سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خوب جویدن غذا همیشه هم مفید نیست!؟



 

 

خوب جویدن غذا همیشه هم مفید نیست!؟

 

نحوه جویدن غذا بیشتر به ویژگی‌های غذایی که می‌خوریم، بستگی دارد و بنابراین می‌توانید غذاهایی را انتخاب کنید که زیاد نیازی به جویدن ندارند.

 

برخی از محققان ادعا کرده‌اند؛ توصیه قدیمی در مورد خوب جویدن غذا همیشه هم برای سلامتی مفید نیست.

 

خوردن لقمه‌های بزرگتر و جویدن کمتر غذا برای کسانی که قصد دارند لاغر شوند بهتر است. چون لقمه‌های بزرگتر برای هضم و تجزیه شدن در معده به زمان بیشتری احتیاج دارند. این بدین معنی است که در این صورت فرد مدت طولانی‌تری، احساس سیری می‌کند و انرژی حاصل از سوخت غذا آرام‌تر آزاد می‌شود. اما برای کسانی که ورزشکار هستند بهتر است که غذاهای نرم‌تر استفاده کنند و بیشتر لقمه‌های خود را بجوند.
نحوه جویدن غذا بیشتر به ویژگی‌های غذایی که می‌خوریم، بستگی دارد و بنابراین می‌توانید غذاهایی را انتخاب کنید که زیاد نیازی به جویدن ندارند.


ویدیو مرتبط :
خوب جویدن غذا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشیدن آب قبل از غذا مفید است



 

 

 

نوشیدن آب قبل از غذا مفید است

 

 

نوشیدن آب قبل از غذا به كم كردن وزن كمك می كند.

محققان ویرجینیا در مطالعات خود ۴۸ فرد بالغ را در طی ۱۲ هفته مورد بررسی قرار دادند و آن ها را به دو گروه تقسیم كردند.

این دانشمندان اعلام كردند: افراد كه در طی روز ۳ بار قبل از غذا ۲ لیوان آب بنوشند، ۵ پوند (بیش از ۲ كیلوگرم) وزن كم می كنند.

محققان اعلام كردند نوشیدن آب به انسان حالت سیری می دهد و از آن جا كه آب كالری ندارد، نوشیدن زیاد آب قبل از غذا می تواند فرد را دچار مشكلات سلامتی كند.

نتایج این تحقیقات كه روی افراد ۵۵ تا ۷۵ ساله انجام شده در نشست ملی جامعه شیمی آمریكایی بوستون ارائه شده است.

سرپرست این تحقیقات گفت: افراد برای كم كردن وزن بهتر از آب بنوشند و مصرف نوشیدنی های قنددارد با كالری بالا را كم كنند.

در گروه اول این تحقیقات افراد دو لیوان آب بدون كالری را قبل از غذا می نوشیدند و گروه دوم ۲ لیوان آب با كالری كم را قبل از غذا مصرف می كردند.

بعد از طی ۱۲ هفته افرادی كه آب بدون كالری را مصرف می كرند ۱۵.۵ پوند (بیش از ۷ كیلوگرم) وزن كم كردند و افراد دیگر حدود ۱۱ پوند (۴.۹۹ كیلوگرم) وزن كم كرده اند...../تحلیل:فارس