سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راهنمای تشخیص فست‌فــــود سالـــم


همیشه شنیده‌اید كه فست‌فودها و هله‌هوله‌های مدرن غذاهای بی‌ارزش و مضری هستند كه تنها باعث ایجاد مشكل می‌شوند، اما صبر كنید...

بفرمائید پیتزا

بیشتر ما، به خصوص كودكان و نوجوانان، نمی‌توانیم در مقابل وسوسه خوردن یك قسمت از یك پیتزای چشم‌نواز، مقاومت كنیم. در واقع پیتزا جزو محبوب‌ترین غذاهای مدرن است كه همیشه شنیده‌ایم ارزش غذایی بسیار كمی دارد و بسیار چاق‌كننده است، اما شما می‌توانید در خانه‌تان یك پیتزای كاملا سالم تهیه‌ كنید كه چندان چاق‌كننده نیست ولی در عین حال فواید زیادی هم دارد. دكتر ساسی كه نویسنده كتاب «چگونه یك شكم صاف داشته باشید» است، می‌گوید: «می‌توان یك پیتزای ایده‌آل را در خانه پخت. سالم‌ترین پیتزا، پیتزایی است كه نان آن از غلات كامل باشد، با روغن زیتون پخته شود و در آن از گوجه‌فرنگی، سیرو سایر سبزی‌ها استفاده شده باشد. این پیتزا بسیار پر پروتئین است چون در عین حال پنیر ندارد و از روغن در پخت آن استفاده نمی‌شود وكم‌كالری هم هست. البته شاید این پیتزا خیلی مثل پیتزاهای مغازه‌ها چشم‌نواز نباشد اما می‌توانید با اضافه‌كردن میوه‌ها و سس شكلات تیره آن را خوشمزه‌تر هم بكنید. این پیتزای خانگی نه تنها مضر نیست بلكه مفید هم هست.»





پاپ‌كورن بخورید، با خیال راحت

پاپ‌كورن خوردن لذتبخش‌ است، به‌خصوص در سینما یا در خانه پای تلویزیون، اما متخصصان تغذیه همیشه هشدار می‌دهند كه بهتر است خیلی كم پاپ‌كورن بخورید، ولی حالا دكتر سینتیا ساسی، فوق‌تخصص رژیم درمانی در دانشگاه نیویورك می‌گوید، اگر پاپ‌كورن درست و به شیوه سنتی تهیه شود ـ یعنی با بخار هوا و بدون اضافه‌كردن روغن یا كره و نمك ـ می‌تواند مفید هم باشد. او می‌گوید: «پاپ‌كورن در واقع یك محصول تهیه‌شده از غلات است. غلات می‌توانند باعث لاغری شوند، احتمال ابتلا به مشكلات قلبی را كاهش دهند، از بروز بیماری‌ دیابت  نوع2 و برخی سرطان‌ها هم جلوگیری كنند. در ضمن مصرف غلات می‌تواند مانع بروز مشكلات حافظه‌ای در افراد سالخورده شود. همچنین پاپ‌كورنی كه درست تهیه شده باشد كالری زیادی ندارد ـ بین 20 تا 25 كالری در هر فنجان ـ و فیبر زیادی هم دارد. در واقع اگر یك فنجان پاپ‌كورن در روز بخورید می‌توانید كمبود غلات كامل در رژیم غذایی‌تان را برطرف كنید. پس سعی كنید در خانه پاپ‌كورن سالم تهیه و مصرف كنید.»





شیرینی از نوع خوب

شیرینی‌های كره‌ای از آن نوع خوردنی‌های خوشمزه‌ای هستند كه وقتی آن را می‌خورید همزمان احساس گناه هم می‌كنید چون می‌دانید كالری زیادی وارد بدن خودتان كرده‌اید، اما حالا می‌توانید با خیال راحت شیرینی كره‌ای بخورید. دكتر رابرت سروا، متخصص تغذیه در دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید، می‌توانید با استفاده از كره گیاهی طبیعی شیرینی‌های كره‌ای خوشمزه‌ای درست كنید. این شیرینی‌ها چربی‌های ناسالم ترانس ندارد و در عوض منبع خوبی از چربی‌های غیراشباع، پروتئین و ویتامین‌های خانواده B و E است. در ضمن مواد معدنی مثل منیزیوم، مس، فسفر، پتاسیم و روی هم در این شیرینی‌ها وجود دارد. فقط حواس‌تان باشد، این شیرینی‌ها را بیش‌از‌‌حد شیرین نكنید. بهترین كار هم این است كه این شیرینی‌ها را با میوه‌های تازه و سبزی‌ها بخورید. حتی می‌توانید توت‌فرنگی یا گیلاس را روی این شیرینی بگذارید و میل كنید.



