سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

دوستی یا عشق ، کدامیک ...



 

 

عشق,عشق و دوستی,موارد عشق,وجود عشق

 

عشق و دوستی در روابط همسرها ممکن است ؟ آیا اگر کسی همسرش را دوست داشته باشدمی تواند روابط دوستانه ای نیز با او داشته باشد?

 

 

بسیاری از زوج ها قبل از ازدواج رسمی دارای روابط بسیار نزدیکی هستند ، اما به محض اینکه ازدواج کردند روابط سابق خود را از دست می دهند .

 

عشق و دوستی در روابط همسرها ممکن است ؟ آیا اگر کسی همسرش را دوست داشته باشد می تواند روابط دوستانه ای نیز با او داشته باشد ، چه مرزی بین روابط دوستانه و همسرداری وجود دارد .

 

روان شناس فرانسوی به نام کاترین مارچی به تمام این سوالات پاسخ می دهد :

 

_ عشق و دوستی در روابط همسرها ممکن است ؟

 

این روان شناس در پاسخ به این سوال می گوید :

عشق و دوستی در تمام روابط وجود دارد، حتی روابط دو دوست چه برسد به روابط همسرها . همه زوج ها در ابتدای زندگی عاشق یکدیگر هستند حتی اگر با عشق ازدواج نکرده باشند ، زیرا بسیاری از دختر و پسرها قبل از ازدواج تنها احساس مثبتی به طرف مقابل دارند ، روابطشان در حدی نبوده که رابطه دوستانه و نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند ، در تمام این موارد عشق در چند سال اول زندگی دارای حضوری پر رنگ است اما بعد از چند سال با به وجود آمدن مشکلات و دعواهای لفظی و گاه جسمی ، عشق کم کم از زندگی رخت می بندد و جای خود را به نفرت ، بی حوصلگی و دلسردی می دهد .

برای اینکه روابط شما به این سمت و سو نرود توصیه می کنیم که همیشه سعی کنید گرمای وجود عشق را در نهان خود و همسرتان حفظ کنید .

 

_ چرا بعد از چند سال از زندگی مشترک مشکلات شروع می شوند ؟

 

اشتباه نکنید از همان ابتدا این مشکلات وجود داشته اند شاید با شدت کمتری اما از همان ابتدا حضور داشته اند ولی شما آنها را نمی دید و لمس نمی کردید تنها به دلیل اینکه همسر خود را دوست داشتید و بخاطر او حاضر به انجام هر کاری بودید اما با گذشت چند سال فاصله ها بین شما زیاد می شود و کم کم از همسرتان فاصله می گیرید .

 

_ آیا اگر کسی همسرش را دوست داشت روابط دوستانه صحیح نیست ؟

 

کدامیک بهتر است :روابط دوستانه یا عشق ؟

 

شما می توانید با روابط دوستانه ای که با همسرتان برقرار می کنید به سادگی با او صحبت کنید در عین اینکه عاشق او هستید و احساسات خود را انتقال می دهید .

 

_ روابط دوستانه در روابط زناشویی به چه معناست ؟

 

شما مانند یک دوست به همسرتان نزدیک هستید. با او رابطه فکری ، عاطفی دارید . دوستان صمیمی هیچ موضوعی را از هم مخفی نمی کنند البته باید بدانید دوستان در همه لحظه ها کنار هم هستند .

 

تعریف بدی که از رابطه بین زن و شوهر وجود دارد بدین ترتیب است که معمولا گفته می شود بهتر است با همسرتان دوست باشید ولی حد و مرزی مشخص نمی شود . شما باید بدانید که با همسرتان رابطه دوستانه یا رابطه همسری داشته باشید .

 

این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند تنها تعاریف تجملاتی آنها را از هم دور کرده است .

شما می توانید با همسرتان دوست باشید ولی او فرسنگ ها از شما فاصله داشته باشد یا می توانید با همسرتان روابط معمولی بین زن و شوهرها را داشته باشید ولی طاقت ثانیه ای دوری از دیگری را نداشته باشید ، این روابط، بستگی به دید شما و همسرتان دارد .

البته لازم به ذکر است بسیاری از همسران برداشت غلطی از این روابط دارند و اگر شما از آنها بخواهید که مثل دو دوست با هم باشیم ، اگر همسر شما برداشت غلطی داشته باشد می تواند به جای شما دوست دیگری را اختیار کند و مدعی شود من دوستان زیادی دارم تو تنها دوست من نیستی ؟ مگر نه اینکه من و تو فقط دوست هستیم ؟

در آن هنگام شما چه پاسخی خواهید داد

 

توصیه مفیدی که به زوج ها می کنم بدین شرح است :

 

در لحظات سختی و مشکلاتی که بین شما و همسرتان رخ می دهد ، لحظه های خوبی را که عاشق یکدیگر بودید و ساعت های فراموش نشدنی را داشتید یاد آور شوید تا بخاطر بیاورید که همسرتان چقدر برایتان عزیز است .

