سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

درست یا غلط باورهای رایج در مورد تغذیه


آنچه تا دیروز سالم و مغذی به حساب می‌آمد، امروز مضر و بی‌تأثیر شده؛ شاید هم برعکس. در این گالری خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های محبوب و مذموم به صف شده‌اند؛ البته بسته به اینکه به حرف چه کسی گوش کنید.


ویدیو مرتبط :
باورهای رایج غلط درباره صبحانه و اهمیت آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باورهای غلط در مورد تغذیه و رژیم غذایی



  تغذیه,خواص سبزیجات,رژیم غذایی مضر,نخوردن صبحانه

 

باورهای غلط در مورد تغذیه و رژیم غذایی

اگر فکر می کنید که خواص سبزیجات یخ زده کمتر از سبزیجات تازه است و یا این که این ژنتیک شماست که چاقی و یا لاغری شما را تعیین می کنید به شما توصیه می کنیم تا این مطلب را تا به انتها مطالعه کنید.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، باورهای غلط در مورد رژیم غذایی بسیار زیاد هستند. باورهایی در مورد خواص مواد غذایی و یا انرژی موجود در آنها و یا زمان مصرف مواد غذایی و میزان مصرف همه و همه از جمله این باورها هستند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این باورهای غلط آشنا کنیم.

 

_ کربوهیدراتها برای رژیم غذایی مضر هستند

خوب بسیاری از ما تصور می کنیم که کربوهیدراتها همه به یک شکل هستند. در رژیم غذایی ما ایرانیان مواد غذایی همچون برنج و نان تهیه شده از آرد سفید به وفور وجود دارد که برای رژیم غذایی مضر است. اما فراموش نکنید که کربوهیدراتها منبع موثری برای بدست آوردن انرژی هستند و شما می توانید با استفاده از موادی همچون غلات کامل و یا لوبیا که کربوهیدراتهایی پر انرژی اما با درصد تولید چربی کمتری هستند استفاده کنید.

 

_ میوه و سبزیجات یخ زده از محصولات تازه ویتامین کمتری دارند

این باور تنها زمانی صحت دارد که شما در یک مزرعه پرورش میوه وسبزی زندگی کنید و به محض چیدن این محصولات از آنها استفاده کنید. تحقیقات ثابت کرده است که میوه ها و سبزیجات در مراحل پس از چیده شدن و انتقال از بازار مقداری از ویتامین های خود را از دست می دهند و با توجه به این که سبزیجات و میوه ها هم در همین مرحله یخ زده می شوند پس میزان مواد مغذی و ویتامین ها آن تفاوت چندانی ندارد.

 

_ کلسترول تخم مرغ برای شما ضرر دارد

بسیاری از ما فکر می کنیم که زرده تخم مرغ که حاوی کلسترول است برای ما ضرر دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده هر زرده تخم مرغ حاوی 213 میلی گرم کلسترول است و متخصصان تغذیه میزان کلسترول برای یک فرد سالم در روز را 300 میلی گرم تعیین کردند. این مقدار برای افرادی که دچار ناراحتی قلبی و یا کلسترول بالای خون هستند چیزی در حدود 200 میلی گرم است. پس اگر سالم هستید و از برنامه مرتب ورزشی پیروی می کنید از خوردن تخم مرغ به عنوان یک منبع مهم پروتئین خودداری نکیند.

 

_ نخوردن صبحانه به کم کردن وزن کمک می کند

بسیاری تصور می کنند که با حذف وعده های اصلی مواد غذایی می توانند وزن کم کنند اما باید گفت که شاید این تصور در مورد وعده های شام و یا ناهار صحیح باشد اما نخوردن صبحانه به قصد وزن کم کردن اشتباهی بزرگ است. تحقیقاتی که بر روی بیش از 6 هزار نفر در یک دوره 4 ساله در کشور انگلستان صورت گرفته است نشان داده است افرادی که صبحانه نمی خورند نسبت به دیگران بیشتر وزن اضافه می کنند.

 

_ زنتیک شما وضعیت چاقی شما را مشخص می کند

باید گفت که این باور یکی از محکمترین باورهای غلط!! در مورد چاقی و یا لاغری است. باید گفت که ژنتیک و عوامل وراثتی تنها 25 درصد در این زمینه موثر هستند و باقی موارد مربوط به اراده و تلاش خود شماست. در هر مرحله از زندگی خود شما می توانید با تغییر عادات تغذیه و زندگی خود وزن خود را کاهش دهید./باشگاه خبرنگاران