سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راهنمای خرید لباس كودك



 

راهنمای خرید لباس كودك

 

 

لباس مناسب زمستان برای كودك شما


فصل زمستان در راه است و خیلی از پدر و مادرها، كوچولو‌هایشان را برای خرید لباس زمستانی به فروشگاه‌ها می‌برند و بچه‌ها هم با شوق و ذوق از سر و كول لباس‌های رنگارنگ بالا می‌روند تا لباس دلخواه‌ خود را پیدا کنند. اگر قصد دارید برای کودکتان لباس زمستانی بخرید، با ما همراه شوید.

 

در خرید لباس برای نوزاد یا كودك، باید حساسیت بیشتری به خرج داد؛ چرا كه بدن كودكان به نسبت بزرگسالان حساس‌تر است و در قبال نوع پارچه‌ای كه با پوست تماس دارد، واكنش نشان می‌دهد و همین آسیب‌پذیری باعث می‌شود كه در صورت تماس با هرگونه جنس مصنوعی یا آلوده، دانه‌های ریز قرمزرنگی روی پوست پدیدار شود. به عنوان یك توصیه كلی، سعی كنید تا لباسی بر تن كوچولوی خود كنید كه جنس آن از پارچه‌های پنبه‌ای و كتانی تهیه شده باشد. لباس‌های پشمی در صورتی كه به طور مستقیم با پوست كودك تماس پیدا كنند، ممكن است ایجاد حساسیت کند. بافت لباس كودك بسیار حایز اهمیت است. كودكان معمولا مواد نرم مانند ابریشم، مخمل یا خز را دوست دارند.


لباس‌های خوش آب و رنگ


تنوع رنگ و كیفیت، در كار لباس كودك بسیار مهم است. رنگ‌های شاد و شفاف و زنده، ذوق و شوقی بیشتر برای كودكان ایجاد می‌كند و باید رنگ لباس بچه‌ها با روحیه لطیف آنها هماهنگ باشد. كودك لباس را به دلیل رنگ‌های جذاب و شاد آن دوست دارد. او درباره تناسب رنگ لباس و اینكه آیا چنین رنگی به او می‌آید یا نه، چیز زیادی نمی‌داند و به همین دلیل ممكن است حتی در یك زمان لباس‌هایی با رنگ‌های مختلف و ناهماهنگ را برای پوشیدن انتخاب کند.

كودكان بیشتر مایل به پوشیدن رنگ‌های قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی هستند. از طرف دیگر، در كار كودك الزاما باید از رنگ‌هایی كاملا استاندارد و بهداشتی استفاده شود تا سلامت كودكان تضمین شود. در صورت بروز هرگونه اختلال روی پوست كودك با پزشك مشورت كنید تا علاوه بر درمان به موقع، علت حساسیتی كه باعث ایجاد مشكل شده است را نیز دریابید.

 

كلاهی برای كودك


در زمستان كه هوا سرد می‌شود، استفاده از كلاه بسیار به حفظ سلامت كودك كمك می‌كند. توجه داشته باشید كه در این مواقع اكثر گرمای بدن از طریق سر هدر می‌رود. در خرید كلاه باید دقت كافی را به خرج دهید. كلاه ضد آب همان گونه كه نمی‌گذارد آب وارد شود، امكان خروج رطوبت و تبخیر سطحی پوست را نیز كم می‌كند. ضمن اینكه اساسا كودكان نیازی به این نوع كلاه‌ها ندارند. استفاده از این نوع كلاه‌ها موجب می‌شود در عرض چند ساعت سر كودك عرق كند و برداشتن كلاه، آغاز سرماخوردگی است. كلاه‌های بافتنی بسیار مناسب بوده و برای برف ایده‌آل هستند. یك كلاه خوب باید علاوه بر محافظت از سر و صورت، از گردن نیز در برابر سرما حفاظت كند. اگر كلاه دارای گردن‌گیر و پوشش گوش نیست، برای حفاظت گردن و صورت و گوش‌های كودك باید از شال استفاده كنید.

 

دردسرهای لباس پوشاندن به کودک


زمانی كه نوبت آن می‌رسد كه كودك خودش لباس‌هایش را بپوشد، باید توجه كنید كه شلوارهایی كه كمربند یا زیپ نداشته و در عوض، كمر آنها كشی باشد برای او بسیار راحت‌تر هستند. استفاده از این شلوارها، به همراه پیراهن‌های ساده و كفش‌های چسبی، دردسرهای شما (برای لباس پوشاندن به كودك) را كاهش خواهد داد. هرچند وقت یك‌بار، یك نمونه از لباس‌هایی را كه پوشیدن آنها كمی سخت‌تر باشد، در اختیار او بگذارید. برای مثال، یك دكمه یا یك گیره به لباس او اضافه كنید.


