سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

در همسریابی بدنبال تکامل باشیم یا تشابه؟



 

 

در همسریابی بدنبال تکامل باشیم یا تشابه

 

اگر از دوستانتان درمورد نامزدهایشان بپرسید که " آیا شما مثل هم هستید؟ آنها اغلب پاسخ می دهند "اوه ، نه؛ او خیلی با من فرق دارد".

 

نظریه ای وجود دارد که متضادها همدیگر را جذب می کنند، این نظریه به طور رسمی تئوری تکمیل نیازها نامیده می شود؛ یعنی مردم جذب کسی می شوند که شخصیت او، شخصیت آن ها را کامل (متوازن) کند. در این نظریه فرض بر این است که ما تمایل به جستجوی کسی داریم که او آنچه را که ما نداریم اما دوست داریم داشته باشیم، دارا است.

 

اغلب مردم جذب این عقیده می شوند زیرا در ظاهر حس خوبی را ایجاد می کند. اما در اغلب ازدواج های موفق، مردم معمولاً از بسیاری جهات شبیه هم هستند. آنها معمولاً طبقه ی اجتماعی، گروههای قومی و فرهنگی مشترک، نظام ارزشی و دیدگاه مذهبی مشترکی دارند. زوج ها از نظر سنی و تحصیلات رسمی شبیه هم هستند؛ علایق آنها در زندگی مشترک است در حالیکه ضرورتاً در همه ی زمینه ها مثل هم نیستند. زوج ها روابط محکمی می سازند که در آن روابط بعدی پایه گذاری می شود. این به این معنی نیست که یک آمریکایی با یک آفریقایی نمی تواند زندگی شادی داشته باشد. نمونه های بیشماری وجود دارد که ازدواج بین فرهنگی و بین قومی کرده اند و ارتباطات قومی ایجاد کرده اند.

 

مهم ترین مسائل در زندگی مسائلی است که افراد در آنها مشترک هستند. این استدلال قابل دفاعی است زیرا ارتباط با کسی که نگرش شماست، آسانتر است. به همین دلیل، متخصصین معمولاً با این عقیده موافقند که اگر شما می خواهید یک ارتباط طولانی مدت و پایدار ایجاد کنید، باید به دنبال کسی باشید که ویژگی های او شبیه ویژگی هایی باشد که در بهترین دوست شما است.

منبع:ترافیک


ویدیو مرتبط :
تضاد فرضیه تکامل با علم(درخت تکامل)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیر تکامل خواستگاری - طنز



خوستگاری کردن

 

یک هفته پس از خلقت آدم:

چون حوا بدون پدر و مادر بود آدم اصلا مشکلی نداشت و چای داغ را روی خودش نریخت.


پانصد سال پس از خلقت آدم:

با یه دونه دامن از اون چینی خال پلنگی ها میری توی غار بلند داد می زنی : هاکومبا زانومبا(یعنی من موقع زنمه)بعد میری توی غار پدر و مادر دختره. با دامن چین چینی جلوت نشسته اند و می گن:از خودت غار داری؟دایناسور آخرین مدل داری؟بلدی کروکدیل شکار کنی؟خدمت جنگ علیه قبیله ادم خوارها رو انجام دادی؟بعد عروس خانم که اون هم از این دامنای چین چینی پوشیده با ظرفی که از جمجمه سر بچه دایناسور ساخته شده برات چای میاره و تو می ریزی روی خودت.


دو هزار و پانصد سال بعد از خلقت آدم:

انسان تازه کشاورزی را آموخته.وقتی داری توی مزرعه به عنوان شخم زدن زمین عمل می کنی با دیدن یه دختر متوجه میشی که باید ازدواج کنی.برای همین با مقدار زیادی گندم به مزرعه پدر دختره میری .اونجا از تو می پرسند:جز خوت که اومدی خواستگاری چند تا خر دیگه داری؟چند متر زمین داری؟چند تا خوشه گندم برداشت می کنی؟ آیا خدمت در لشگر پادشاه رو به انجام رسانده ای؟
بعد عروس خانم با کوزه چای وارد میشه و شما هم واسه اینکه نشون بدی خیلی هول شدید تمام کوزه رو روی سرتون خالی می کنید.

 

خوستگاری کردن

 

ده سال قبل:
شما پس از اتمام خدمت مقدس سربازی به این نتیجه می رسید که باید ازدواج کنید و از مادرتان می خواهید که دختری را برایتان انتخاب کند.در اینجا اصلا نیازی نیست که شما دختر را بشناسید چون پس از ازدواج به اندازه کافی فرصت برای شناخت وجود دارد.در ضمن سنت چای ریزون کماکان پا بر جاست.

 
هم اکنون:

به دلیل پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر شما به آخرین نسخه یاهو مسنجر احتیاج دارید.البته از"ام اس ان" یا "آی سی کیو"هم می توانید استفاده کنید ولی انها آیکنهای لازم برای خواستگاری را دارا نمی باشند . پس از نصب یاهو مسنجر به یک روم شلوغ رفته هر اسمی که به نظرتان زیباست "اد" می کنید و با استفاده از آیکنهای مربوطه خواستگاری را انجام می دهید . البته یاهو قول داده که نسخه جدید دارای امکانات ازدواج و زندگی مشترک نیز باشد.