سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خوراکی مفید جهت دردهای استخوانی!!



 

 

زنجبیل


مریم مراداف متخصص تغذیه گفت: زنجبیل ضد تهوع است و می‌تواند به درمان بیماری‌های مفاصل، استخوانی و عضلانی كمك كند.

این متخصص تغذیه به فارس گفت: زنجبیل یك ریشه قهوه‌ای رنگ است و به عنوان معطركننده و ادویه، یكی از پرمصرف‌‌ترین گیاهان خوراكی و دارویی جهان است. وی گفت: زنجبیل دارای خواص متعددی است، اما یكی از خواص مهم آن ضد تهوع بودن است كه در بین گیاهان جزو قوی‌ترین‌هاست.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف زنجبیل در زمان تهوع ناشی از مسافرت و تهوع دوران بارداری بسیار شایع است. بسیاری از افراد بعد از سوار خودرو یا وسایل نقلیه دیگر شدن دچار تهوع می‌شوند كه برای جلوگیری از این حالت می‌توانند نیم تا یك ساعت قبل از سوار شدن نیم تا یك گرم پودر زنجبیل مصرف كنند.

 

زنجبیل


مراداف افزود: مصرف زنجبیل باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود، خاصیت ضد‌تهوع دارد و تهوع ناشی از شیمی‌درمانی را بهبود می‌بخشد. این گیاه طبع گرم دارد و برای درمان بیماری‌های مفاصل، استخوانی و عضلانی مفید است. همچنین برای رفع سوءهاضمه و اسهال می‌تواند مفید باشد.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تکنیک های کاربردی برای کاهش دردهای عضلانی و استخوانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گیاهی مفید جهت دردهای ماهیچه ای



 

زنجبیل

 

آیا می دانید این گیاه به صورت خام یا پخته برای دردهای ماهیچه ای بسیار مفید است.پژوهشگران تاکید دارند زنجبیل که به طور سنتی به عنوان داروی ضد تهوع مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند دردهای ماهیچه‌ای پس از انجام فعالیت شدید ورزشی را کاهش دهد.

 

محققین با آزمایش بر روی این گیاه دریافتند که زنجبیل به صورت خام یا پخته می‌تواند دردهای ماهیچه‌ای پس از ورزش را بین 23 تا 25 درصد کاهش دهد.

 

آن‌ها با تجویز مکمل‌های زنجبیل طی 11 روز برای داوطلبان ورزشکار، به این نتیجه رسیدند که ورزشکاران با استفاده از این گیاه می‌توانند دردهای ماهیچه‌ای خود پس از ورزش را به طرز چشمگیری کاهش دهند.


منبع: Pain Results