سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خوشمزه ترین داروی دیابت!



دیابت,پیشگیری از دیابت,فواید شکلات تلخ

خوشمزه ترین داروی دیابت!
مصرف شکلات تلخ می‌تواند باعث بهبود حساسیت انسولین به ترشح مناسب و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به دیابت شود.
پزشکان درجدید‌ترین تحقیقات خود پی برده‌اند که مصرف کاکائوی خالص و بدون شیرینی می‌تواند به عنوان یک دارو برای بسیاری از بیماری‌ها ازجمله دیابت مفید باشد.
براساس این پژوهش جدید، دانشمندان دریافته‌اند که مصرف کاکائوی تلخ و یا مقدار بسیار کمی شکر به عنوان طعم‌دهنده و شیرین‌کننده می‌تواند باعث رفع مشکل فشارخون بالا به ویژه در سالمندان شود.


گفتنی است براساس این تحقیق مصرف شکلات تلخ می‌تواند باعث بهبود حساسیت انسولین به ترشح مناسب و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به دیابت شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند پزشکان درصدد آزمایش شیوه جدیدی برای درمان و مقابله با بیماری‌های قلبی عروقی و همینطور دیابت با استفاده از شکلات و کاکائوی تلخ هستند.


پزشکان درصددند از این کشف در درمان بیماری‌های مغزی که در یک ارتباط مستقیم با بیماری‌های قلبی عروقی است استفاده کنند و مصرف کاکائوی تلخ را به افراد در صورت عدم داشتن منع پزشکی توصیه می‌کنند.
منبع : روزنامه آرمان

seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
‫چای ترش داروی فشارخون بالا ، دیابت، چربی سوز‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داروی دیابت امیدی برای درمان آلزایمر



 

 

داروی دیابت امیدی برای درمان آلزایمر

 

داروی "metformin " به طور معمول برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مورد استفاده قرار می‌گیرد وباعث تنظیم میزان سطح شكر در خون بدن فرد می‌شود.

 

فارس: داروهای رایج دیابت می‌توانند به درمان آلزایمر نیز كمك كنند.

 

محققان اعلام كردند كه داروهای رایجی كه برای درمان بیماری دیابت استفاده می‌شوند، می‌توانند به توسعه درمان بیماری آلزایمر كمك كنند.

 

دانشمندان به تازگی دریافتند كه داروی "metformin " می‌تواند از عامل شكل‌گیری مغز به حالت غیر نرمال كه باعث بیماری آلزایمر می‌شود، جلوگیری كند.

 

خیریه آلزایمر اعلام كرده است كه باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود تا تأثیر دقیق داروی "metformin " را مورد بررسی قرار دهد تا متوجه شویم كه آیا این دارو می‌تواند به بیماران آلزایمری كمك كند یا خیر؟

 

داروی "metformin " به طور معمول برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث تنظیم میزان سطح شكر در خون بدن فرد می‌شود.

 

آزمایشات انجام شده روی مغز موش‌ها نشان می‌دهد كه این دارو به درمان بیماری آلزایمر در موش‌ها كمك می‌كند و همچنین داروی "metformin " از به هم ریختگی مغز موش‌ها تا حد زیادی جلوگیری می‌كند./عصرایران