بچه‌ها چه رنگ‌هایی را دوست دارند؟


کودک لباس را به دلیل رنگ‌های جذاب و شاد آن دوست دارد. او درباره تناسب رنگ لباس و اینکه آیا چنین رنگی به او می‌آید یا نه، چیز زیادی نمی‌داند و به همین دلیل ممکن است حتی در یک زمان لباس‌هایی با رنگ‌های مختلف و ناهماهنگ را برای پوشیدن انتخاب کند. کودکان بیشتر مایل به پوشیدن رنگ‌های قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی هستند.

 

نو بودن لباس:


به دلیل عقاید و نظراتی که همواره از طرف مردم در مورد لباس نو ابراز می‌شود، کودک علاقه‌مند به پوشیدن لباس نو است. به‌طور مثال، کودک هنگام خرید یک جفت کفش نو آنها را در همان فروشگاه به پا کرده و مورد استفاده قرار می‌دهد. لباس باید طوری باشد که کودک راحت بپوشد و مورد استفاده قرار دهد. چنین لباس‌هایی جاذبه زیادی برای کودک دارند و در تقویت ایجاد حس استقلال در او موثر هستند.

 

تناسب با لباس همبازی‌ها:


بچه‌ها معمولا دوست دارند لباس‌هایشان از نظر رنگ یا مدل مشابه رنگ لباس دیگر همبازی‌هایشان باشد چرا که نمی‌خواهند متفاوت از دیگران به نظر برسند.

 

لباس مورد علاقه:


کودک دوست دارد لباس مورد علاقه خود را چند بار پشت سر هم بپوشد. در چنین مواردی او را راحت بگذارید و به او اصرار بر پوشیدن لباس دیگری به سلیقه خودتان نکنید.

 

بی‌توجهی به قیمت لباس:


کودک تفاوت میان لباس ارزان قیمت و گران‌قیمت را درک نمی‌کند. بنابراین والدین نباید حتی در صورت داشتن پول کافی، در خرید لباس‌های گران‌قیمت برای فرزندان خود اصرار ورزند، به عوض آن بهتر است این پول را در موارد دیگری از قبیل هزینه‌های آموزشی کودک در کلاس‌های گوناگون و مورد علاقه‌اش خرج کنند تا در آینده فردی مفید برای جامعه‌اش شود. منظور از نخریدن لباس‌های گران قیمت، لباس‌هایی است که دارای هزینه‌های بسیار بالاتر از اقتصاد خانواده‌ هستند.

 

 


ویدیو مرتبط :
راهنمای ویژه خرید لباس عروس برای خانم های دم بخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین راهنمای انتخاب و خرید لباس پاییزی



خرید لباس پاییزی,انتخاب لباس پاییزی,خرید لباس پاییزی

هر سال با شروع فصل پاییز مجله ها، فروشگاه ها، سایت ها و بروشورها پر می شوند از مدل ها و رنگ های مختلف لباس های پاییزه، اما چه لباسی با چه ویژگی هایی، چه جنسی و چه رنگی برای پاییز مناسب است؟ در این چگونه می خواهیم علاوه بر راهنمایی شما برای انتخاب لباس های پاییزی، لباس هایی را به شما پیشنهاد کنیم که نه تنها پاییز امسال، که پاییز سال های دیگر هم بتوانید از آنها استفاده کنید. و بعد از مدتی از خریدشان پشیمان نشوید.

ژاکت و کت
پاییز فصل لایه لایه لباس پوشیدن است؛ یعنی به جای پوشیدن یک لباس گرم و سنگین، بهتر است چند لباس نازک را روی هم بپوشید تا در صورت گرم و سرد شدن دمای هوا یا در مکان های متفاوتی که در آنها قرار می گیرید، بتوانید پوشش خود را تغییر دهید. یکی از این پوشش های ضروری «ژاکت» است. پوشیدن یک بلوز کاملا اندازه بدن – به اصطلاح فیت و چسب – یا یک ژاکت تک دکمه ای، جلیقه یا کت جین سالهای سال مد است و شما را خوش پوش می کند. کت های خلبانی هم انتخاب مناسبی برای آقایان جوان است و دوام زیادی دارند.

