سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

درمان افتادگی چشم چیست؟


اگر قصد خرید كرم ضد‌چروك دارید دست نگه دارید اول این مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه بهترین كرم یا محصول زیبایی را انتخاب كنید.

مجله سیب سبز: این روزها اگر سری به داروخانه بزنید انواع و اقسام كرم‌های ضد‌چروك وجود دارد، آن‌قدر كرم‌های مختلف در مارك‌ها و مدل‌های مختلف وجود دارد كه اگر قصد خرید داشته باشید، حسابی گیج می‌شوید و شاید عاقبت هم كرمی بخرید كه چندان برای شما نتیجه خوبی نداشته باشد اما اگر بدانید یك كرم ضدچروك خوب چه ویژگی‌هایی دارد حتما خرید بهتری خواهید داشت، دراین مطلب به شما می‌گوییم هرقسمت از پوست شما به چه موادی احتیاج دارد تا با توجه به آن، هنگام خرید كرم بدانید باید چه ماده خاصی در آن وجود داشته باشد تا مناسب‌ترین كرم برای پوست‌تان را انتخاب كنید.

درمان افتادگی چشم چیست؟

هیچ كرمی به تنهایی نمی‌تواند برای افتادگی پلك مفید باشد اما بعضی آرایش‌های خاص می‌تواند تا حد زیادی افتادگی پلك شما را بپوشاند، یك راه حل، كشیدن خط چشم است تا پلك شما طبیعی به‌نظر برسد، استفاده از یك سایه با رنگ روشن و تقریبا بدون رنگ (مایع یا پودری) از مژه‌ها تا ابرو نیز بسیار مؤثر است، بعد از این سایه روشن،  برس سایه چشم‌تان را به سایه‌ای خاكستری یا قهوه‌ای یا مشكی بزنید و روی پلك نزدیك مژه‌ها بكشید، استفاده از سایه به جای مداد، حالت چشم‌ها و صورت را بسیار طبیعی‌تر و زیباتر نشان می‌دهد و در آخر نیز با یك ریمل ملایم قهوه‌ای یا مشكی آرایش‌تان را كامل كنید.

درمان افتادگی چشم چیست؟

از چروک لب بیزارید؟

تغییرات ظاهری لب معمولا نخستین عاملی است كه شما را پیر نشان می‌دهد. چروك‌های عمودی اطراف لب‌هاست كه وقتی می‌خندید یا غذا می‌خورید یا حرف می‌زنید خود رانشان می‌دهند، می‌توانید با كارهای بسیار ساده‌ای این چروك‌ها را كاهش دهید، اول این‌كه به‌طور مرتب از ضدآفتاب استفاده كنید، دوم این‌كه از یك كرم تقویت‌كننده كلاژن یا ضد‌چروك برای اطراف دهان‌تان استفاده كنید، استفاده از یك محصول حاوی اسید هیالورونیك می‌تواند بسیار مفید باشد.
همچنین باید بدانید وقتی لب‌های شما پوسته پوسته و خشك باشند، نازك‌تر و پرچروك‌تر به‌نظر می‌رسند، بنابراین باید سعی كنید به آن‌ها میزان رطوبت لازم را برسانید، راز داشتن لب‌هایی صاف، زیبا و برجسته مرطوب نگه داشتن آن‌هاست، بهتر است به‌طور مرتب از یك ترمیم‌كننده لب كه كمی رنگ داشته باشد استفاده كنید.

دستان پیر نمی‌خواهید؟

اگر می‌خواهید چروك‌های روی دست‌های‌تان را كاهش دهید یا مانع به‌وجود آمدن چروك‌ها شوید،  می‌توانید از یك كرم یا ماسك آلفاهیدروكسی اسید(AHA) برای لایه برداری خفیف پوست روی دست‌ها استفاده كنید، این نوع كرم یا ماسك سلول‌های مرده روی پوست را از بین می‌برد و به سلول‌های جوان و سالم كمك می‌كند كه خود را به سطح پوست برسانند، بنابراین پوست صاف‌تر به نظر می‌رسد و خطوط و چروك‌های كمتر دیده می‌شود.

