سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

درمان خانگی دندان درد کودک



کاهش دندان درد کودک,دندان در آوردن کودک

برای کاهش  درد دندان در کودکان از شیوه های طبیعی استفاده کنید

 

رویش دندان‌ها اتفاق دردناکی نیست، ولی باعث خارش شده و ممکن است حس ناخوشایندی برای کودک ایجاد کند که موجب ناراحتی‌اش شود.

 اگر دقت کرده باشید، وقتی بچه‌ها در حال دندان‌درآوردن هستند، هر جسمی را داخل دهانشان می‌کنند و آن را گاز می‌گیرند و به همین دلیل هم پدر و مادرها فکر می‌کنند دندان‌درآوردن با درد شدیدی همراه است که کودک برای کاهش درد چنین کاری را انجام می‌دهد. بعضی‌ها هم به دنبال تاول‌های دردناکی روی لثه کودک هستند و منتظر خونریزی می‌مانند.

 رویش دندان‌ها اتفاق دردناکی نیست، ولی باعث خارش شده و ممکن است حس ناخوشایندی برای کودک ایجاد کند که موجب ناراحتی‌اش شود. برای آرام‌تر‌کردن این بی‌قراری و ناراحتی کودکان باید با نظر پزشک از داروهایی که برای این منظور تهیه شده، استفاده کنید. علاوه بر این، اجسام ژله‌مانند سفت مثل اسباب‌بازی‌های تمیز ژله‌ای نیز‌ می‌تواند به کاهش علائم آزاردهنده ناشی از رویش دندان‌ها کمک کند.

 

رویش اولین دندان‌ها معمولا در سنین چهار تا شش ماهگی اتفاق می‌افتددر این زمان معمولا سطوح ایمنی که از مادر به شیرخوار رسیده کاهش می‌یابد و کودک کم‌کم خودش باید عناصر ایمنی را بسازد. بنابراین کاهش عناصر ایمنی منتقل‌شده از مادر به کودک می‌تواند دلیلی برای تب یا بروز عفونت باشد که این فقط یک همراهی با دندان‌درآوردن است و رویش دندان به تنهایی باعث چنین اتفاقی نمی‌شود. همچنین در کودکانی که مشکل یا بیماری خاصی ندارند، معمولا در محل رویش دندان‌ها خونریزی اتفاق نمی‌افتد.


به والدین توصیه می‌کنیم زمانی که کودک دچار مشکلی مانند تب یا اسهال شدید می‌شود، حتما به پزشک مراجعه کنند و این مشکلات را به حساب دندان‌درآوردن نگذارند.

 

 اینکه بچه شما موقع دندان درآوردن،اذیت شود کاملا طبیعی است. اما راه هایی که شما برای کاهش دندان درد او استفاده می کنید، ممکن است بچه شما را بیمار کند. با به کار بردن شیوه های درست از راه های امن تر که مانع بیمار شدن بچه شما می شوند، برای کاهش  درد دندان در کودکان استفاده کنید.

درمان خانگی دندان درد کودک
وقتی اشک بچه سرازیر و ناله های او شروع می شوند، یک مادر همه کار برای آرام کردن درد دندان بچه اش انجام می دهد. اما طبق گزارش سازمان غذا و داروی ایالات متحده، مادران هنگام در درد دندان کودکان نباید راهی داروخانه شوند. این سازمان به والدین هشدار داده که ژل های های بی حس کننده دهان و مایعات ضررهای زیادی دارند. این سازمان اخیرا به والدین آمریکایی هشدار داده بود که از ژل های بی حس کننده دهان حاوی محصولات بنزوکائین  استفاده نکنند ولی هشدارهای جدید نسخه های تجویز شده پزشکان نظیر لیدوکائین ویسکوز را هم به فهرست داورهایی که نباید بچه های زیر 2 سال -مگر زیرنظر پزشک متخصص- استفاده کنند، اضافه کرده اند.

بچه هایی که به آنها لیدوکائین ویسکوز زیادی داده شده، ممکن است علایم مصرف بیش از حد و این نشانه ها در آنها بروز کند:
گیج شدن

وحشت
خیلی زود به خواب رفتن
تکان خوردن
مشکلات بینایی

تب و لرز

مشکلات قلبی

تشنج
آسیب های جدی مغزی

 درمان خانگی دندان درد کودک,کاهش دندان درد کودک

پارچه حوله‌ای خیس و سرد برای تسکین درد دندان در آوردن مفید است

 
همچنین محصولات بی حس کننده دهان ممکن است درد دندان درآوردن را کاهش دهند ولی درعین حال بچه را درمعرض متهمو گلوبینمی، اختلالی که میزان اکسیژن را در جریان خون محدود می کند، قرار می دهد.

بچه هایی که از این شرایط رنج می برند، پوست آبی رنگی پیدا کرده و دچار تنگی نفس و کمبود انرژی می شوند.

راه های امن کاهش دندان درد:
سعی کنید به جای این داروها از شیوه های طبیعی برای کاهش درد دندان بچه استفاده کنید. درد دندان حدود شش ماهگی بچه شروع می شود و تا سه سالگی تقریبا طول می کشد. زمانی که دهان بچه با دندان های موقتی پر شده است.

برای کاهش درد دهان کودکان، این کارها را انجام دهید:

1- پارچه حوله‌ای نم‌دار
پارچه حوله‌ای خیس و سرد یکی ار روش‌های خوب برای تسکین درد درآوردن دندان است. این پارچه را روی لثه‌های کودک قرار دهید تا بجود. حتی می‌توانید یک تکه یخ هم میان پارچه بگذارید و محکم ببندید تا خدای نکرده در گلوی کودک نپرد و سپس پارچه را در دهان کودک بگذارید تا بجود.


برای این منظور می‌توانید پارچه را در چای بابونه خیس کنید و در یخچال قرار دهید تا سرد و خنک بماند یا حلقه‌های پلاستیکی که برای دندان درآوردن کودکان است را نیز در یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس به کودک بدهید تا بجود.

2- دندونی
برای کودکانی که از درد لثه رنج می‌برند، می‌توانید دندونی‌های لرزان خریداری کنید. انواعی از دندونی وجود دارند که با گاز گرفتن کودک، شروع به لرزش می‌کنند و این مساله بسیار برای کودک خوشایند و دوست‌داشتنی است. برای اینکه باعث تسکین دردش هم بشود، آن را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

3- غذاهای منجمد
سرما و یخ به کاهش درد لثه کودکانی که در حال دندان درآوردن هستند بسیار کمک می‌کند. می‌توانید غذاهایی که کودک در آن سن مجاز به خوردن آنهاست را در فریزر منجمد کنید تا کودک آنها را بجود و سرمای آن درد دندانش را کاهش دهد. موز یخ زده یا شیر منجمد نیز روش‌های خوبی برای کم کردن درد هستند.

4- پستانک در یخ
برای کودکانی که پستانک می‌خورند می‌توانید پستانک آنها را در فریزر منجمد کنید تا هنگام مک زدن آن، سرمای موجود باعث بی‌حس شدن لثه‌ها و کم شدن درد آنها شود.

 

گردآوی:بخش سلامت صبح بخیر


منبع:

niniban.com

sobhanehonline.com


ویدیو مرتبط :
درمان دندان درد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

15 درد با درمان خانگی!


برخی از مشکلات و دردها را می توان در خانه و بدون مراجعه به پزشک درمان کرد. برای آگاهی از درمان های خانگی دیگر با ما همراه باشید.