کیف چرمی
اگر می خواهید در این فصل کیف بخرید، باید حساسیت بیشتری در مورد جنس آن به خرج دهید. «چرم و جیر» و رنگ های بین قهوه ای خاکی و قرمز گرم بهترین انتخاب ها هستند. وقتی کیف می خرید، دقت کنید اندازه ی آن با جثه تان متناسب باشد؛ یعنی اگر ریز نقش هستید کیفی کوچک تر و اگر درشت هیکل هستید، کیفی بزرگتر انتخاب کنید. اگر جثه ی شما و کیفتان خیلی با یکدیگر هماهنگ نباشند، ریزی و درشتی شما بیشتر به چشم می آید.

چکمه
داشتن چکمه در فصل پاییز و زمستان یک ضرورت است بنابراین اگر می خواهید در این فصل پاپوشی تهیه کنید، بهتر است به جای خرید کفش، چکمه بخرید. انتخاب نیم بوت چرم، سبک و با پاشنه ی متوسط نشانه ی تیز هوشی است زیرا پوشیدن آنها هم با شلوار و هم با دامن مناسب است. البته چکمه ی بلند برای مناطقی که فصل بارانی بیشتری دارند، بهتر است مخصوصا چکمه ی مشکی که با رنگ های بیشتری می تواند هماهنگ شود.

شلوار
شلوارهای مخمل کبریتی که رنگ های متنوعی دارند و می توانند با بلوزهای زیادی هماهنگ شوند و شلوارهای جین با رنگ های تیره و متمایل به آبی نفتی، مناسب و مد این فصل هستند.

پلیور
پلیورهایی که از الیاف طبیعی تهیه شده اند، بهترین انتخاب برای این فصل هستند. پشم، کشمیر و کتان از الیافی هستند که جابجایی هوا در آن ها خوب انجام می شود و برای لایه لایه پوشیدن لباس مناسب اند. از طرفی احتمال اینکه حساسیت پوستی ایجاد کنند نیز کم است و دوام زیادی دارند.

و اما رنگ ها
برخی روان شناسان معتقدند که انتخاب هر یک از رنگ ها برای پوشش پاییزی می تواند نشان دهنده ی یکی از صفات برجسته ی شما باشد:

بنفش
استفاده از رنگ بنفش به خصوص بنفش تیره، در روزهای پاییزی نشان دهنده ی اعتماد به نفس بالا و داشتن قدرت تصمیم گیری در فردی است که این رنگ را برای پوشش خود انتخاب کرده است. بنفش تیره از محکم ترین و پایدارترین رنگ هاست و حس اقتدار زیادی به افراد می دهد.

سبز
افرادی که کنترل درونی دارند و حس می کنند از نظر شخصیتی می توانند افراد دیگر را تحت تأثیر قرار دهند و در کنترل خودشان بگیرند، لباس هایی با رنگ طبیعت نمی پوشند؛ مثل سبز که رنگی کاملا متضاد با پاییز است.

نارنجی
برخی افراد دارای شور و شعف زیادی هستند و برای تطابق با محیط و نشان دادن شادی و نشاط خود از رنگ های زرد تیره، قرمز و نارنجی در پاییز استفاده می کنند. معمولا حس تطابق پذیری این افراد با محیط اطراف و تغییرات احتمالی زندگی شان بیشتر از دیگران است.

قهوه ای
تصور کنید در یک روز کاملا پاییزی که رنگ تمام درختان و برگ های آن به سمت طیف وسیعی از قهوه ای و نارنجی متمایل شده، در خیابان فردی با کت و شلوار قهوه ای تیره، لباس قهوه ای روشن و کفش آجری ببینید. چه حسی به شما دست می دهد؟ قطعا در دلتان او را به خاطر این حسن سلیقه و تطابق با محیط تحسین می کنید؛ چیزی که خود این فردبه دنبال آن است.

 

معمولا کسانی که رنگ پوشش خود را به رنگ طبیعت اطرافشان نزدیک می کنند، به دنبال نوعی جلب توجه و تحسین دیگران هستند. زیبایی طلبی چنین افرادی زیاد است و به نظر مردم درباره ی خودشان اهمیت زیادی می دهند. آنها به دنبال افزایش اعتماد به نفس خودشان هم هستند و تطابق با محیط را یکی از راه های آن می دانند. پوشیدن لباس هایی در طیف قهوه ای، آن هم در فصل پاییز، نوعی امنیت روانی برای افراد در پی خواهد داشت.

زرد
افرادی که سازگاری بیشتری با محیط دارند و احساس می کنند می توانند قدرت هماهنگی با طبیعت اطراف خود داشته باشند، نوع پوشش شان را در فصل های مختلف تغییر می دهند. معمولا کسانی که کنترل بیرونی دارند و می دانند که محیط بر آنها تأثیر می گذارد، در فصل پاییز بیشتر لباس هایی با طیف زرد روشن و قهوه ای بسیار روشن می پوشند.

منبع : yasgroup.ir