سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راز سلامتی ستاره‌ها را بشناسید


آنچه به جز هنر بازیگری بازیگران برای بینندگان و طرفداران هنرمندان اهمیت دارد، این است كه ستاره‌های سینما معمولا سالم به‌نظر می‌رسند. آنها به اقتضای دیده شدن و البته كار سختی كه دارند باید حواس‌شان به سلامت و همچنین رژیم غذایی‌شان باشد.




 صبح بخیر:  آنچه به جز هنر بازیگری بازیگران برای بینندگان و طرفداران هنرمندان اهمیت دارد، این است كه ستاره‌های سینما معمولا سالم به‌نظر می‌رسند. آنها به اقتضای دیده شدن و البته كار سختی كه دارند باید حواس‌شان به سلامت و همچنین رژیم غذایی‌شان باشد.  ما در اینجا می خواهیم شما را با این رموز آشنا كنیم؛ 7 رازی كه مشهورترین ستاره های سینمایی را سالم نگه داشته است.



چای سبز لاغر نگه‌تان می‌دارد

می‌دانید چرا چای سبز می‌تواند تناسب اندام شما را حفظ كند؟ چون سرشار از آنتی‌اكسیدان است، آب بدن را تامین می‌كند و به‌دلیل داشتن پلی فنول از رشد سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌كند. چای سبز به دلیل خواصی كه دارد باعث سوزاندن چربی‌های اضافی در بدن می‌شود، زیرا از انتقال قند در میكروارگانیسم‌های چربی جلوگیری می‌كند و با كاهش سطح چربی بد LDL سطح چربی خوب یعنی HDL را افزایش می‌دهد. این چای سرعت سوخت  وساز بدنتان را افزایش داده و به این ترتیب موجب كاهش وزنتان می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید كه استرس باعث تحریك اشتهای‌تان می‌شود باید بدانید بهتر است در این مواقع چای سبز نوش جان كنید.



یكی از ستارگان سینما كه علاقه وافری به چای سبز دارد «جانی دپ» است. او می‌گوید، عاشق چای سبز است، زیرا خواص بی‌شماری دارد. هرچند او علاوه بر چای سبز، ورزش را هم جزء برنامه‌های روزانه‌اش قرار داده‌ است. زیرا معتقد است ورزش فقط برای كم كردن وزن نیست و فوایدی بیشتر از كم كردن وزن دارد.





پیلاتس را ترک نکنید

در گذشته ورزش پیلاتس برای توانبخشی سربازان مجروح به كار می‌رفت اما بعد از آن به یكی از راه‌های تقویت بدن نیروهای غیرنظامی تبدیل شد. شیوه پیلاتس بر 6 اصل قرار دارد: تمرکز، کنترل، تنفس، دقت، توالی و تنهایی. پیلاتس که روی زمین انجام می‌شود ویژگی‌های خاص خود را دارد و با وسایلی مانند توپ، فنر، کش و... انجام می‌شود اما در نهایت به هیچ وجه حرکات خشن و شدیدی بر ورزشکار تحمیل نمی‌‌کند بلکه با مقاومت و به آرامی صورت می‌گیرد. «استینگ» یكی از طرفداران ورزش پیلاتس است. او می‌گوید، پیلاتس برای ایجاد ثبات و استقامت عضلانی بسیار مناسب است و یك راه خوب برای حفظ تناسب‌اندام است. او به جز پیلاتس صخره‌نوردی هم می‌كند، ضمن آنكه پیاده‌روی از ورزش‌های مورد علاقه‌اش است.



وعده های زیاد اما کوچک

اگر در طول روز وعده‌های كوچك با تناوب بیشتر بخورید، وضعیت تناسب اندام‌تان در شرایط بهتری قرار می‌گیرد. خوردن غذاهای كم‌حجم هر چند ساعت یك بار متابولیسم شما را حفظ كرده و كمك می‌كند زودتر وزن كم كنید. خوردن وعده‌های كوچك غذایی همچنین كمتر احتمال دارد شما را به سمت مصرف میان‌وعده‌های ناسالم در طول روز ببرد.

«كاترین هیگل» یكی از ستارگانی است كه از وعده‌های كوچك اما زیاد استفاده می‌كند. او می‌گوید، در گذشته 5 وعده غذایی پر پروتئین در طول روز می‌خورده اما پس از آن به یك رژیم سالم همراه با ورزش روی آورده است.





همیشه بخندید

عبارت «اگر به مشكلات بخندید و همیشه چیزی برای خندیدن دارید» را كنار بگذارید حالا قرار است خنده شما را لاغر كند. نتایج بررسی دانشمندان نشان داده است، خندیدن ارتباط مستقیمی با تناسب‌‌اندام دارد. آنها اعلام كرده‌اند روزانه 10 تا 15 دقیقه خندیدن از ته دل می‌تواند نابودكننده 10 تا 40 كالری باشد كه البته میزان متفاوت در سوزاندن كالری بسته به اندازه با سایز بدن دارد. هرچه چربی‌‌های دور شكم‌تان بیشتر باشد باید بیشتر بخندید. البته این یك فرایند طولانی است، زیرا به احتمال زیاد در مدت یك سال می‌توانید 2كیلوگرم كاهش وزن داشته باشید. در اصل وقتی شما می‌خندید میزان سوخت‌وساز بدنتان 20درصد افزایش می‌یابد. خنده‌، افسردگی را كاهش داده و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، ضمن آنكه باعث پایین آوردن فشار خون شده و قلب را سالم نگه می‌دارد. خنده نوعی ورزش برای دیافراگم و عضلات معده و اساسا یك تمرین كوچك است، پس بخندید تا دنیا به رویتان بخندد!

یكی از بازیگرانی كه دلیل تناسب اندامش را خنده می‌داند «كریستین بل» است. او می‌گوید، وقتی سبك زندگی‌تان سالم باشد این حتی در صدای‌تان نیز مشهود است. او هیچگاه در زندگی‌اش رژیم غذایی بدون قند و كربوهیدرات نداشته است. كریتس معتقد است در مسیر سالم‌تری قدم گذاشته و همیشه خندیده است و همچنین بل یكی دیگر از رازهای سلامتش را گیاهخواری می‌داند.





با توصیه های 10 هزار سال قبل لاغر شوید 

هرچند هیچ مدرک مستندی از تاثیر سرکه سیب در کاهش وزن وجود ندارد اما به نظر می‌رسد این روش كاملا طبیعی در روند از دست دادن وزن و افزایش سوخت و ساز بدن كمك می‌كند و حدود 10 هزار سال است كه اجرا می‌شود. سركه باعث كاهش اشتها می‌شود و كاری كه سركه می‌كند، این است كه چربی روده بزرگ را از بین می‌برد و به هضم غذا كمك می‌كند. برخی معتقدند سرکه حاوی اسید استیک است و شاید به همین دلیل در کاهش چربی‌های بدن موثر است. این فرضیه وجود دارد كه اسید استیک از طریق فعال کردن ژن‌های آنزیم‌های اکسیدکننده چربی‌ها با تجمع چربی‌ها مبارزه می‌كند. هرچند تمام اینها در حد فرضیه است اما به هر حال، مزیت سرکه سیب این است که اثرات جانبی داروهای کاهش وزن را ندارد و به همین دلیل برخی به آن پناه می‌برند.



یكی از ستارگانی كه از این رژیم پیروی می‌كند «فرگی» است. او می‌گوید تقریبا روزی 2 قاشق غذاخوری سركه سیب را در رژیم روزانه خود قرار می‌دهد تا لاغر بماند. او در كنار این رژیم غذایی 6 بار در هفته ورزش كرده و حدود 45 تا 60 دقیقه تردمیل كار می‌كند. او رمز تناسب‌اندام را در پایبندی به برنامه سلامت حتی در سفر می‌داند.





