سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راز های موفقیت از زبان الیور کان



راز های موفقیت,نکات موفقیت,اهداف زندگی

 

اولیور کان در کتاب خود «تو می توانی! چگونه آنچه را که می خواهی انجام می دهی» توضیح می دهد که آدمی به چه چیزهایی نیاز دارد تا علیرغم همه سختی هایی که به آنها فکر نمی کرده بازنده نشود و به هدف خود برسد.

 

اولیور کان به طور مطلق دروازه بان شماره یک بوده است. او سه بار به عنوان بهترین دروازه بان جهان و پنج بار به عنوان بهترین دروازه بان بوندس لیگا انتخاب شد. نمایش های او در هر بازی که آنچنان سریع به نظر می رسید، در واقع نتیجه تلاش سخت، پشتکار و انضباط بود.

 

نکات موفقیت او را بخوانید تا خودتان نیز به اهداف زندگی تان جامه عمل بپوشانید. اولیور کان در کتاب خود «تو می توانی! چگونه آنچه را که می خواهی انجام می دهی» توضیح می دهد که آدمی به چه چیزهایی نیاز دارد تا علیرغم همه سختی هایی که به آنها فکر نمی کرده بازنده نشود و به هدف خود برسد.

 

اصل اولیور کان: هدفی را مشخص کنید. دوستانی را بیابید که مثل یک تیم فوتبال بتوانید به آنها اعتماد کنید و اما مهمتر از همه، از شکست های خود درس بگیرید! شکست ها همواره متعلق به زندگی هستند اما مهم این است که آدمی با آنها کنار بیاید و به وسیله آنها به هدف هایی که در زندگی دارد برسد. یازده نکته موفقیت الیور کان را بخوانید:

 

راه های موفقیت از زبان الیور کان

 

1- هر کسی به همان رویایی دست می یابد که با خودش متناسب است

فکر کنید در زندگی چه می خواهید و باید به کجا برسید. تصویری منحصر به فرد از آینده روشن خود داشته باشید. وقتی بینش شخصی خود را که همانند یک افق است یافتید، می توانید به سمت آن حرکت کنید. در نتیجه ماندن در مسیر درست آسان تر خواهد شد.

 

2- هدف را مشخص کرده و مرحله مرحله تقسیم بندی کنید

رویای خود را به مراحل مختلف تجزیه کنید تا آسانتر بتوانید بر مسیر مسلط شوید. بدین ترتیب همواره می دانید هدف بعدی که باید آن را نشانه بگیرید کدام است.

 

نکته: هدف نباید به آسانی قابل دستیابی باشد اما غیرممکن هم نباید باشد، فقط باید تا زمانی که به آن رویای مشخص دست می یابید، انگیزه را بالا نگه دارید.

 

3- چرا برداشتن گام اول اینقدر اهمیت دارد

اولین قدم اغلب به اندازه بزرگترین پیروزی ارزش دارد اما فقط به این ترتیب است که می توانید به هدفتان دست پیدا کنید. اغلب ترس از خطر یا ناشناخته ها ما را فلج می کند اما هر ترسی، زمانی که به آن دقیق تر نگاه می کنید، چهره وحشتناک خود را از دست می دهد و برداشتن اولین قدم، موجب آزاد شدن انرژی خارق العاده ای می شود.

 

4- انگیزه داشته باشد تا به هدف های معین دست پیدا کنید

برای رسیدن به یک هدف، اول انگیزه و بعد توجه کامل به هدف مهم است. انگیزه ای که از درون برمی آید، شور و شوق برای هر چیزی است. انگیزه های بیرونی، ارج نهادن دیگران است به کاری که شما انجام می دهید. هر دو اهمیت دارند و در راه رسیدن به هدف کمک می کنند.

 

5- گام های اصلاحی بردارید بدون آنکه توقع داشته باشید

در راه رسیدن به هدف، لازم است آنالیز مستمری از توانایی های گذشته و هر آنچه که باید بیاموزید داشته باشید. اگر اولین بار در برخورد با یک مانع شکست خوردید، قطع امید نکنید. در عوض باید از اشتباهات یا مشکلات درس بگیرید تا بهتر و قوی تر شوید.