منبع:سیمرغ


ویدیو مرتبط :
دوستی حیوانات و عشق دوستی با هم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سنجش عشق و دوستی



 

 

در این مطلب یک تست جالب روانشناسی مطرح می شود که ارتباط شما را با دوست داشتن تا حدی مشخص می کند پاسخ دادن و مشاهده نتیجهء این تست خالی از لطف نیست.

 

تست

 

سوال اول:

 

شما به طرف خانه کسی که دوست دارید می روید.دو راه برای رسیدن به انجا وجود دارد:

 

ـ یکی کوتاه و مستقیم است که شما را سریع به مقصد می رساند ولی خیلی ساده و خسته کننده است

ـ اما راه دوم به طور قابل ملاحظه ای طولانی تر است ولی پر از مناظر زیبا و جالب است.

 

حال شما کدام راه را برای رسیدن به خانه محبوبتان انتخاب می کنید؟راه کوتاه یا بلند؟

 

 

سوال دوم:

 

در راه دو بوته گل رز می بینید. یکی پر از رزهای قرمز و دیگری پر از رزهای سفید. شما تصمیم می گیرید 20 شاخه از رزها را برای او بچینید. چند تا را سفید و چند تا را قرمز انتخاب می کنید

(شما می توانید یا همه را یا از ترکیب دو رنگ انتخاب کنید)

 

 

سوال سوم:

 

با لاخره شما به خانه دوست یا معشوقتان می رسید و یکی از افراد خانوادهء او در را بر روی شما باز می کند.شما می توانید از او بخواهید که دوستتان را صدا بزند یا اینکه خودتان او را خبر کنید.

حالا چکار می کنید؟

 

 

سوال چهارم:

 

شما وارد منزل شده به اتاق دوستتان می روید ولی کسی آنجا نیست. پس تصمیم می گیرید رزها را همان جا بگذارید.

ترجیح می دهید آنها را لب پنجره بگذارید یا روی تخت؟

 

 

سوال پنجم:

 

شب می شود شما و او هر کدام در اتاقهای جداگانه ای می خوابید. صبح زمانی که بیدار شدید به اتاق او می روید: دوست دارید شما وقتی که آنجا می روید او خواب باشد یا بیدار؟

 

 

سوال آخر:

 

وقت برگشتن به خانه است آیا راه کوتاه و ساده را انتخاب می کنید؟ یا ترجیح می دهید از راه طولانی و جالب تر بوید؟

 

تست

 

جواب ها

 

جواب سوال اول:

جاده نشان دهنده عشق است اگر راه کوتاه را انتخاب کرده اید. زود و آسان عاشق می شوید.

ولی اگر راه طولانی را انتخاب کرده اید به آسانی عاشق نمی شوید.

 

 

جواب سوال دوم:

 

تعداد رز های قرمز نشان دهنده آن است که در یک رابطه چقدر از خودتان مایه می گذارید و تعداد رزهای سفید برعکس نشان می دهد که شما چقدر در ان رابطه از طرف مقابلتان انتظار محبت دارید.

به طور مثال اگر 18 رز قرمز و 2 عدد رز سفید انتخاب کرده اید به معناست که شما 90% محبت می کنید و 10% انتظار محبت از طرف مقابل دارید.

 

 

جواب سوال سوم:

 

سوال سوم نشان دهنده طرز برخورد شما با مشکلات در یک رابطه است. اگر شما از اعضای خانواده درخواست کرده اید که محبوبتان را صدا بزند به این معناست که شما از مواجه شدن با مشکلات می ترسید و امیدوار هستید که مشکلات به خودی خود حل شوند. ولی اگر خودتان به اتاق رفته اید که او را از حظور خود مطلع کنید این نشان می دهد که شما با مشکلات روبرو می شوید و دوست دارید آنها را هر چه زودتر حل کنید.

 

 

جواب سوال چهارم:

 

محل قرار دادن رزها نشان دهنده اشتیاق شما برای دیدن محبوبتان است. اگر آنها را بر روی تخت بگذارید نشان می دهد که دوست دارید او را زیاد ببینید و اگر انها را لب پنجره قرار می دهید یعنی اگر او را زیاد هم نبینید تحمل می کنید.

 

 

جواب سوال پنجم:

 

سوال پنجم نشان دهنده تفکر و طرز فکر شما در بارهء شخصیت فرد محبوبتان است. اگر شما او را در حالی که خوابیده است در اتاق می بینید. این به این معنی است که شما او را همانطور که است دوست دارید و اگر او را بیدار دیده اید یعنی انتظار دارید او مطابق میل شما بشود.

 

 

جواب سوال آخر:

 

راه بازگشت به خانه نشان دهنده دوام عشق شماست. اگر راه کوتاه را انتخاب کرده اید مدت عاشق بودن و دوست داشتن شما کوتاه است و اگر راه بلند را انتخاب کرده اید مدت زیادی در عشق خود پایدار خواهید بود.