سیب زمینی سرخ كرده سالم داریم؟

سیب‌زمینی سرخ‌شده، بخشی از زندگی روزمره ما شده است. تقریبا در تمامی رستوران‌ها می‌توانید سیب‌زمینی سرخ شده را پیدا كنید و كنار بسیاری از غذاها، انواع مختلف سیب‌زمینی در دسترس است. اما می‌دانید، این سیب‌زمینی‌ها بسیار چاق‌كننده و حتی خطرناك هستند. اما نگران نباشید، در خانه‌تان می‌توانید سیب زمینی سرخ‌شده بسیار سالم تهیه كنید و از خوردن آن لذت ببرید؛ چگونه؟  خیلی راحت می‌توانید با سرخ‌كردن سیب‌‌‌زمینی در روغن كاملا گیاهی یك خوراكی سالم كه برای قلب‌تان مضر نیست، فراهم كنید. چنین سیب‌زمینی منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین B6 ‌و آنتی‌اكسیدان‌هاست. البته دكتر ساسی پیشنهاد می‌كند برای آن‌كه این سیب‌زمینی به غذای بهتر بدل شود، مواد غذایی پر از آنتی‌اكسیدان‌ها مثل سیر یا رزماری را هم به آن اضافه كنید و لذت ببرید.



بفرمائید دسر شكلات

شكلات دوست دارید؟ خب می‌توانید با خیال راحت شكلات بخورید. دكتر سروا در این مورد توضیح می‌دهد: «شكلات تیره ( Dark chocolate) منبع غنی از فلاونوئیدهاست كه آنتی‌اكسیدان‌های مفید برای قلب هستند. در ضمن مواد طبیعی موجود در شكلات تیره باعث باز شدن عروق خونی و كاهش فشار خون می‌شود. شكلات‌های تیره جدا از این‌كه برای قلب مفید‌ند شامل مواد معدنی هستند كه به كل بدن فایده می‌رسانند.  البته یادتان باشد، در خوردن این شكلات زیاده‌روی نكنید و رعایت اعتدال را بكنید.



یك شام خوشمزه بی‌خطر

اكثر مردم فكر می‌كنند، باید همیشه از چیپس دور باشند و واقعیت هم این است كه چیپس‌های بسته‌بندی شده‌ای كه به شما عرضه می‌شوند، تماما پر از نمك، كالری و چربی‌های مضر هستند، اما دكتر ساسی می‌گوید، می‌توانید چیپس‌های خوشمزه سالم هم تهیه كنید و بخورید. او حتی می‌گوید، چیپس‌های سیب‌زمینی می‌تواند یك وعده غذایی كامل و سالم برای شما باشند. اگر برش‌های كوچك سیب‌زمینی تهیه و به آن مقدار بسیار كمی نمك اضافه كرده و در روغن كاملا گیاهی سرخ كنید، آن وقت یك غذای خوشمزه مناسب قلب دارید كه سرشار از چربی‌های غیراشباع است. در ضمن یادتان باشد، سیب‌زمینی منبع غنی از پتاسیم، ویتامین B6 و آنتی‌اكسیدان‌هاست. حتی می‌توانید این سیب‌زمینی‌ها را به عنوان شام مصرف كنید، اما یادتان باشد اصلا نباید در خوردن آن زیاده‌روی كنید.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
تشخیص غذای سالم در رستوران و فست فود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک راهنمای جمع‌و‌جور فست فود


گرچه خوردن هر روزه فست فود، چندان توصیه نمی شود، اما این بخشی مهم از زندگی هر روز ماست. در این مطلب سعی می کنیم خوشمزه ترین و بهترین ساندویچ‌های موجود را معرفی کنیم.



شیمودا محصولی از پلاک


نام شیمودا برای فست‌فود‌بازهای حرفه‌ای، یک عبارت اشتهابرانگیز و آشناست. اسم کاملا خاصی که کاملا به ساندویچ لذیذ پلاک می‌آید.
این هات‌داگ از درصد بالایی گوشت قرمز به همراه پنیر و سبزیجات و ادویه سفارشی تشکیل شده است. پلاک آن را در کارخانه خود سوخاری نموده، در نان سبزیجات به همراه سس مخصوص سرو می‌كند.
پلاک، 7 شعبه در سراسر تهران دارد که همگی ساندویچ‌های خاص خود را به یک شکل در اختیار مشتری‌ها قرار می‌دهند.
آنچه می‌بینید، هات‌داگی است که لحظاتی پس از عکاسی توسط عکاس بلعیده شد!





ساندویچ های هات‌داگ این صفحه، تعدادی از معروف‌ترین ساندویچ‌فروشی‌های ایران را تشکیل می‌دهند. در همه شماره‌ها، درباره فست‌فودهای خوشمزه خواهیم نوشت.





برای آنها که زود سیر نمی‌شوند
هات‌داگ ویژه زاپاتا

ساندویچ‌هایی با عنوان زاپاتا حالا در تمام شهر تهران و البته شهرستان‌های بزرگ خودنمایی می‌کنند، اما این ساندویچ مربوط به شعبه اصلی زاپاتا در خیابان نیلوفر تهران است.
هات‌داگی که از درون یک ظرف بزرگ روغن بیرون آورده می‌شود و روی یک نان سس زده قرار می‌گیرد تا با گوجه و کاهو و خیارشور به دست مشتری برسد.





متفاوت‌تر از همه
هات‌داگ گریل رئیس

رئیس سلیقه آدم هایی است که ساندویچ را هم متفاوت دوست دارند. ساندویچی با نان متفاوت و البته محتویاتی که در جای دیگر پیدایش نمی‌کنی.





کوچک و خوشمزه
هات‌داگ با پنیر گودای شیلا

شیلا نام یک رستوران زنجیره ای است که 16 شعبه در سراسر تهران دارد. هات داگ های شیلا شبیه به هات داگ های اصلی هستند؛ ساندویچ هایی با نان کوچک و سوسیس بزرگ تر و سس فراوان.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir