سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

رازهای زناشویی رویایی



رازهای زناشویی رویایی

وقتی در زندگی زناشویی تان مساله ای ایجاد می شود، فعالیتی باید طراحی شود

 

بی شک انسان ها در «رابطه» است که متولد می شوند و می میرند. قدمت «رابطه» به قدمت عمر «آدمی» است و تصور اینکه آدمی بدون رابطه با خود یا دیگران باشد، محال می نماید.

با این حال و به رغم پیوند تاریخی رابطه با وجود آدمی، انسان ها همواره در یافتن رابطه صمیمی با دشواری رو به رو بوده اند. امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست که داشتن یک رابطه صمیمی آرزوی دل هاست.


من همسری مهربان و دلسوز دارم. وفادار، سخت کوش و متعهد. در ظاهر، هر کس شاهد زندگی ما باشد به خوشبختی ما غبطه می خورد اما آن چیزی که در طی این ده سال زندگی همیشه مرا عذاب داده، سکوت همسرم است. بسیار سخت حرف می زند و همیشه در حال شنیدن است نهایتاً با پاسخ هایی مثل: بله، نه، شاید، حق با شماست و ... قائله را تمام می کند.

گاهی دلم هم صحبت می خواهد. تاکی من فقط گوینده باشم و او شنونده؟
چند ماه از عقد من و همسرم می گذرد. کم کم به این نتیجه رسیده ام که خانمم اصلاً مناسب من نیست. من بسیار برون گرا، پر حرف و پر جنب و جوش هستم در حالیکه همسرم همیشه ساکت است. هیچ گاه برای شروع رابطه پیش قدم نیست. وقتی کنار هم هستیم به من سخت می گذرد چون اگر من حرفی نزنم، سکوت حکم فرماست.


اکثر زوجین آرزوی پیش رفتن با یکدیگر را دارند. در این دنیای پیچیده که ما در آن زندگی می کنیم، رسیدن به این مرحله چیزی بیش از یک رویاست. وقتی شما و شریک زندگی تان بر رابطه تان توجه می کنید و از آن مراقبت می کنید، به توانایی خود برای پیش رفتن می افزایید. البته خیلی از افراد هستند که معتقدند برای حفظ تعامل با همسرشان، تمام تلاش ها یک طرفه شده است و طرف مقابل در این زمینه کوتاهی می کند یا اصلاً استعداد و انگیزه آن را ندارد. ولی ما معتقدیم حتی اگر شما و همسرتان هر دو بدانید که چگونه مهارت های ارتباط ممکن است استفاده کنید، گاهی یکی از شما ممکن است مهارت ها را کنار بگذارد. اما مطمئن باشید که فقط یک نفر کافی است که تعامل را تحت تأثیر قرار دهد.


شما شخصاً می توانید تفاوت ایجاد کنید، صرف نظر از اینکه همسرتان چه کار می کند، این حق شماست که این مهارت ها را به کار ببرید. شما به طور انحصاری می توانید روی گفت و گوی تان، به گونه ای مثبت تأثیر بگذارید.


آغاز تغییرات
وقتی در زندگی زناشویی تان مساله ای ایجاد می شود، فعالیتی باید طراحی شود، چالشی ایجاد می شود و ... و باید تصمیمی اتخاذ شود، شاید در نقطه ای قرار بگیرید که یکی از طرفین مخالف شرایط ایجاد شده باشد. مثلاً شاید در برهه ای از زمان یکی از شما دو نفر پیشنهادی ارائه دهد و دیگری پاسخ دهد. عمدتاً عمده اختلافات و مشکلات در همین آغازگری و پاسخ دهی، کلید می خورد. در ادامه چند دستورالعمل ارائه می شود که در آغاز تغییر و در پاسخ دادن به تغییر به گونه ای مثبت یاری دهد:

دستورالعمل برای آغاز تغییر به گونه مثبت
قطعاً در یک رابطه زناشویی زن و شوهر نمی توانند درباره چیزی نظر ندهند یا دائماً سکوت کنند. تعامل جز لاینفک یک زندگی مشترک است. برای داشتن و آغاز تغییرات مثبت به ذهن بسپارید که:
- زمان و مکان خوبی را انتخاب کنید.
- با لحنی دلنشین و جذاب از طرف خودتان صحبت کنید.
- به علایق همسرتان بپیوندید و خواسته هایی را به نفع دیگری مطرح کنید.
- بی میلی و پاسخ های سرد همسرتان را تصدیق کنید.
- همسرتان را به حرف زدن دعوت کنید.
- حق انتخاب را به حداکثر برسانید.

مراقب باشید که:
- مرزها را زیر پا نگذارید یعنی مطلبی را به طرز نامناسب مطرح نکنید.
- با لحن مطالبه آمیز، شکوه گرانه، دو پهلو درشت آزاردهنده حرف هایتان را بیان نکنید.
- توقع نداشته باشید هر چه می خواهید به دست آورید.
- به زور توافق را تحمیل نکنید یا به شکل منفی خود را کنار نکشید.

