سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

درمان چاقی موضعی و مفرط با لیزر لیپولیز دکتر تقی پور


با این روش می توان چربی ها و چاقی های موضعی را که نسبت به رژیم غذایی و ورزش مقاوم شده اند به نحو موثر و کامل از بین برد.

درمان چاقی موضعی و مفرط با لیزر لیپولیز دکتر تقی پور




تماس مستقیم
٠٩١٢٣٣٦٨٨٣٧


با جدیدترین روش از بین بردن چاقی های موضعی آشنا شوید


لیپوماتیک چیست و چه فرقی با روش های قبلی دارد؟

آخرین تکنولوژی کم تهاجمی لیپوساکشن توسط ارتعاشات است. این روش به کمک انرژی ارتعاشات  سبب حذف چربی های مازاد بدن به موثرترین نحو ممکن می شود. این روش اگر توسط یک جراح با تجربه و کار آزموده انجام شود، می تواند با کمترین میزان آسیب بافتی، به مطلوبترین نتیجه ممکنه برسد. با این روش می توان چربی ها و چاقی های موضعی را که نسبت به رژیم غذایی و ورزش مقاوم شده اند به نحو موثر و کامل از بین برد. در ادامه دکتر محمد علی تقی پور، متخصص جراحی (پلاستیک و ترمیمی) به شما می گوید که این روش چگونه می تواند به شما کمک کند.

در حال حاضر جدیدترین روش رفع چربی ها لیپوماتیک است در این روش از انرژی حاصل از تشدید ارتعاشات برای ریز كردن چربی ها و راحت كشیده شدن آنها استفاده می شود. این روش ملایمترین و در عین حال قدرتمندترین روش برای كشیدن چربی هاست. بسیار انتخابی عمل می كند و بزرگترین حسن لیپوماتیک این است كه در كار با آن رگ ها، اعصاب و بافت همبندی موجود در ناحیه، دست نخورده باقی می ماند و درست به این دلیل است كه در انتها ظاهری صاف و هموار ایجاد می شود و ترمیم نیز سریعتر اتفاق می افتد. درد آن كمتر است و تورم و كبودی نیز به حداقل خود می رسد. به دلیل حساسیت بسیار بالای پروب این روش، شكل دهی به بدن یا اصطلاحا پیكرتراشی حاصل از آن دقیق تر است و به شكل هنرمندان های صورت می گیرد.

لیپوماتیک تنها روشی است كه در عرض نیم ساعت می توان از آن برای درمان سلولیت استفاده و نتیجه را تنها پس از یك جلسه درمان مشاهده كرد.

درمان چاقی موضعی و مفرط با لیزر لیپولیز دکتر تقی پور

چگونه چندكاره بودن  لیپوماتیک توانمندی آن را چندبرابر كرده است ؟

كلا مدالیته های مختلف این روش باعث افزایش توانمندی آن شده است که به ترتیب از این قرار است:

::. دقت این مدالیته به قدری است كه می تواند با رفع چربی روی عضلات، شكل و ظرافت عضلات زیر پوست را بیشتر نمایان كند و در نتیجه افراد ورزشكار می توانند از دیده شدن عضلات شكم و سایر نواحی بدنشان (بدون نیاز به استفاده از داروهای هورمونی مضر) بیشتر لذت ببرند.

::. با این مدالیته، چربی خارج شده را می توان به راحتی در نواحی دیگر بدن به منظور شكل دهی و برجسته سازی آن نواحی استفاده كرد و تاحدی جایگزین پروتز برای آن نواحی است.
::. از این مدالیته هم می توان برای تزریق چربی های به دست آمده در سینه ها (به ویژه بعد از زایمان و قطع شیردهی) سود برد و عملا دو جراحی را در یك مرحله انجام داد. لازم به توضیح است كه چربی حاصل از لیزر لیپولیز برای تزریق در نواحی دیگر كارایی ندارد چون چربی ذوب شده است.