با حرکت کششی ذهن وجسم ( یوگا )

اگر به سلامت بدن خود فكر می‌كنید باید حركات كششی ذهن و جسم را در برنامه‌تان قرار دهید. یكی از راه‌های تناسب اندام انجام حركات كششی ذهن و جسم است. این تكنیك از طریق كنترل تنفس و مراقبه، بین روح و جسم افراد ارتباط ایجاد می‌كند. حركات كششی ذهن وجسم مجموعه‌ای كامل از مزایای سلامت را به همراه دارد، از جمله توانایی در كاهش فشار خون، افزایش جریان خون و تقویت سیستم ایمنی بدن. به منظور انجام این كار باید هفته‌ای 5 تا 6 بار حدود 40 دقیقه حركات هوازی و دویدن انجام دهید. نگران تجهیزاتی كه ندارید، نباشید چون می‌توانید از ورزش‌های هوازی یا حركات كششی ذهن و جسم كه وسیله خاصی نیاز ندارد، استفاده كنید.

یكی از ستارگانی كه با همین ورزش توانسته همیشه لاغر بماند «جنیفر آنیستون»است. البته او بیشتر اوقات ماهی سالمون، عدس و سبزی‌های دارای برگ سبز را مصرف كرده و تقریبا همیشه از روغن ماهی استفاده می‌كند.





رژیم آب باید موقت باشد

نوشیدن مقدار زیادی آب كمك می‌كند از شر سموم زائد خلاص شده و روده‌های تمیزی داشته باشید و از امراضی مانند سلولیت و نفخ و ضعف دور باشید. این رژیم را می‌توان رژیم لیمو هم نامید كه در آن برای 10 روز، روزی 6 تا 10 بار باید آبلیمو مصرف شود. آب درمانی یكی از روش‌های قدیمی كاهش وزن است كه در آن تمامی مواد كالری زا حذف می‌شوند و انرژی دریافتی روزانه فرد به صفر می‌رسد. فقط مایعات به میزان بسیار زیاد به صورت آب، چای كمرنگ و دم كرده های گیاهی مصرف می‌شود. كاهش وزن در روزهای اول حدود یك تا 2 كیلوگرم و بعد از آن روزانه 300 تا 500 گرم خواهد بود كه این كاهش وزن در ابتدا بیشتر به دلیل كاهش گلیكوژن و تجزیه آن در بدن است. باید به این نكته دقت كنید، افرادی كه از این رژیم پیروی می‌كنند، ممكن است در هفته‌های اول با كاهش وزن محسوس، احساس رضایت كنند، ولی استفاده از این روش برای كاهش وزن، علاوه بر عوارض جسمانی شدیدی كه به دنبال دارد، فقط برای مدت كوتاهی قابل اجراست. توصیه می‌شود، وزنی را كه در آن احساس رضایت می‌كنید، پیدا كنید و سعی نكنید مانند یویو مدام وزنتان را كم و زیاد كنید.

بیانسه یكی از ستارگانی است كه از این رژیم استفاده می‌كند. او می‌گوید، رژیمی را انتخاب كرده كه شامل نوشیدن مقدار زیادی آب برای دفع سموم موجود در بدن می‌شد. اما تنها شامل آب نمی‌شود و میان وعده‌های غذایی را هم دربرمی‌گیرد.



ویدیو مرتبط :
راز سلامتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز سلامتی و شادابی






غذای سبک

 

1- هنگام غذا خوردن باید ابتدا غذاهای سبک و رقیق بخورید ، آنگاه غذای سنگین .

 

 

گوشت

 

2- در فصل بهار گوشت های لطیف و تخم مرغ نیم پخته بخورید و از خوردن پیاز و ترشی پرهیز کنید . در آخر بهار چیزهای شور و گوشت گاو و شیر نخورید .

