سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

دیگر نیازی به« نوشابه انرژی‌زا» نیست!


بعضی از ما بعد از گذراندن یك روز كاری چه در محل كار چه در منزل، احساس خستگی و انقباض در عضلات كرده و ضرورت دریافت ماساژ و از بین بردن انقباضات عضلانی را درك می‌كنیم

در این مرحله قطعا دسترسی به مراكز ارائه‌دهنده خدمات ماساژ در ساعات پایان روز، امكان‌پذیر نیست. شاید هم خستگی مانع از طی مسافت شده و به این ترتیب خود را از این موهبت محروم كنیم اما ما به شما راه حل مناسب و ساده‌ای را پیشنهاد می‌كنیم. یكی از ساده‌ترین و كاربردی‌ترین راه‌ها برای برطرف كردن این مشكل، یادگیری شیوه‌ها و تكنیك‌های ساده و عمومی ماساژ و به كارگیری آن در منزل برای خود و سایر اعضای خانواده است. به این ترتیب بدون رفت‌وآمد اضافه و با حداقل امكانات می‌توانید خستگی‌ها، انقباض‌ها، تنش‌ها و استرس‌های ناشی از كار روزانه را در مدت زمانی كمتر از یك ساعت از بدن خود و عزیزان‌تان دور كنید و به این ترتیب سلامت و شادابی را به آن‌ها هدیه كنید.


مرحله اول



چگونه آغاز كنیم؟

برای شروع، احتیاج به اتاقی آرام و ساكت و مقدار كمی روغن زیتون یا روغن رزماری دارید. فردی كه نیاز به دریافت ماساژ دارد، بهتر است روی تشكی تمیز و مناسب به روی شكم، آرام و ریلكس دراز بكشد. دقت داشته باشید دست‌های‌تان سرد نباشد زیرا گاهی سردی بیش از اندازه دست‌ها باعث آزار ماساژگیرنده می‌شود. بنابراین پس از آن‌كه دست‌ها را روی حرارت گرفتید یا چندبار آن‌ها را به‌هم مالیدید و با اندكی روغن آغشته كردید، ماساژ را شروع كنید. در این مرحله دست‌ها را به‌صورت صاف روی پشت ماساژ‌دهنده قرار دهید. به‌گونه‌ای كه كف دست‌ها به‌طور كامل روی پشت بیمار قرار بگیرد. مراقب باشید انگشتا‌ن كاملا به هم نزدیك باشد. در این حالت دست‌ها را به‌طور موازی و همزمان و با فشار متناسبی به‌صورت ریتمیك روی بدن بیمار به‌طور كامل بالا و پایین ببرید و با دقت سعی كنید تمام ستون فقرات او را تحت‌تاثیر قرار داده و پشت او را ماساژ دهید. در این مرحله بسیار مهم است كه آرام و ریلكس باشید تا آرامش شما از طریق دست‌ها به دریافت‌كننده ماساژ منتقل شود. این مرحله، آغاز تخلیه انرژی‌های مخرب، خستگی‌ها و تنش‌هایی است كه در طول روز با فرد همراه بوده است.



مرحله  دوم



عضلات كمر را ریلكس كنیم؟

در این حالت وضعیت خود را تغییر داده و كنار ماساژ گیرنده قرار بگیرید. به‌گونه‌ای كه به عضلات كناری و پهلوی او دسترسی داشته باشید. در این حالت روی عضلات اطراف ستون فقرات كار می‌كنیم. بنابراین دست‌ها را روی بدن گذاشته و آن‌ها را نزدیك هم قرار دهید. سپس عضلات دریافت‌كننده ماساژ را به‌گونه‌ای میان انگشت شست و سایر انگشت‌ها بگیرید كه بتوانید به‌طور كامل عضله او را حس كنید. این كار را با آرامش و به‌صورت ریتمیك و خیلی آهسته انجام دهید. سعی كنید تمام بخش‌ها و عضلات اطراف ستون فقرات را از هر دو طرف با دقت ماساژ دهید. در این صورت كمك می‌كنید عضلات كشیده شوند و به این ترتیب روند ریلكس شدن و از بین رفتن خستگی را در آن‌ها تسریع می‌كنید.



مرحله  ‌سوم



تخلیه خستگی از شانه‌ها با ماساژ

در این مرحله بالای سر ماساژگیرنده قرار بگیرید و كف دست‌ها را به آرامی روی پشت او قرار دهید. دقت كنید كه كف دست‌ها به‌طور كامل و با آرامش روی بدن وی قرار بگیرد. دست‌ها كنار هم و به‌صورت موازی باشند. در این مرحله با كمك هر دو كف دست به‌طور همزمان و با فشاری اندك یك دایره روی عضلات پشت بیمار بكشید. دست‌ها را به‌گونه‌ای رو عضلات پشت حركت دهید كه انقباض و تنش عضلات به آرامی تخلیه شده و در عین حال فرد احساس آرامش كند. داشتن ریتم و هماهنگی در حركت دست‌ها كمك زیادی به رهایی عضلات می‌كنند.



