سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راهکارهایی برای جلوگیری از افسردگی و استرس



 

 

راهکارهایی برای جلوگیری از افسردگی

 

راهکارهایی که معرفی می کنیم به شما کمک می کنند تیک نگیرید، از اضطراب، فشار روانی و افسردگی بگیرید و آرامش جسم و روح تان را تامین کنید.

 


داشتن استرس خفیف عادی ترین بخش زندگی است اما زندگی چالش برانگیز این روزها که نگرانی ها، فشارهای شغلی، اقتصادی و روحی و روانی در طبیعت آن جای دارند بسیاری از افراد را تحت فشار قرار می دهد.

 

این استرس های شاید علاوه بر تاثیر منفی بر بازدهی شغلی، سلامت جسم و روح را نیز کاهش می دهد. کنترل استرس گام اصلی در آغاز مسیر گریز از این آسیب هاست.

 

راهکارهایی که معرفی می کنیم به شما کمک می کنند تیک نگیرید، از اضطراب، فشار روانی و افسردگی بگریزید و آرامش جسم و روح تان را تامین کنید.


نوع نگاه ما به زندگی

 

دیدگاه ما نسبت به زندگی و حتی استرس در نگاه شما به موقعیت هایی که در آن قرار می گیرید تاثیر می گذارد. در واقع می توان گفت انعطاف پذیری شما با استرس مقابله افزایش می کند و مثبت اندیشی نیز روشی موثر برای فرار از تیک های عصبی است.

 

خواب خوب

 

حتما شنیده اید که مقدار خواب روزانه باید حدود هشت ساعت باشد. کم خوابی علاوه بر اینکه احتمال بروز بیماری های قلبی، سکته، پرفشاری خون و دیابت را افزایش می دهد؛ درصد تمرکز شما را هم مختل می کند.

 

به این ترتیب بسیار راحت در معرض استرس و تیک های عصبی قرار می گیرید و هوشیاری و قوه استدلال شما نیز کم می شود.

 

خندیدن از ته دل

 

قدیمی ها می گفتند خنده بر هر درد بی درمان دواست. پزشکان هم به این نتیجه رسیده اند که خندیدن میزان هورمون های استرس در بدن را کاهش می دهد و تیک های عصبی را از بین می برد. خندیدن باعث تسکین دردها، افزایش نشاط و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

 

چند نفس عمیق

 

یک فرمول جهانی می گوید راحت ترین راه برای برطرف شدن تنش های روحی، تنفس عمیق است. نفس کشیدن عمیق باعث شل شدن عضلات و در ادامه تسکین روح می شود. باور کنید این روش ساده موثر است و استرس را از شما دور می کند. می توانید امتحان کنید.

 

همکلامی با دیگران

 

پیدا کردن و گفت و گو با دوستان جدید و معاشرت دوباره با دوستان قدیمی، روش فوق العاده ای برای خلاص شدن از تنش و اضطراب روزمره است. اگر این توانایی را داشته باشید که مشکلات خود را با دیگران در میان بگذارید، دیگر تنها نخواهید بود.

 

آرام سازی اعصاب

 

با خواندن چند کتاب کوچک با تکنیک های تمدد اعصاب آشنا شوید و با به کارگیری این روش ها تیک های عصبی را از بین ببرید. برای مقابله با اثرات احساسی و فیزیکی منفی اضطراب می توانید از روش های ساده ای مانند گره کردن مشت و شل کردن آن بهره بگیرید.

 

ساده زیستن

 

از کمترین داشته های تان بیشترین بهره را ببرید و ساده زیستن را عملی کنید. به سمت آنچه برای تان ارزشمند است بروید و از غیرضروریات زندگی دست بکشید. اگر خود را رها کنید استرس کمتری خواهید داشت و خوشحال تر زندگی خواهید کرد.

 

برنامه ریزی

 

اگر می خواهید در انجام امور زندگی تان شکست نخورید برنامه ریزی زمانی خوبی داشته باشید. شما نمی توانید چند کار درست و کامل را در یک روز انجام بدهید زیرا دچار اضطراب می شوید. بنابراین تنها برای کارهایی که کیفیت زندگی تان را بالا می برند وقت بگذارید.

 

نرمش و ورزش

 

انجام تمرینات ورزشی برای کاهش استرس، تیک های عصبی و تنش مفید هستند. درواقع هنگامی که نرمش یا ورزش می کنید علاوه بر تقویت عمومی بدن، مغز شما هم یک انتقال دهنده عصبی به نام اندورفین تولید می کند. کار این ماده ایجاد احساس خوب است.

 

این چند روش را هم امتحان کنید

 

*آرام راه بروید و آرام تر از قبل صحبت کنید تا ضربان قلب و تنفس تان آرام شود.

 

*شوخ طبع باشید. دیگران را شاید کنید. به نزدیکان هدایای کوچک ببخشید و زا مهربانان قدردانی کنید.

 

*پوشیدن لباس های گشاد و کفش راحت باعث احساس آرامش می شود و درآوردن ساعت و کفش ها به کاهش فشار عصبی کمک می کند.

