و سرگرمی انجام دهید. البته لازمه آن این است که شما قید پختن غذاهای خوشمزه تکرار را بزنید و با مراجعه به کتاب آشپزی یا حتی گشتی در اینترنت، غذایی هیجان انگیز، متفاوت و البته متناسب با ذائقه تان پیدا کنید و آن را بپزید. با این کار هم لذت آشپزی را تجربه کرده اید و استرس های روزانه تان کم می شود و هم غذایی خوشمزه برای خانواده پخته اید.

گلکاری کنید


حتی اگر خانه بزرگی ندارید باز هم می توانید با نگهداری از چند گلدان کوچک فضای خانه تان را زیباتر و با رسیدگی به گل هایتان فارغ از همه استرس های روزانه، لحظاتی را در آرامش سپری کنید. اصلا می توانید  چند گیاه کاربردی مانند رزماری کنار پنجره آشپزخانه تان قرار دهید و هرازگاهی چند برگی را برای معطرکردن داخل غذایتان بریزید.