مرحله  ‌‌چهارم



رفع سموم بدن با ماساژ ستون فقرات

 در این مرحله كنار فرد قرار بگیرید و دست‌ها را به‌گونه‌ای روی بدن ماساژگیرنده قرار دهید كه شست‌ها روی ستون فقرات قرار بگیرد و مابقی انگشتان به روی عضلات كناری. در این حالت با فشاری مناسب كه موجب آزار فرد نشود ستون فقرات را از پایین به سمت بالا ماساژ دهید. برای این منظور لازم است با فشاری مناسب انگشت شست و سایر انگشتان را به سمت بالا حركت دهید. این كار را چندبار تكرار كنید. به این ترتیب كمك می‌كنید تنش‌های این بخش همین‌طور میزان سمومی كه در این محل انباشته شده‌اند حركت كرده و از بین بروند.



مرحله  پنجم



تسكین خستگی دست و پا

در این بخش برای تخلیه تنش‌های دست‌ها و پاها توصیه می‌شود با كمك دست‌ها، عضلات دست و پا را به سمت مركز بدن ماساژ دهید. به این ترتیب كه با كمك دست‌ها در حركت رفت، عضلات را از مچ به سمت بدن فشار دهید. به این ترتیب عضلات را بین انگشت شست و دیگر انگشتان گرفته و از سمت مچ به سمت بدن حركت دهید. در این مرحله دست‌ها را تا آرنج ماساژ دهید و پس از آن عضلات بازو را از آرنج به سمت بدن ماساژ دهید. همین كار را برای عضلات پا به‌منظور تخلیه فشارها و بارهای عصبی آن‌كه به دلیل فعالیت و كار روزانه ایجاد شده، انجام دهید.



مرحله  ششم



آرامش عضلات با ماساژ عضلات پشت

در این مرحله به بخش پایانی كارمان نزدیك می‌شویم. شیوه‌ای كه در این مرحله آموزش می‌بینید یكی از بهترین شیوه‌ها برای تمام كردن ماساژهای عمومی است. در این حالت خیلی آرام به‌گونه‌ای كه دو انگشت میانی و سبابه روی پوست و عضلات شناور و رها باشد از بالای ستون فقرات به سمت كمر حركت كنید. این كار كمك می‌كند ماساژ گیرنده عضلات خود را به‌طور كامل رها كرده و به‌طور كامل ریلكس شود. در این حالت تمام تنش‌ها و انقباضات عضلانی از بدن او دور می‌شود.



مرحله    هفتم



چگونه پایان دهیم؟

در بخش پایانی بگذارید فرد به پشت بخوابد. درصورتی كه او به خواب رفته، اجازه دهید در همان شرایط برای مدت كوتاهی مثلا 20 تا 30 دقیقه بخوابد و استراحت كند. مهم‌ترین نكته در این مرحله آن است كه در هر شرایطی حتما ملحفه یا رواندازی مناسب فصل، روی ماساژ گیرنده بیندازید تا احساس سرما نكند. دقت كنید كه میزان استفاده از روغن باید به‌گونه‌ای باشد كه پس از اتمام كار روی بدن ماساژ گیرنده روغن دیده نشود و روغن جذب پوست او شده باشد.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو مرتبط :
نوشابه انرژی زا با شیر چه می کند ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشابه انرژی زا جان یک دختر 14 ساله را گرفت +عکس



نوشابه انرژی زا جان یک دختر 14 ساله را گرفت +عکس

به گزارش پرداد به نقل از بیوتی نیوز: به گفته پزشکی قانونی این دختر 14 ساله که "آنایس فارنیر" نام دارد بعد از نوشیدن دو قوطی نوشابه انرژی زا موسوم به " هیولا" دچار حمله قلبی شده و فوت کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گفته سازمان غذا و داروی امریکا تحقیقات نشان داده است تا کنون 5 نفر در اثر مصرف  این نوشابه فوت شده و یک مورد حمله قلبی گزارش شده استاین دختر 14 ساله در اثر مسمویت کافئین بعد از نوشیدن دو قوطی از این نوشابه طی مدت 24 ساعت دچار حمله قلبی شده و درگذشت.

به گفته سازمان غذا و دارو مردم بعد از نوشیدن این نوشابه دچار عوارض جانبی میشوند. این محصول در قوطی های 24 اونسی به بازار عرضه میشود و دارای 240 میلی گرم کافئین است که این مقدار حدود 7 برابر کافئین موجود در کوکا کولاستعلت مرگ این دختر عدم توانایی قلب در پمپاژ خون به دلیل مسمویت ناشی از کافئین اعلام شده است .آزمایشات نشان داد این نوجوان به کم اشتهایی هم مبتلا بوده است و به همین دلیل دچار افت فشار خون شده است  به عقیده والدین این دختر این نوشابه باید هرچه سریعتر از بازار جمع آوری شودروی لیبل این محصول که اکنون بیش از 37 درصد بازار امریکا را در دست دارد نوشته شده است که مصرف آن برای کودکان و افرادی که به کافئین حساسیت دارند ممنوع است و همین باعث تبرئه شدن کارخانه سازنده آن است./پرداد