::. در واقع می توان گفت كه تنها روشی است كه در عرض نیم ساعت می توان از آن برای درمان سلولیت استفاده كرد و نتیجه را تنها پس از یك جلسه درمان مشاهده كرد.

درمان چاقی موضعی و مفرط با لیزر لیپولیز دکتر تقی پور


آیا روش كار در لیپوماتیک با لیزر لیپولیز متفاوت است؟

خیر، در این روش نیز همانند روش های قبلی محلول تاموسنت در ناحیه تزریق می شود كه موجب كرختی و جمع شدن رگ های ناحیه و سست شدن چربی در آنجا می شود و سپس با پروب كوچكتری، این چربی ها ریز شده و كشیده می شود. در پایان عمل نیز ماساژ ناحیه انجام می شود. سوراخ های ایجاد شده نیز نسبت به روش های قبلی به دلیل كوچك بودن پروب ها كوچكتر است.

لیپوماتیک برای چه ناحیه هایی از بدن قابل استفاده است؟

همانگونه كه گفته شد این روش حساسیت های خیلی بالایی دارد لذا علاوه بر اینكه مثل روش های قبلی برای نواحی شكم، پهلوها، ران ها، كمر، پشت و باسن قابل استفاده است، آن را می توان برای نواحی حساسی چون غبغب، گردن، سینه، بازوها، زانو و حتی مچ پا نیز به راحتی استفاده کرد.

درمان چاقی موضعی و مفرط با لیزر لیپولیز دکتر تقی پور

آیا عوارض بعد از لیپوماتیک متفاوت از بقیه روش هاست؟

یكسری موارد نظیر كبودی و تورم در این روش نیز هست ولی نسبت به سایر روش ها كمتر است چون رگ های ناحیه دست نخورده تر است و در عرض یك هفته برطرف می شود. پوست ناحیه نیز ظرف یك ماه سفتی و قوام طبیعی خود را باز می یابد. جمع شدن مایع زیر پوست در این روش بسیار كمتر از روش های قبلی است. از موارد دیگری كه باید مورد اشاره قرار بگیرد این است كه ترس از آمبولی در لیپوماتیک خیلی اندك است و لذا می توان به راحتی حجم های بالایی از چربی را در یك جلسه خارج كرد.

مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روش های مشابه چیست؟

خارج سازی حجم بالاتری از چربی در یك جلسه امكان پرداختن بیشتر به ظرافت و نمایان سازی بافت های زیرین نظیر عضله از روی پوست امكان برگرداندن انحناهای طبیعی بدن جهت هر چه زیباتر ساختن ناحیه عوارض كمتر و بهبودی سریعتر ظاهر هموارتر و صاف تر عدم وجود ترشحات بعدی امكان استفاده از چربی خارج شده برای شكل دهی نواحی دیگر بدن.

با جدیدترین روش از بین بردن چاقیهای موضعی آشنا شوید



آدرس1: سعادت آباد، میدان کاج، خیابان علی اکبر، نبش بهزاد، ساختمان ارس، طبقه 5


تماس مستقیم
 ٢٢٣٥٩٠٠٩-
٠٩١٢٣٣٦٨٨٣٧


آدرس2: بلوار استاد معین، هاشمی غربی، شماره 1297


تماس مستقیم
 ٦٦٥٠٣١٢٨-
٠٩١٢٣٣٦٨٨٣٧


قبل از هر اقدامی در زمینه جراحی های زیبایی لطفا به سایت مراجعه فرمایید.

www.dr-taghipour.com


ویدیو مرتبط :
درمان چاقی مفرط

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان چاقی مفرط با میانبر زدن معده یا ضربان‌ساز


یکی از شیوه‌های کاهش وزن در مورد کسانی که وزنشان بیش از حد بالاست، عمل جراحی میانبر زدن معده یا Gastric bypass surgery است. با این شیوه میزان دریافت کالری از طریق غذاها محدود می‌شود.