 

 

شیر

 

3- در ماه اول تابستان سبزی های سرد مثل کاسنی ، خرفه ، شیر خشت ، میوه های تر ، گوشت گوسفند دو ساله و گوشت مرغ ، دراج ، ماهی تازه ی بی نمک و شیر بخورید و از بوییدن مشک خودداری کنید . ( سبب درد چشم و زکام می شود ) میوه های تر رفع یبوست و ترشی رفع صفرا می کند . ماهی تازه ی بی نمک نسبت به سایر گوشت ها سرد و رفع گرمی هوا است و شیر و ماست هم حرارت را تعدیل می کند .

 

 

آب سرد

 

4- در ماه دوم تابستان هر بامداد ناشتا آب سرد بنوشید و از دویدن و ورزش و ارتکاب عملیات دشوار خودداری کنید .

 

 

خربزه

 

5- در ماه اول پاییز خیار و خربزه بخورید و در ماه آخر پاییز از خوردن کرفس و تره و تره تیزک خودداری کنید .

 

 

کرفس

 

6- در ماه دوم زمستان بامدادان ناشتا آب گرم بنوشید و کرفس و تیزک و تره بخورید ، هر بامداد استحمام کنید و بر خود عطر بمالید و سر نتراشید و ماهی تازه و شیر بخورید و ورزش بسیار بکنید .

 

 

7- توقف زیاد در مستراح سبب مرض داءالفیل (ورم پا از زانو به پایین ) می شود .

 

 

خوابیدن

 

8- شب ها زود نخوابید بلکه تا دو ساعت پس از صرف شام بیدار با شید .

 

 

مسواک زدن

 

9- دندان ها را زیاد مسواک نمایید تا لثه چرک نگیرد و سست نگردد . برای سفیدی دندان کف دریا ونمک ترکی را متساوی الوزن بگیرید و بکوبید و هر روز به دندان بمالید .

 

 

انار ترش و شیرین

 

10- انار ترش و شیرین سبب تقویت خون و بدن است .

 

 

11- تخم مرغ را با ماهی نخورید زیرا تولید نقرس ، فلج ، بواسیر و درد دندان می کند .

 

 

تخم مرغ

 

12- خوردن تخم مرغ زیاد باعث تولید باد در معده می شود .

 

 

معده پر

 

13- با معده پر به حمام نروید زیرا به مرض قلبی مبتلا می شوید .

 

 

14- پس از خوردن ماهی با آب سرد شستشو نکنید ، زیرا مفلوج می شوید .

 

 

گوشت نیم پخته

 

15- گوشت نیم پخته نخورید زیرا کرم در معده تولید می شود .

 

 

16- آب سرد پس از غذای گرم نخورید زیرا سبب ضعف دندان می شود .

 

 

17- با آبی که در آفتاب گرم شده باشد خود را مشوئید زیرا مبتلا به مرض می شوید .

 

 

18- بول را نگه ندارید تا مبتلا به سنگ مثانه نشوید .

 

 

19- روی غذا آب ننوشید زیرا علاوه بر فساد معده ، رگ ها ، مواد غذائی را نمی توانند از معده بگیرند و غذا و معده هر دو خام می شوند .

 

 

زنجبیل

 

20- عسل را با زنجبیل پرورده بخورید تا باعث تقویت حافظه شود .

 

 

درخت هلیله

 

21- ریشه هلیله را با نبات بخورید برای تقویت عقل خوب است .

 

 

عسل

 

22- مداومت در خوردن عسل هر بامداد در زمستان از ابتلا به زکام ممانعت می کند .

 

 

23- گل نرگس را ببوئید تا مبتلا به زکام نشوید .

 

 

خیار

 

24- مداومت در خوردن یک عدد خیار در ایام گرم تابستان مانع زکام است .

 

 

25- در تابستان در آفتاب ننشینید زیرا مبتلا به زکام خواهید شد .

 

 

ماهی تازه

 

26- مبتلایان به سردرد و ذات الجنب در تابستان ماهی تازهه بخورند بسیار مفید است .

 

 

سیر تازه

 

27- مداومت بر خوردن سیر هفته ای یک بار ، مانع از آسیب رساندن بادها به بدن می شود .

 

 

28- یکی از طرق مهم جلوگیری از صفرا ، خوردن چیزهای سرد است .