دستورالعمل برای پاسخ دادن به تغییر به شیوه ای مثبت
برای اینکه پاسخ شما بر تبادل نظر تأثیرگذار باشد لازم است که:
- از مهارت گوش دادن به طور جدی بهره ببرید
- توجه کنید
- سوال کنید
- دعوت به حرف زدن کنید
-  خلاصه کنید
- هنگام پاسخ دادن به جای خودتان حرف بزنید
- وقتی جواب می دهید به رفتارهای سرد و گرم در همسری که پیش قدم شده، توجه داشته باشید.

مراقب باشید که:
- از پیام های «تو» استفاده نکنید
- انتقاد نکنید
- خود را به شکل منفی کنار نکشید
- از کارهای بی فایده مثل دست نگه داشتن، تغییر جهت دادن، قهر کردن و ... خودداری کنید

منبع:تبیان

 


ویدیو مرتبط :
بردن اختلاف زناشویی = باختن زندگی زناشویی ـ هلاکویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رمز و رازهای زناشویی



 

 

رمز و رازهای زناشویی,روابط زناشویی,اموزش روابط زناشویی,رمزو رازهای زندگی زناشویی

رمز و رازهای زناشویی


رمزو رازهای زناشویی موفق

 

رمزو رازهای زناشویی موفق-چرا بعضی از زوجها کامل به نظر می‌رسند؟ این به خاطر این نیست که زندگی آنها راحت‌تر یا عالی‌تر از شماست، بلکه آنها می‌دانند که چگونه کار یکنواخت و طولانی روزانه را از روابطشان حذف کنند. برخی از شیوه‌هایی که این زوجهای شاد به کار می‌برند را به زندگی عاشقانه خود راه دهید.

 

1- دوباره عاشق شوید. برای عاشق شدن یک تصمیم خود آگاهانه بگیرید. هر چه بیشتر مثل عاشق‌ها رفتار کنید، بیشتر باورتان می‌شود که عاشق هستید.

 

2- زمانهای خوب را به خاطر بیاورید. با زوج خود طوری رفتار کنید که در آغاز ارتباطتان می‌کردید. لیستی از کارهایی که برای لذت بردن از با هم بودنتان انجام می‌دادید تهیه کنید و هر چیز جدید مفرح دیگری را به آن اضافه کنید. آنها را ترتیب داده و اجازه بدهید تا اتفاق بیافتند.

3- به زوج خود کمک کنید تا احساس کند بیشتر دوستش دارید و در عشق احساس امنیت کند تا اینکه او با شما خودمانی شود و بدون هیچ ترسی از اینکه مورد سرزنش یا قضاوت قرار بگیرد، احساساتش را بیان کند. تمجید و ستایش کنید و همدیگر را در آغوش بگیرید. رفتار‌های کوچک، بزرگترین بیانات را می‌سازند.

4- تصمیم یک طرفه نگیرید: از بسیاری لحاظ، شما یک تیم هستید، بنابراین مثل یک تیم عمل کنید. در مورد مسائل کوچک و بزرگ با هم تصمیم بگیرید، با یکدیگرچک کنید و برای تحقق آن تلاش کنید.

 

5- به غیر از حضور فیزیکی حضور فکری هم داشته باشید. با ذهن خود تمرین کنید تا در آن  لخظه باشید نه در فکر کار یا رنگ جدیدی که می‌خواهید به آشپزخانه‌تان بزنید یا بردن سگتان پیش دامپزشک.

 

6- به سر و وضع و ظاهر خود توجه کنید. برای روی فرم بودن و خوب به نظر رسیدن برای یکدیگر وقت بگذارید. مهم است.

 

7- هماهنگی با یکدیگر را تقویت کنید. زوج‌هایی که دچار بحران می‌شوند به نکته‌هایی که در آن اختلاف دارند، توجه می‌کنند، در حالیکه آنهایی که عاشق هم هستند با اینکه در شباهت‌ها صفرند این اختلافات، زیبا و جالب به نظرشان می‌رسند. با فعالیت‌هایی که طرح می‌کنید تا با هم انجامشان بدهید، این هماهنگی را ایجاد کنید. اگر چیزی که همسرتان انتخاب می‌کند را دوست ندارید، اعتراض نکنید، دفعه‌ی دیگر نوبت شماست.

 

8- سرزنش نکنید. جای سرزنش و انتقاد را به راه حل و تسلیم شدن بدهید. اگر با هم باشید مشکلات حل می‌شوند. نزدیک هم بنشینید. دستان همدیگر را بگیرید. صورت و موهای یکدیگر را نوازش کنید. شوخ طبع باشید. آخرین باری که با هم خندیدید کی بود؟ برای اینکه این حس را در خودتان ایجاد کنید، یک فیلم کمدی کرایه کنید.

 

9- ترتیب یک شب بیاد ماندنی را بدهید. زوج‌های باهوش می‌دانند که شب خوب همیشه اتفاقی نیست. مانند هر چیز دیگری نیاز به زمان و نقشه دارد.