یکی از شیوه‌های کاهش وزن در مورد کسانی که وزنشان بیش از حد بالاست، عمل جراحی میانبر زدن معده یا Gastric bypass surgery است. با این شیوه میزان دریافت کالری از طریق غذاها محدود می‌شود. این شیوه جراحی، به خاطر عوارض کمتر ترجیح داده می‌شود و در ایالات متحده در حال حاضر بیشتر از آن استفاده می‌شود. اگر این جراحی با ورزش و رژیم غذایی سالم همراه شود، کاهش وزن طولانی مداوم و بی‌برگشت را تضمین خواهد کرد.

نکته مهم این است که عمل میانبر زدن معده، برای هر شخصی که اضافه وزن یا چاقی دارد، مناسب نیست. از آنجا که هر جراحی‌ای عوارض و خطراتی همراه دارد، نخست باید از شیوه‌های راحت‌تر و بی‌دردسرتر کاهش وزن استفاده شود.

جراحی میانبر زدن معده، برای کسانی مورد دارد که ناتوان از کاهش وزن و ثابت نگه داشتن وزن متعادل باشند. این جراحی در مورد کسانی انجام می‌شود که:

۱- شاخص توده بودن‌شان بیشتر از ۴۰ باشد.
۲- شاخص توده بدن بین ۳۵ تا ۴۰ همراه مشکلاتی مثل فشار خون بالا یا دیابت داشته باشند.

بنابراین اگر آدمی هستید که تنها چند کیلو چاق هستید، اصلا به این عمل جراحی فکر نکنید!



شاخص توده بدن، معیار مناسبی برای تعیین وزن مناسب شماست و از تقسیم، وزن (بر حسب کیلوگرم) را بر توان دوم (بر حسب متر) تقسیم کرد.

اگر شاخص توده بودن شما بین ۱۸٫۵ تا ۲۵ باشد، در محدوده نرمال هستید، اگر این عدد بین ۲۵ تا ۳۰ باشید، اضافه وزن دارید. اگر عدد به دست آمده بیشتر از ۳۰ باشد، چاق هستید. چاقی هم درجه بندی می‌شود:
- بین ۳۰ تا ۳۵: درجه یک
- بین ۳۵ تا ۴۰: درجه دو
- بیشتر از ۴۰ : چاقی درجه سه یا مفرط

به طوری که گفته شد، تنها کسانی که بسیار چاق هستند، یعنی شاخص توده بدنشان بیشتر ز ۴۰ باشد یا شاخص بین ۳۵ تا ۴۰ به همراه مشکلات طبی داشته باشند، باید به جراحی فکر کنند.

- جراحی میانبر زدن معده: رایج‌ترین شیوه جراحی، شیوه‌ای به نام رو ان وای Roux-en-Y است،‌ در این شیوه قسمت کوچکی از قسمت فوقانی معده از مابقی معده جدا می‌شود و این قسمت، به روده باریک دوخته می‌شود. در نتیجه، غذای خورده شده، معده را میانبر می‌زند و به جای اینکه وارد معده و سپس قسمتی از روده بازیک به نام دوازدهه شود، مستقیما وارد قسمت دوم روده باریک می‌شود. به این ترتیب بیشتر غذا به جای جذب شدن در بدن، دفع می‌شود. این شیوه، کمترین میزان عوارض جانبی را دارد و همان طور که گفته شد، بیشتر از همه استفاده می‌شود.



- شیوه‌های دیگری هم برای جراحی وجود دارند، مثلا می‌تواند باندی در ابتدای معده قرار داد که مانند کمربند محکمی معده را در بر بگیرد و معده را به دو قسمت بالایی و پایینی تقسیم کند. با استفاده از این شیوه حجم محفظه معده کاهش می‌یابد و در نتیجه بیمار زودتر احساس سیری می‌کند و دست از غذا می‌کشد.