لک‌های پیری را ناپدید کنید

هیچ‌چیز بدتر از لك‌های پیری روی پوست نمی‌تواند یك خانم را آزار دهد، شما می‌توانید با استفاده از یك كرم حاوی هیدروكینون تا حدی این لك‌ها را كم كنید، هیدروكینون یك ماده شیمیایی هیدروكسی فنلی است كه با بازداری آنزیم تیروزیناز، سرعت تشكیل ملانین را كاهش می‌دهد. هیدروكینون در ظرف چند هفته، اثر درمانی خود را نشان می‌دهد، بهتر است غلظت هیدروكینون بالای 2 درصد باشد معمولا پزشكان میزان هیدروكینون را 4 درصد تجویز می‌كنند. بهتر است از كرمی استفاده كنید كه هم هیدروكینون داشته باشد و هم رتینوئید

رتینول به پوست‌تان برسانید

شما می‌توانید تا حدی روند چروك شدن پوست اطراف چشم‌تان را با استفاده از كرم‌های خاصی كند كنید، بهترین ماده برای جلوگیری از چروك‌های دور چشم رتینول است. رتینول یكی از مشتقات ویتامین A است كه به پوست كمك می‌كند كلاژن بسازد در نتیجه خطوط روی پوست را صاف می‌كند، ماده دومی كه می‌تواند از چروك‌ها جلوگیری كند آنتی‌اكسیدان‌ها هستند. این مواد در چای سبز، هر ماده حاوی ویتامین C و... وجود دارد و به پوست كمك می‌كند كلاژن به‌دست بیاورد. اگر پوست شما حساس است بهتر است به جای استفاده از ویتامین A محصولاتی كه پپتید دارند بخرید، این پپتید روی پوست، قرمزی یا التهاب ایجاد نمی‌كند.

چه كرمی برای چروك‌های صورت مناسب است؟

اگر می‌خواهید برای چروك‌ها و خطوط به وجود آمده روی صورت‌تان كرم بخرید،  باید كرمی انتخاب كنید كه دارای رتینوئید باشد اما باید بدانید این ماده ممکن است عوارض جانبی چون قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست داشته باشد اما معمولا پوست، این عوارض را بین 6 تا 12 هفته بعد ترمیم می‌كند، رتین آ(Retin-A) یكی از بهترین موادی است كه برای از بین بردن چروك قدرت زیاد و عوارض جانبی كمتری دارد. كرم‌های حاوی رتینوئید یا رتین آ باید 2 یا 3 شب درمیان، هنگام خواب به اندازه یك نخود به‌صورت‌تان بمالید( اگر روز از این كرم‌ها استفاده كنید نور آفتاب اثر آنها را كم می‌كند) و تا زمانی كه كرم اثر كند مصرف را ادامه دهید.

درمان افتادگی چشم چیست؟

منافذ پوست را ریزتر کنید

تا به حال همه جا از مزیت‌های لایه برداری پوست گفته‌ایم ولی باید بدانید لایه‌برداری بیش از حد می‌تواند به پوست‌تان آسیب بزند، بسیاری از كرم‌های ضدچروك دارای آلفاهیدروكسی اسید هستند، اگر شما همزمان از چند كرم اسیدی به‌طور همزمان استفاده كنید مثلا یك مرطوب‌كننده اسیدی صبح‌ها بزنید و شب‌ها از ضد‌چروك استفاده كنید، احتمال دارد پوست‌تان ملتهب شود.

همچنین باید بدانید استفاده زیاد از لایه برداربه هیچ وجه منافذ پوستی شما را كوچك نمی‌كند اما ممكن است باعث شود این منافذ كمتر خود را نشان دهند، اگر منافذ پوستی بزرگی دارید می‌توانید با یك سرم یا لایه بردار حاوی اسیدسالیسیلیك، اسید لاكتیك پوست‌تان را تمیز كنید. سالیسیلیك به‌خوبی آلودگی‌ها را از پوست شما پاك می‌كند و به بازسازی سلولی كمك می‌كندو اسید لاكتیك سلول‌های مرده را از روی پوست پاك می‌كند تا پوست نرم و صاف شود.

کدام ضد آفتاب را بخریم؟

ضد آفتاب فقط برای تابستان نیست، در روزهای زمستانی هم باید ضد آفتاب بزنید. وقتی می‌خواهید یك كرم ضد‌آفتاب بخرید، اول برچسب روی بسته بندی آن را بخوانید، روی آن باید عبارتactive ingredient شده باشد تا مطمئن باشید ضدآفتاب به‌خوبی از پوست شما محافظت می‌كند.

همچنین باید بدانید spf بالا تفاوت خیلی زیادی در میزان محافظت در مقابل آفتاب ایجاد نمی‌كند، یك كرم با30SPF نزدیك 96 درصد اشعه‌های خورشید را جذب می‌كند و كرمی با 40 SPF نزدیك 97 درصد اشعه‌ها را جذب می‌كند، بنابراین اگر پوست فوق‌العاده لطیفی دارید از spf بالا استفاده كنید. بهتر است به‌دنبال ضدآفتابی باشید كه در آن آنتی اكسیدان‌هایی مثل ویتامین C وE و...وجود داشته باشد، آنتی‌اكسیدان‌ها اثر ضدآفتاب را بیشتر می‌كنند و تمام آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید را خنثی می‌كنند.