 

10- حقیقت را پیدا کنید. فکر هم را نخوانید. ممکن است فکر کنید که می‌دانید اما قادر به تصور آن نیستید. ممکن است اعتقاد داشته باشید که او می‌داند اما این هم قابل قبول نیست. همیشه سوء تفاهمات و سوء تعبیرها را از بین ببرید.

 

11- منصفانه بحث کنید. فقط با قرار قبلی. زمان مشخصی را در نظر بگیرید تا در مورد مشکلی گفتگو کنید و خود را فقط محدود به همان موضوع بکنید. هنگامیکه می‌دانید که یک کتاب دعا شکایت و انتقاد در کمین شما است، بهتر است که بی‌خیال باشید و از با هم بودنتان لذت ببرید.

 

 

رمز و رازهای زناشویی,روابط زناشویی,اموزش روابط زناشویی,رمزو رازهای زندگی زناشویی

رمز و رازهای زناشویی

 

12- یک بازنگری فراهم کنید. حتی زوج‌های صمیمی نیاز به زمانی دارند که تنها باشند. آن را شخصی نکنید و باعث نشوید که طرف مقابل از نیاز به تنهایی احساس گناه بکند. فقط هنگامیکه دارید بازنگری می‌کنید (حداکثر 1 روز) وهنگامیکه از آن حالت خارج می‌شوید به یکدیگر اطلاع دهید.

 

رمزو رازهای زناشویی مادام العمر

بدون وجود صمیمیت فیزیکی، چه چیز می تواند شما دو نفر را همچنان نزدیک به هم نگه دارد؟ شاید با خود بگویید چیزهایی شبیه به: مرور خاطرات گذشته، دوستان، اقوام و خیلی چیزهای دیگر. اما به راستی تاثیر این عوامل چقدر ماندگار است؟

ما برای تان پیشنهاد دیگری داریم :

 

بوسه = زندگی شیرین

قابل باور است که برخی می‌گویند بالا رفتن سن، باعث از بین رفتن حس رضایتمندی در رابطه جنسی می شود. به همین دلیل روند طبیعی زندگی از جمله داد و فریاد کردن فرزندان، و یا برنامه های شلوغ کاری نباید به هیچ وجه مانع سلامت روانی زوجین و امتناع ورزیدن هر یک نسبت به برقراری رابطه جنسی با دیگری شود. مسائل جنسی از اهمیت چشمگیری برخوردار هستند. برای داشتن یک زندگی سالم، هر دو طرف باید بر روی ارتباط خود کار کنند.

اما در اینجا یک راز کاملا سری هم وجود دارد:

و آن چیزی نیست جز "بوسیدن".

به نظر می رسد زن و شوهر ها پس از ازدواج به اندازه دوران نامزدی یکدیگر را نمی بوسند. بدون هیچ شکی باید این کار را انجام دهند.

هر کاری می توانید انجام دهید در حقیقت هر زندگی مشترکی بدون توجه به این مطلب که در آغاز تا چه حد داغ و پرحرارت بوده، پس از مدتی هیجان اولیه خود را از دست می دهد. در این حالت برقراری رابطه جنسی به کمترین میزان خود می رسد. البته اگر در طول این دوره دو طرف از طرق دیگر بتوانند نزدیکی موجود را حفظ کنند، مشکل حادی به وجود نخواهد آمد.

اما شادی و رضایتمندی از آمیزش، زمانی به طور کلی از زندگی مشترک محو میشود که زوجین یکدیگر را در انتهای لیست اولویت هایشان قرار دهند و با هم مانند هم اتاقی رفتار کنند و نه بیشتر. اغلب در این زمان اگر رابطه جنسی هم برقرار شود، بیشتر به خاطر مرتفع کردن نیازهای جنسی است و طرفین هیچ اهمیتی به مهر و محبتی که می تواند از این طریق ایجاد شود، نمی دهند.

باز هم تکرار می کنم که طبق دین و عرف ما تنها جای بر طرف کردن نیاز جنسی در خانواده و با همسر است . به زبان بهتر بگویم همسر شما تنها شریک جنسی شماست پس باید هر دو طرف تمام تلاشتان را بکنید تا این رابطه ی دو نفره را از روزمرگی نجات دهید. بارداری،حضور فرزندان ، مشکلات مالی و هزاران بهانه ی دیگر ممکن است نقش جنسی شما و همسرتان را در زندگی هم کم رنگ کند .حتی بعد از گذشت چندین سال ممکن است توانایی جنسی تان مثل قبل نباشد اما در تمام مراحل از این معجزه در زندگی تان غافل نشوید: یکدیگر را ببوسید.

می تواند این بوسیدن مقدمه ای برای یک آمیزش جنسی باشد و می تواند تنها یک ابراز علاقه تلقی گردد.در هر شرایط ی این کار را انجام دهید ،این یک راز است برای حفظ فضای عاشقانه با تنها شریک جنسی تان اما رازی که می توانید به دیگران هم توصیه کنید.

منبع:تبیان، سیمرغ