سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

درمان افسردگی بدون دارو



افسردگی  در میان ما هر روز بیشتر و بیشتر می شود ، جد از عللی که موجب بروز آن می شود برای درمان آن بسیاری از پزشکان روش های غیردارویی را توصیه می کنند ، اگر دچار افسردگی هستید این روش ها را حتما امتحان کنید .

هرساله افسردگی نزدیک به 16 ملیون امریکایی را تحت تاثیر قرار میدهد وعده زیادی ازهمین افراد داروهای ضد افسردگی میخورند.گاهی مصرف ضد افسردگی ها منجر به شدت یافتن آن میشود. اگر شما به داروهای ضد افسردگی جواب ندهید (یا حتی جواب بدهید)شاید بخواهید درجستجوی درمان های غیر دارویی برای تسکین افسردگیتان باشید.

ورزش

درمان افسردگی,تسکین افسردگی,داروهای ضد افسردگی

ورزش میتواند افسردگی را تسکین بخشد شاید با تغییر تعادل مواد شیمیایی مغز یعنی نوراپی نفرین وسروتونین.همچنین ممکن است اندروفین را آزاد کند ماده ای که مسئول بالا بردن سرعت دونده است !
دکتر doraiswamy پروفسور روانپزشکی وعلوم رفتاری می گوید ،سه تا پنج بار ورزش ایروبیک ازقبیل پیاده روی تند برروی تردمیل بهترین نوع ورزش است اومیگوید انجام هرورزشی بطورکلی ازانجام ندادن آن بهتر است.

درمان با نور

درمان افسردگی,تسکین افسردگی,داروهای ضد افسردگی

درطول روزهای کوتاه وکم نور زمستان بعضی ازافراد دچار یک نوع افسردگی بنام اختلال عاطفی _فصلی میشوند .روش ساده برای درمان اینست که شما نزدیک مقداری نور روشن مانند نور بیرون قرار بگیرید . درمان بطور کلی با جلسات روزانه 15 دقیقه ای وافزایش آن به دوساعت درروز شروع میشود.تنظیم وقت به شدت نشانه های بیماری وزیادی نور وابسته است .عاملی که دکتر میتواند تعیین کند.اگرچه این درمان افسردگی را بطور قطع معالجه نمیکند اما میتواند نشانه های بیماری را دربعضی از موارد بعد ازدو روز کم کند.

ثبت حالات روزانه

درمان افسردگی,تسکین افسردگی,داروهای ضد افسردگی

درمانی که به افراد میاموزد که افکار مثبت چطور میتواند افسردگی را کم کند . دکتر doraswamyداشتن دفتر یادداشت روزانه را به بیماران توصیه کرده و می گوید که این کار کمک می کند تا وقایع بد آنهارا ازپای درنیاورد.

 

طب سوزنی

درمان افسردگی,تسکین افسردگی,داروهای ضد افسردگی

مثل درمان های دیگر یافته های زیادی وجود ندارد که ثابت کند طب سوزنی افسردگی را ازبین میبرد. اما تعدادی از پژوهش ها آن را تایید می کند .تحقیقی دریک دانشگاه کوچک درآریزونا برروی 33زن افسرده نشان داد که 64درصد شرکت کنندگان بعدازطب سوزنی درمقایسه با 27 درصد گروه بدون درمان دروضعیت بهبودی قرار گرفتند.

گروه درمانی

درمان افسردگی,تسکین افسردگی,داروهای ضد افسردگی

دکتر doraiswamyمیگوید که گروه های حمایتی یک روش بسیار خوب برای کمک به درمان اشکال متوسط افسردگی هستند. یک گروه حمایتی مکان مناسبی برای تبادل نظر با دیگران و استفاده از تجریبیات دیگران برای مبارزه با بیماری است

مدیتیشن

درمان افسردگی,تسکین افسردگی,داروهای ضد افسردگی

یکی از راه های ثابت شده برای درمان افسردگی مدیتیشن است ،مدیتیشن با تنظیم امواج مغزی کمک بزرگی برای افراد تحت درمان است

یوگا

درمان افسردگی,تسکین افسردگی,داروهای ضد افسردگی

یوگا با تاثیرات شگرفی که روی سیستم ذهن و بدن انسان دارد یکی از راه های توصیه شده برای درمان است که نباید هیچگاه فراموش کرد
منبع:آی بانو

 


ویدیو مرتبط :
افسردگی مزمن و مقاوم به دارو با TMS درمان معالجه می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان افسردگی و بیش فعالی بدون دارو


کلینیک آتیه با کادر تخصصی خود، بالغ بر 70 روانکاو ، روانپزشک و روانشناس، تنها مکانیه در تهران که جدیدترین تکنولوژی دنیا رو در اختیار داره و از اون بهره میبره، استفاده از این تکنولوژی ها سبب شده که جز در موارد خاص و حاد از دارو استفاده نشه.

