سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

در كمتر از 20 دقیقه آشپزخانه را تمیز كنید


بسیاری از ما پیش از رسیدن مهمان‌ نگران به‌هم‌ریختگی و آشفتگی آشپزخانه‌مان هستیم. با مرور این نكات و رعایت برخی از آن‌ها در طول هفته، به‌راحتی می‌توانید بعد از آشپزی با جابه‌جا‌كردن ظرف‌های غیرضروری، آشپزخانه‌تان را سریع به حالت اول برگردانید.



  • سینك ظرفشویی نخستین جایی است كه توجه همه از جمله مهمان‌تان را به‌خود جلب می‌كند. تمیزی و پاكیزه بودن این محل نشانه بهداشت و خانه‌داری بدون عیب و نقص شماست، بنابراین بلافاصله پس از شستن ظرف‌ها آنجا را تمیز كنید.
  • تمیز بودن اجاق گاز و هود بالای اجاق نیز نشانه سلیقه و توجه خانم خانه به آشپزخانه و سلامت اعضای خانواده‌اش است. بهتر است برای تمیز كردن این بخش از یك پاك‌كننده قوی چربی و دستمال ضدخش كمك بگیرید.
  • تمیز بودن پاركت یا كف‌پوش آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. درصورت لزوم با كمك زمین‌شوی ابری كف‌پوش‌ها را برق بیندازید. زیر كابینت، پیشخوان و اجاق گاز را نیز با دقت بررسی كنید تا از نبودن حشرات موذی در آن بخش‌ها مطمئن شوید.
  • مراقب باشید، سطل آشغال‌ را پیش از آنكه مهمان‌ها از راه برسند خالی كرده باشید تا بوی نامطبوع زباله‌ها موجب آزارشان نشود.
  • از پاكیزه بودن روی پیشخوان و میز آشپزخانه مطمئن شوید و درصورت لزوم از یك رومیزی زیبا و تمیز برای جلوه دادن به آشپزخانه استفاده كنید.
  • یخچال هم یكی  از بخش‌های مهمی است كه محل توجه افراد است. بنابراین تمیز بودن فضای درون آن و مطبوع بودن بوی آن نیز حائز اهمیت است. پیش از آنكه مهمان‌ها از راه برسند از خوشبو بودن فضای داخل آن مطمئن شوید.


ویدیو مرتبط :
تمیز کردن هود آشپزخانه به همین سادگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غذای ساده در 20 دقیقه



 

 

غذای ساده

 

 

این غذاهای بسیار خوشمزه بسیار ساده تهیه می‌شوند و شما می‌توانید به عنوان غذایی سبک و سریع در شب‌ها برای شامتان تهیه ببینید.

 

 

 

 

مرغ سرخ‌کرده با گوجه فرنگی:

 

این غذای خوشمزه ترکیبی از مرغ سرخ شده به همراه سس گوجه فرنگی و آلو برقانی و اسفناج است که غذایی ایده‌آل و سالم برای یک شام ساده می‌باشد.

 

 

مواد لازم برا ی 4 نفر:

 

 

گوجه فرنگی
1 پیمانه
شکر قهوه ای
1 قاشق سوپخوری
پولنتا
4/3 فنجان
آرد
2/1 فنجان
آبدوغ (دوغ پس از گرفتن کره) 4/1 فنجان
سینه مرغ بدون پوست و استخوان 4 تکه
اسفناج 250 گرم

 

 

پولنتا: غذای خوراکی به سبک ایتالیایی تشکیل شده از آرد ذرت و یا آرد نرم در آب جوش

 


طرز تهیه:

 

· گوجه فرنگی‌ها را با چاقو شکاف دهید روی آن شکر قهوه‌ای پاشیده و در ماکرویو قرار دهید. حدود 3 دقیقه و یا تا موقعی که پوست آن از هم پاشیده شده و گوجه فرنگی‌ها نرم شوند. آنها را هم بزنید و جدا آن را کنار بگذارید.

 

· در یک ماهی‌تابه 5/2 فنجان آب همراه با 1 قاشق چای خوری نمک ریخته تا به جوش آید، سپس پولنتا را در آن قرار داده حرارت را کم کنید و گاهی اوقات آن را هم بزندید و برای 5 دقیقه آن را بپزید.

 

· در ظرف کم عمقی آرد را با 2/1 قاشق چای خوری نمک و فلفل مخلوط کرده و به آن آبدوغ را اضافه کنید، سپس مرغ‌ها را درون آن بغلتانید و سپس 3 قاشق سوپخوری روغن در یک ماهی‌تابه ریخته و با حرارت ملایم، آن‌ها را در 4 دقیقه و یا تا وقتی که صورتی شود سرخ کنید.

 

· اسفناج‌ها را بپزید و در بشقاب سروتان به همراه بقیه مواد تهیه شده قرار دهید.