 

6- اراده خود را با اندیشه مثبت تقویت کنید

اراده را می توان دقیقا مثل بدن تمرین داد. با تفکر مثبتی که ساختارهای بنیادی را تغییر می دهد، باورهای شما نسبت به دستیابی به هدف رشد می کنند. اراده، اساس اطمینان و اعتماد به نفس است.

 

7- به دنبال یک فرد یاری رسان باشید

کاملا دست تنها به هدف رسیدن سخت است، حضور افراد یاری رسان از این جهت اهمیت پیدا می کند که در موقعیت های زندگی به شما کمک می کنند و یاری می رسانند. هر انسانی به شبکه ای از دوستان، اعضای خانواده و افراد یاری رسانی نیاز دارد که همراهی آنها مهم است. شما برای هر موقعیتی به افراد یاری رسان مناسبی احتیاج دارید که طرف شما بوده و به عنوان مثال انگیزه دهنده، تسلی دهنده یا منتقد باشند.

 

8- باید از هر شکستی درس بگیرید

هیچ کس بدون شکست و پسرفت زندگی نمی کند. پس پرهیز از شکست نه تنها قطعی نیست بلکه باید از آن چیزی بیاموزید. بنابراین به خاطر تکالیف آینده خود، حتی برای شکست ها هم انرژی بگذارید.

 

9- باید موفقیت های خود را جشن بگیرید

اگر به هدفی دست پیدا کرده اید، مهم است که این موفقیت را جشن بگیرید چون خوش می گذرد و انگیزه جدید پیدا می کنید. بهترین حالت این است که در کنار شما کسانی که کمکتان کرده اند جشن بگیرند چون آنها این راه سخت را با شما پیموده اند.

 

10- چرا باید دانش خود را به دیگران انتقال دهید

هر کس در راه رویای خود تجارب و توانایی های مهمی را جمع آوری می کند. هر کسی این دانش را به دیگران انتقال دهد، نه تنها اعتبار ویژه و بالایی دارد بلکه از این طریق اعتماد به نفس خود را نیز تقویت می کند.

 

11- حالا به خودتان بستگی دارد!

اکنون باید خودتان دست به کار شوید. دقیقا روی هدفتان تمرکز کنید، رویایی بسازید و پیش بروید! این تازه اولین و مهمترین قدمی است که به سمت هدف شخصی خود برداشته اید.

منبع:مجله موفقیت


ویدیو مرتبط :
شاهکار های الیور کان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز موفقیت از زبان سقراط!



 

راز موفقیت,راههای رسیدن به موفقیت

 

 مرد جوانی از سقراط پرسید راز موفقیت چیست.  سقراط به او گفت، "فردا به کنار نهر آب بیا تا راز موفّقیت را به تو بگویم."

صبح فردا مرد جوان مشتاقانه به کنار رود رفت. سقراط از او خواست که به سوی رودخانه او را همراهی کند.  جوان با او به راه افتاد.

به لبهء رود رسیدند و به آب زدند و آنقدر پیش رفتند تا آب به زیر چانهء آنها رسید. ناگهان سقراط مرد جوان را گرفت و زیر آب فرو برد.  جوان نومیدانه تلاش کرد خود را رها کند، امّا سقراط آنقدر قوی بود که او را نگه دارد.

مرد جوان آنقدر زیر آب ماند که رنگش به کبودی گرایید و بالاخره توانست خود را خلاصی بخشد.همین که به روی آب آمد، اوّل کاری که کرد آن بود که نفسی بس عمیق کشید و هوا را به اعماق ریه فرو فرستاد.

سقراط از او پرسید، "زیر آب که بودی، چه چیز را بیش از همه مشتاق بودی؟"  گفت، "هوا."سقراط گفت، "هر زمان که به همین میزان که اشتیاق هوا را داشتی موفقیت را مشتاق بودی، تلاش خواهی کرد که آن را به دست بیاوری؛ راز دیگر ندارد."

منبع:asriran.com