من هم مثل همه آدم های دیگه، گارد شدیدی برای رفتن پیش مشاور یا روانشناس داشتم. فکر می کردم که کمک گرفتن از این متخصصین فقط واسه ی اونایی که خیلی حالشون خرابه یا فقط واسه روانی ها و دیوونه هاست، یا با خودم می گفتم برم چی کار کنم، نهایتش یک مشت قرص آرامش بخش میده که از همه کار منو میندازه، یامگه چه چیز جدیدی میخواد بهم یاد بده، همه حرفاشون رو از حفظم .

این وضعیت ادامه داشت تا چند سال پیش که هر روز من و همسرم رو از طرف مهدکودک پسرمون می خواستند و مرتب از مشکلات زیادی که اون تو مهدکودک درست میکرد با هامون صحبت می کردند. پسرم حتی تو یادگیری تکالیف و انجام کارای روزانش هم از همسن و سالاش عقب افتاده بود، با اینکه IQ نرمال ونسبتا بالایی داشت.

یواش یواش من هم به مشکلات عدیده ای تو کارم برخوردم، فضای داخلی خونه پر از جر و بحث های الکی و سرسام آور شده بود، واقعا دیگهانگیزه خاصی برای زندگی نداشتم، خسته شده بودم.یک سالی می شد که پسرم رو پیش دکترهای مختلف میبردم؛ دارو، دارو، دارو، هیچ فایده ای نداشت، فقط جیبم خالی تر میشد و مشکلاتم بیشتر، وقتم هم که این وسط شده بود بی ارزش ترین چیز. بگذریم، یک روز به پیشنهاد یکی از دوستان به کلینیک تخصصی آتیه رفتم و این تقریبا آغاز ماجرایی جدید بود، اتفاقات ساده ای که خیلی زندگی رو واسم لذت بخش کرد.



کلینیک آتیه با کادر تخصصی خود، بالغ بر 70 روانکاو ، روانپزشک و روانشناس، تنها مکانیه در تهران که جدیدترین تکنولوژی دنیا رو در اختیار داره و از اون بهره میبره، استفاده از این تکنولوژی ها سبب شده که جز در موارد خاص و حاد از دارو استفاده نشه. در بدو ورود به کلینیک آتیه از شما چکاپی کلی گرفته میشه و با استفاده از این چکاپ - که کامل و جامع بودنش فقط مختص آتیه ست – به شما یک نقشه راه سلامتی داده میشه، این پکیج ترکیبی از مشاوره، تکنولوژی و درمان دارویی است. البته هر مراجعه کننده پکیج خاص خودش رو داره، شیوهای که فقط مختص به اونه، نه روشی تکراری که توسط هر روانشناس ممکنه تجویز بشه.

تو این مدتی که ما با این مرکز ارتباط داریم، نه تنها شرایط پسرم دیگه اذیتم نمیکنه، بلکه از پیشرفتش هم واقعا راضیم. جالبه که جنگ و دعواهای بی سر وته زندگی متاهلی هم دیگه باهامون خداحافظی کرده، کلا الان خیلی خیلی کم پیش میاد که چیزی بتونه آرامشم رو بهم بریزه و یا مشکلات مختلف بتونن من رو دچار استرس و اضطراب بکنه. راستی، این رو هم بگم که این هوش ذهنی (IQ) نیست که خیلی مهمه بلکه هوش اجتماعی (EQ) مهمترین مولفه زندگی نوین امروزیست. هوش اجتماعی هم مستقیما برمیگرده به مهارت های زندگی نوین که ما اکثرا تو کودکی یاد نگرفتیم، گرچه برای بلد شدنش هم هیچوقت دیر نیست. این مهارت ها رو اگه بلد باشیم بمب هم اگه کنارمون بترکه، آرامشمون بهم نمیریزه!

چند نکته مهم :

  •  با ثبت نام و عضویت در سایت اینترنتی آتیه؛ www.atiehclinic.com، میتونید رایگان از تست های نوین روانشناسی آتیه استفاده کنید.
  •  آتیه با بیمه های بانک مرکزی، بانک کشاورزی، بانک تجارت، بانک سپه و بانک رفاه قرارداد داره.
  • اگر احیانا هزینه درمان براتون کمی زیاد بود میتونید اون رو قسطی بپردازید.
  • راستی، یک وقت یادتون نره ها؛ 10% تخفیف ویژه هم برای اونایی که موقع مراجعه میگند که از طرف صبح بخیر اومدند، قرار داده شده.

 آدرس مجتمع تخصصی آتیه : تهران،خیابان ولیعصربالاترازمیدان ونک،خیابان والی نژاد،پلاک 23

تلفن : 84012107 و 84012106  , 84012127

در آخر فقط این رو بگم که فکر نکنید مشکل افسردگی، استرس و ... ، تنها با یک، دو جلسه درمان حل میشه،بلکه مانند هر چیز دیگه، به  تداوم آموزش و تمرین مستمر و پیگیر نیاز داره.