 

*بازی های کامپیوتری اگر به اعتیاد تبدیل نشوند، برای سرگرم شدن و تخلیه فشارهای روحی بسیار مفید هستند.

 

*انجام دادن کارهای ساده در منزل نیز در کاهش اضطراب موثر است. می توانید 20 دقیقه آشپزی و باغبانی را امتحان کنید.

 

*زمانی که حملات اضطرابی آغاز می شود، غذاخوردن با آرامش یا خوردن بستنی به شما کمک می کند اما غذاهایی که میزان ترشح هورمون های دوپامین و سروتونین را افزایش می دهند سطج شادابی شما را بیشتر افزایش می دهند.

 

*رنگ ها هم آرامش بخش هستند و تاثیر مثبتی بر روح و روان تان می گذارند. پوشیدن یک تی شرت رنگی و تعویض رنگ دیوارها و پرده های ساده و رنگارنگ کردن آنها شما را شاد خواهد کرد.

 

*اگر در معرض حملات شدید اضطرابی هستید مصرف دارو را فراموش نکنید. مصرف داروهای تجویزشده توسط پزشک متخصص روش مناسبی برای کاهش علائم اضطراب و دلشوره و همچنین حفظ خونسردی است.

منبع:برترین ها


ویدیو مرتبط :
نوروتراپی بهترین درمان برای بیش فعالی و استرس و افسردگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش میل جنسی از شایع‌ترین اختلالات جنسی/استرس،خستگی و افسردگی مهمترین عامل این اختلال





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کاهش میل جنسی از شایع‌ترین اختلالات جنسی/استرس،خستگی و افسردگی مهمترین عامل این اختلال

یک متخصص زنان کاهش میل جنسی را از شایع‌ترین اختلالات جنسی زوجین عنوان کرد و گفت: کم شدن میل جنسی از جمله مسائل زناشویی است که در صورت عدم توجه و ارائه راهکارهای مناسب منجر به مشکلات زناشویی خواهد شد.

دکتر طاهره افتخار در گفت وگو با ایسنا، میل جنسی را یکی از فاکتورهای مهم در تحکیم بیشتر بنیان خانواده دانست و اظهار داشت: میل جنسی از جمله امیالی است که ترکیبی از عوامل روانی و بین فردی را در برمی گیرد و در مجموع باعث آمیزش جنسی بین زوجین می‌شود.

این متخصص زنان با بیان اینکه کاهش میل جنسی زوجین از شایع‌ترین اختلالاتی است که در روابط زناشویی بروز می کند و در صورت عدم توجه و ارائه راهکارهای مناسب منجر به بروز اختلافات بین همسران می‌شود، گفت: زوجین می توانند از طریق مراجعه به مشاور درصدد حل این مشکل برآیند.

دکتر افتخار خستگی، افسردگی، اضطراب، استرس و شرایط زندگی دشوار را ازجمله عوامل شایع بروز کاهش میل جنسی عنوان کرد و افزود: مصرف برخی از داروها نظیر داروهای ضد افسردگی میل جنسی را در زوجین کم می کند که البته کاهش و افزایش دوز این داروها باید طبق نظر پزشک صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: برخی از بیماری های ارگانیک نظیر بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون و کم خونی از جمله عواملی است که به تدریج منجر به کاهش میل جنسی زوجین می شود.

این متخصص زنان با اشاره به اینکه اصرار برخی از خانواده‌ها و فرهنگ‌ها به برقراری رابطه جنسی در شب عروسی از دیگر عوامل بروز اختلال جنسی زوجین است، افزود: خستگی به دلیل برپایی مراسم عروسی و همچنین استرس ناشی از برقراری رابطه اجباری در همان شب مانع از داشتن یک رابطه مطلوب و رضایت بخش زوجین می‌شود.

دکتر افتخار با اشاره به اینکه زوجین در هنگام برقراری رابطه جنسی باید بیشتر از هرچیز به داشتن رابطه مطلوب و رضایت بخش توجه کنند، اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش سن موجب کم شدن میل جنسی می شود اما این دسته از افراد می توانند با داشتن شرایط روحی مناسب یک رابطه جنسی مطلوبی با یکدیگر برقرار کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه زوجین برای داشتن یک رابطه جنسی مطلوب باید همدیگر را درک کنند و هر دو طرف خواهان این رابطه باشند، گفت: نیازهای جنسی افراد و فرهنگ ها با یکدیگر متفاوت است و فرکانس رابطه جنسی باید طبق نیاز هر دو طرف باشد و فواصل زمانی تعیین شده‌ای ندارد.

این متخصص زنان در پایان زوجین را به برقراری رابطه سالم و رضایت بخش توصیه کرد و افزود: داشتن رابطه جنسی همراه با عشق و محبت تاثیرات زیادی در زندگی زناشویی دارد و موجب تحکیم بیشتر بنیان خانواده می شود و عدم توجه به مسئله رابطه جنسی موجب بروز بسیاری از مشکلات و اختلافات در بین زوجین می شود./ایسنا