سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

درمان زودتر زخم با خوش‌اخلاقی



 

بهبود زخم

 

خوش رفتاری موجب می شود که زخم های بدنتان زودتر بهبود یابد. بد اخلاقی و رفتار خصمانه و خشونت آمیز ، طول مدت بهبود زخم‌ها و کبودشدگی‌ها را افزایش می‌دهد، اما خوش رفتاری و مثبت اندیشی موجب می‌شود که میزان واسطه شیمیایی سایتوکین در بدن افزایش یابد.

 

سایتوکین موجب می‌شود سلول‌هایی که برای ترمیم زخم یا هر نقطه آسیب دیده ی بدن مورد نیاز هستند، سریع تر تکثیر شوند. در نتیجه زخم زودتر بهبود می یابد.

 

بد اخلاقی و رفتار خصمانه و خشونت آمیز، طول مدت بهبود زخم‌ها و کبودشدگی‌ ها را افزایش می‌دهد.

 

بنابراین سعی کنید خوش برخورد، شاداب و سرحال باشید. دوستانتان را با یک دعوت برای شام یا ناهار غافلگیر کنید. به دیدن اقوام و خویشان خود بروید و سعی کنید به مردم کمک کنید.

 

اگر زخمی در بدنتان داشته باشید، خواهید دید با انجام این کارها در مدت کوتاهی خوب می شوید.


ویدیو مرتبط :
خوش اخلاقی و بد اخلاقی : استاد فرحزاد - سمت خدا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان سردرد با نوشیدنی خوش عطر



 

 

درمان سردرد با نوشیدنی خوش عطر

 

یاس امین الدوله،گل های معطر سفید، زرد یا صورتی رنگی دارد که در چین و ژاپن از آن به عنوان داروی گیاهی استفاده می شود.

 

چای گل یاس امین الدوله که از ترکیب نصف فنجان گل در یک فنجان آب جوش پس از ۱۰ دقیقه آماده می شود حاوی ترکیبات مغذی فراوانی است و نوشیدن سه فنجان از آن در روز مشکلی را به وجود نخواهد آورد.

 

از قدیم از گل های این درخت برای بهبود علائم آسم استفاده می شده است براساس تحقیقات انجام شده، اینوسیتول، تانین، لوتئولین و روغن های فرار از بیشترین ترکیبات چای گل یاس امین الدوله است که علاوه بر تأمین بسیاری از مواد معدنی ضروری برای سلامت بدن، سردرد را به میزان قابل توجهی تسکین می دهد.

 

ترکیبات ضدعفونی کننده موجود در این چای، التهاب مثانه را کاهش داده و عفونت های مجاری ادراری را بهبود می بخشد.

 

رشد گروهی از باکتری ها مانند سالمونلا، استرپ، استاف و توبرکلوزسیس که بیماری هایی از قبیل گلودرد، سل و مسمومیت های غذایی را ایجاد می کنند به دنبال مصرف منظم این دم کرده گیاهی کاهش پیدا می کند.

 

مصرف دم کرده گل یاس در دوران سرماخوردگی، درد مجاری تنفسی را تسکین داده و مخاط آن را نرم می کند. تب ناشی از سرماخوردگی و تهوع و استفراغ به دنبال هپاتیت C نیز از دیگر عوارضی است که با استفاده از این نوشیدنی بهبود پیدا می کند.


منبع:روزنامه ایران