عوارض جراحی: مثل همه جراحی‌ها عوارضی مثل خونریزی، عفونت، واکنش به داروهای بیهوشی ممکن است به وجود بیاید. اما یک سری از عوارض هم درعمل میانبر زدن معده به صورت اختصاصی‌تر دیده می‌شوند:
- کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی
- کاهش آب بدن
- سنگ‌های صفراوی
- خونریزی زخم معده
- فتق محل عمل
- عدم تحمل بعضی از غداها
- سنگ کلیه
- کاهش فشار خون و پایین آمدن قند خون
- یکی از عوارضی که ممکن است به وجود بیاید سندرم دامپینگ است که علایمی مثل تهوع، استفراغ، اسهال، گیجی و عرق‌ریزش داد.

بعد از عمل، بیمار نباید برای دو روز غذا بخورد. به مدت ۱۲ هفته هم باید رژیم خاضی داشته باشد که از مایعات شروع می‌شود و با غذاهای نیمه‌جامد و غذای معمولی، ادامه می‌یابد.
از آنجایی که حجم معده با این شیوه تقریبا به اندازه یک گردو می‌شود، بیمار نمی‌تواند حجم زیادی غذا بخورد، انتظار می‌رود که در عرض دو سال حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد اضافه وزن بیمار کاهش یابد.

ضربان‌سازی برای معده:
در این شیوه که در یکی از بیمارستان‌های آلمان معرفی شده است، برای کاهش اشتها و وزن بیماران بسیار چاق، ضربان سازهای الکتریکی Pacemaker روی معده بیمار نصب می‌شوند.
خوبی این روش این است که آناتومی دستگاه گوارش اصلا تغییر پیدا نمی‌کند، بنابراین نیازی به بریدن معده و دوختن روده نیست! عوارض جانبی هم ندارد، کارایی‌اش هم خوب است .
خود وسیله را شرکت لندنی IntraPace می‌سازد. با یک عمل لاپاراسکوپی، از طریق ایجاد یک شکاف کوچک روی شکم، این وسیله در دیواره شکم جای داده می‌شود. حس‌گرهای دستگاه هر وقت ورود غذا به معده را حس کردند، پالس‌های الکتریکی با انرژی کم به اعصابی که حس پری و سیری را برمی‌انگیزند، گسیل می‌کنند، در نتیجه شخص فکر می‌کند که معده‌اش پر شده و حس سیری پیدا می‌کند و غذا خوردن را قطع می‌کند!
این دستگاه یک حس‌گر فعالیت هم دارد، بنابراین تحرک بیمار هم تحت نظر گرفته می‌شود و پزشک می‌تواند با استفاده از اطلاعاتی که حس‌گرهای دستگاه به کامپیوترش ارسال می‌کنند، بیمار را پایش کند.
در طرح آزمایشی،این دستگاه روی  ۶۵ بیمار نصب شد و کارایی و ایمنی آن ثابت شد. البته هنوز سازمان غذا و داروی آمریکا FDA این دستگاه را تأیید نکرده است.
این دستگاه هم در بیمارانی که شاخص توده بدن بالای ۳۵ دارند، مورد دارد. نشان داده شده که بعد از نصب دستگاه، بیماران ۴۵ درصد غذای کمتری می‌خورند و بعد از یک سال ۲۲ درصد از اضافه وزنشان کم می‌شود. بنابراین ضربان‌ساز معده نسبت به شیوه معمول جراحی میانبر زدن معده، کارایی کمتری دارد ولی به سبب سادگی و نداشتن عوارض، احتمال دارد که مقبولیت بیشتری پیدا کند.
در حال حاضر دستگاه بین ۲۰ تا ۲۳ هزار دلار قیمت دارد اما شاید با افزایش استفاده از آن و تأیید آن در آینده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا و تولید انبوه‌اش، قیمت آن پایین بیاید.

منبع : 1Pezeshk.com