عواملی كه سبب پیری زودرس می‌شود:

-  سن

-  استعمال بیش از حد دخانیات

-  آلودگی هوا

-  قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آب، ماده شیمیایی و خاک

-  استرس

-  کاهش وزن سریع

-  کمبود ویتامین E

-  نور خورشید

-  مصرف مواد مخدر

-  ضعیف بودن چشم که فرد برای مشاهده بهتر حالت چشم خود را تغییر ‌دهد

-  تغییر حالت‌های مکرر چهره مانند لبخند، اخم کردن و بالا بردن ابرو

-  عوامل ژنتیک

-  خوابیدن به یک طرف

درمان افتادگی چشم چیست؟

یائسگی پیرتان می‌کند

یائسگی از جمله عواملی است که باعث افزایش چین و چروک در پوست می‌شود. استروژن، هورمونی است که در سنین باروری از تخمدان‌ها ترشح می‌شود و جوانسازی پوست را بر عهده دارد.  پس از یائسگی فعالیت تخمدان‌ها و به دنبال آن میزان ترشح هورمون استروژن در خون کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه پوست شادابی و قوام خود را از دست داده و خشک و پوسته پوسته می‌شود. در این زمان به دلیل خشکی مفرط پوست، استفاده از مرطوب‌کننده‌های قوی برای حفظ رطوبت پوست رواج پیدا می‌کند.

مرطوب‌کننده‌هایی با پایه وازلین و حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی و اوره این نیاز را به صورت رضایت‌بخشی برطرف می‌کنند. همچنین کاهش دفعات شست‌وشوی صورت و استفاده از صابون‌های ملایم می‌تواند خشکی و چروک پوست را کاهش دهد.


ویدیو مرتبط :
درمان افتادگی چشم آروانا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابداع روش جدید درمان تنبلی چشم كودكان




 

 

ابداع روش جدید درمان تنبلی چشم كودكان

 

 

رئیس مركز تحقیقات اپتیك و لنز ایران از ابداع روش جدید در درمان آمبلیوپی (تنبلی چشم) در كودكان و نوزادان خبر داد و گفت: در این روش از لنزهای پروستتیك نرم ـ لنزهای دارای سوراخ سوزنی(Pine hole) ـ استفاده می‌شود.

 


یک چشم پزشک با اعلام این خبر افزود: اصلاح عیوب انكساری چشم كودكان مبتلا به تنبلی چشم با گذاشتن یك لنز كه سطح قرنیه را پوشانده و امكان دیدن را تنها از یك سوراخ كوچك میسر می‌سازد، صورت می‌گیرد.

 


وی ادامه داد: تنبلی چشم در كودكان سبب می‌شود كه مانعی در برابر دید یكی از چشم‌های كودك ایجاد شده، مراكز مغزی مربوط به آن چشم تكامل نیابد و كودك تنها با یك چشم قادر به دیدن اشیا باشد.

 


به گفته این چشم پزشک ، تنبلی چشم در سنین بالاتر از ۹ سالگی قابل درمان نیست. به همین علت چشم پزشكان در درمان كودكان مبتلا به تنبلی چشم با بستن چشم سالم كودك و اصلاح چشم معیوب از تنبلی چشم پیشگیری ‌می‌كنند.

 


وی با اشاره به این‌كه اصلاح دید چشم معیوب در كودكان و نوزادان بسیار مشكل است، یادآور شد: نمره عینك در اغلب كودكان كم سن و سال قابل اندازه‌گیری نبوده و عینك برای آنان قابل تجویز نیست.

 


چشم پزشک گفت: در روش ابداعی جدید، لنزهایی به صورت سوراخ سوزنی (Pine hole) طراحی و ساخته می‌شوند كه یك قسمت شفاف شبیه یك سوراخ كوچك روی لنز تعبیه می‌شود.

 


وی اضافه كرد: این لنز روی چشمی كه دارای عیب انكساری است، قرار گرفته، به این ترتیب كودك قادر است از داخل سوراخ براحتی مشاهده كند.

 


رئیس مركز تحقیقات اپتیك و لنز ایران اظهار كرد: این روش نیازمند اندازه‌گیری دقیق عیب انكساری نبوده، پزشك براحتی با گذاشتن یك لنز سوراخ سوزنی روی چشم كودك، دید چشم معیوب را اصلاح می‌كند.

 


وی ادامه داد: چشم پزشك می‌تواند به جای بستن چشم مقابل به روش معمولی از لنزهای پوشاننده (اكلودر) استفاده كند.