سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

دندان‌های‌تان را نو نوار کنید!


در ایران ایمپلنت دندان حدود 50 سال پیش در سوئد توسط پروفسور برنمارك اختراع شد و در ابتدا روی مدل‌های حیوانی مورد آزمایش قرار گرفت و بعد از این‌كه جواب آزمایش‌ها مورد تایید پزشكان متخصص قرار گرفت عمل ایمپلنت دندانی روی انسان نیز انجام شد.




ویدیو مرتبط :
خصوصیات نوار وظیفه و نوار جابجایی در ویندوز8 [راسخون]

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه‌تان را با قاشق نو نوار کنید


بعد از خواندن این مطلب در پیك‌نیك‌های بعدی قاشق‌های یكبار مصرف‌تان را دور نمی‌ریزید! این ادعا به نظر دور از ذهن می‌آید اما به سادگی قابل اجراست، فقط كافی است كمی حوصله و البته تعداد زیادی قاشق ‌یكبار مصرف به‌خرج دهید!




مجله ایده آل: دیگر نگران آسیب رساندن به طبیعت نباشید؛ ما برای شما 4 پیشنهاد از جنس قاشق‌های یكبار مصرف داریم كه به كمك آنها می‌توانید تغییرات ساده اما بسیار خلاقانه در دكوراسیون داخلی خانه‌تان ایجاد كنید و مهم‌تر از آن اینكه درگروه دوستداران طبیعت قرار بگیرید... حق با شماست. این ادعا به نظر دور از ذهن می‌آید اما به سادگی قابل اجراست، فقط كافی است كمی حوصله و البته تعداد زیادی قاشق ‌یكبار مصرف به‌خرج دهید!

خانه‌تان را با قاشق نو نوارکنید

باور كردنی نیست!

این یك قاب آینه قاشقی است، باور كنید! برای داشتن این قاب آینه باید زمان بیشتری را با قاشق‌های یكبار مصرف سر كنید. برای داشتن این قاب آینه شما به 288 قاشق نیاز دارید! البته این در شرایطی است كه بخواهید یك قاب آینه در ابعاد پیشنهادی ما داشته باشید. در اولین قدم باید تمام قاشق‌ها را به وسیله یك قیچی درست از قسمتی كه دسته شروع شده، ببرید.

خانه‌تان را با قاشق نو نوارکنید

حالا به 2 حلقه ترجیحا از جنس ام‌‌دی‌اف با ضخامت‌های مختلف نیاز دارید. پیشنهاد ما برای ضخامت ام‌دی‌اف داخلی  3 سانتی‌متر و برای حلقه بیرونی 5 سانتی‌متر است، اما شعاع این دایره‌ها را خود شما هستید كه بسته به ابعاد آینه موردنظرتان انتخاب می‌كنید. حالا با استفاده از دسته قاشق‌ها 2 حلقه را به هم متصل كنید.

خانه‌تان را با قاشق نو نوارکنید

در مرحله بعد به مقداری كاغذ برش احتیاج دارید تا فضای خالی ایجاد شده را كاملا بپوشانید.

خانه‌تان را با قاشق نو نوارکنید

حالا باید قاشق‌ها را روی حلقه‌ها بچسبانید اما  نكته اینجاست همانطور كه در تصویر می‌بینید باید قاشق‌ها را با فاصله روی حلقه چوبی بچسبانید و فاصله‌های ایجاد شده را در ردیف بعد پر كنید. این روش به حالت پله‌پله‌ای قاب شما كمك می‌كند.

خانه‌تان را با قاشق نو نوارکنید

بعد از پرشدن حلقه با قاشق‌های پلاستیكی، نوبت به رنگ زدن قاب می‌رسد. پیشنهاد ما به شما همانطور كه در تصویر می‌بینید، ایجاد طیف رنگی در قاشق‌هاست چون این طیف رنگی عمق بیشتری به قاب آینه شما می‌دهد.



خانه‌تان را با قاشق نو نوارکنید

حلقه گل یا گندم؟

پیشنهاد بعدی ساختن یك حلقه متفاوت با قاشق‌های پلاستیكی است. برای ساختن این حلقه دست‌كم به 40 تا 50 قاشق نیاز دارید، پس یادتان باشد در پیك‌نیك بعدی قاشق‌ها را دور نیندازید! برای ساختن این حلقه فقط به چسب حرارتی و كمی حوصله نیاز دارید. حالا درست مثل تصویری كه پیش‌رو دارید  قاشق‌ها را پشت به پشت هم سوار كنید. در مصرف چسب به شدت محتاط باشید (یك قطره در هر 2 نقطه كافی است). این احتیاط به تمیز‌ از آب در آمدن حلقه شما كمك می‌كند. انتخاب نوار نهایی برای آویزان كردن حلقه قاشق‌ها هم كه به‌عهده خودتان است، فقط این نكته را در نظر بگیرید كه هرچه این نوار پهن‌تر باشد حلقه شما زیباتر به نظر می‌آید.



خانه‌تان را با قاشق نو نوارکنید

 قاب قاشقی!

برای داشتن این قاب آینه متفاوت، به 100 قاشق پلاستیكی، یك صفحه از جنس فوم با ضخامت 2 سانتی‌متر و به شكل دایره با شعاع دلخواه و بالاخره مقدار كمی چسب حرارتی نیاز دارید. رنگ را هم به این فهرست اضافه كنید چون این خود شما هستید كه رنگ قاشق‌های پلاستیكی را انتخاب می‌كنید. حالا باید آینه دلخواه‌تان را در مركز فوم قرار دهید و  دایره بیرونی  را با كنار هم قرار دادن  قاشق‌ها بسازید.  برای مهار شدن آنها كافی است به انتهای دسته قاشق و سر آن مقداری چسب حرارتی بزنید. حالا نوبت به دایره دوم و مرحله نهایی می‌رسد. در این مرحله باید كمی دقت به‌خرج دهید و قاشق‌ها را با حوصله روی ردیف اول سوار كنید به گونه‌ای كه دسته قاشق‌ها قاب اصلی آینه را تشكیل دهند.



خانه‌تان را با قاشق نو نوارکنید

وقتی قاشق ها روشن می​شوند

این بار می‌توانید با استفاده از همین قاشق‌های پلاستیكی ساختن یك لوستر متفاوت را تجربه كنید!

برای ساخت این لوستر علاوه بر قاشق‌های پلاستیكی(حدود 100 عدد) به یك بطری آب معدنی بزرگ هم نیاز دارید.

 در مرحله اول باید دسته قاشق‌ها را از سر آنها جدا كنید.

حالا قسمت انتهای بطری آب معدنی را با كاتر از بدنه آن جدا كنید.

در این مرحله نوبت به چسباندن قاشق‌ها به صورت پله‌‌‌ای روی بدنه بطری می‌رسد. دقت كنید كه بدنه بطری را كاملا با قاشق‌ها بپوشانید. حالا باید یك حلقه دایره‌ای‌شكل، همانطور كه در تصویر می‌بینید، برای قسمت انتهایی لوستر درست كنید.

كافی است لامپ و سرپیچ آن را (برای هماهنگی با قطر دهانه  بطری ترجیحا از  لامپ كم‌مصرف 14 وات استفاده كنید)وارد دهانه بطری كنید، حالا لوستر قاشقی شما آماده است!