سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خواسته های جهانی زنان از همسرانشان



 

 

خواسته های جهانی زنان از همسرانشان

 

این دستورات مختص به زوج خاصی نیست; اینها ده چیزی است که تعداد بسیار زیادی از همسران از شوهرانشان می خواهند. توجه کنید اینها خواسته های آنهاست نه نیاز زوجی شان. از لحاظ فردی هرکسی مسئول نیاز های عاطفی خویش است و باید آنها را پر کند. اما ما معتقدیم ۴ نیاز روحی اساسی وجود دارد: «نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن»، «نیاز به تعلق داشتن»، «نیاز به داشتن تصور ذهنی خوب از خود» و «نیاز به آزادی» و اما خواسته های همسرتان از شما:

 

ین دستورات مختص به زوج خاصی نیست; اینها ده چیزی است که تعداد بسیار زیادی از همسران از شوهرانشان می خواهند. توجه کنید اینها خواسته های آنهاست نه نیاز زوجی شان. از لحاظ فردی هرکسی مسئول نیاز های عاطفی خویش است و باید آنها را پر کند. اما ما معتقدیم ۴ نیاز روحی اساسی وجود دارد: «نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن»، «نیاز به تعلق داشتن»، «نیاز به داشتن تصور ذهنی خوب از خود» و «نیاز به آزادی» و اما خواسته های همسرتان از شما:

 

۱) هر روز به او بگویید که دوستش دارید : هر کسی دوست دارد تایید شود و بداند که اطرافیان او را دوست دارند. بهترین راه برای تایید همسرتان (که برایش بسیار مهم است) اینست که خیلی ساده هر روز به او بگویید دوستش دارید. گاهی دستانش را بفشارید و این جمله را زمانی که شما را بدرقه میکند بگویید.

 

۲) درک کردن و بخشش داشتن: روزهایی هست که همسرتان اشتباهاتی انجام دهد و یا کمتر به شما رسیدگی کند. همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ کس کامل نیست. در این مواقع خواسته همسرتان این است که او را درک کنید و او خود را سزاوار بخشش شما می داند. بدانید که هیچ رابطه ای بدون بخشش دوام ندارد.

 

۳) گفتگو کنید: نگذارید کار به جایی برسد که هیچ حرفی با همسرتان نداشته باشید درباره بچه ها کارتان و حتی آب و هوا با هم صحبت کنید.چرا که گفتگو نکردن اولین جرقه های یک رابطه سرد است.

 

۴) وقتی برای همسر و فرزندانتان اختصاص دهید: این زمان به دست شما محقق می شود و باید کیفیت با هم بودن را بالا ببرید یعنی تمام طرح ها و برنامه های آن روز را به میل آنها هماهنگ کنید. فقط خالی کردن برنامه روزانه برای با هم بودن کافی نیست بلکه باید برای این زمان برنامه ریزی کنید و به خود ثابت کنید که برای عزیزترین های زندگی تان عشق و احترام قائلید.


۵) بیشتر بگویید بله به جای نه : عادت به منفی نگری و مخلفت شما را از عزیزانتان دور میکند. سعی کنید در برابر بعضی خواسته ها نه نگویید. با گفتن همین کلمه ساده «بله» همسرتان را متعجب و خوشحال کنید.

 

۶ ) خوب گوش دهید: همسرتان را با این مهارت می توانید عاشق تر کنید. همسر شما فقط گوش های شما را برای شنیدن نمی خواهد بلکه باید با قلبتان به او گوش دهید و او را بفهمید.

 

۷) دلبستگی و مهربانی: چقدر در طول روز به همسرتان می گویید لطفا یا متشکرم یا اورا می بوسید. متاسفانه بعضی از زوجین فراموش می کنند با هم مهربان باشند و این کلید موفقیت را در زندگی از دست می دهند.

 

۸ ) بعضی از وظایف خانه و کودک را با هم تقسیم کنید : یکی از مهمترین دعواهای زناشویی بر سر همین مسئله جزئی است. خرده کاری های خانه و بچه ها تنها مسائل همسرتان نیستند چه خوب است کمی غرور و سبقه خانودگی خود را کنار بگذارید و با این کار زندگی شیرین تری داشته باشید. شاید اوائل سخت باشد اما خود کم کم معجزه اندک کمک به همسر را خواهید دید.

 

۹ ) اوغات فراغت و برنامه ریزی : اگر همسر شما شاغل است ساعات بیکاری او و اگر همسرتان شاغل نیست خود به او مرخصی دهید. این روزها بگذارید او آزاد باشد و نگران بچه ها، شما، خانه و.. نباشد. بگذارید در این اوغات فراغت به خود و خواسته های شخصی اش برسد.

 

۱۰ ) به او سفارش کنید و خود نیز مراقب سلامت روحی و جسمی خودتان باشید:بساری از مردان مراقب سلامتی خود نیستند و این برای همسرانشان مشکل بوجود می آورد و این افراد به سلامتی طرف مقبل هم اهمیت نمی دهند ولی بخاطر داشته باشد همسرتان نمی تواند مدام دنبال شما باشد. چرا که او عشق شما و همسر شماست نه مادرتان و خود نیاز به توجه دارد; پس به سلامتی خود و او اهمیت دهید

funshad.com


ویدیو مرتبط :
۶ خواسته کودک و ۶ خواسته نوجوان - رازی که نمی دانستید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد قرائتی از زنان به خاطر مخالفت با ازدواج دوم همسرانشان



 

 

سایت خبری پارسینه به نقل از خبرگزاری اهل بیت(ع) نوشت: «حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی» در برنامه «درس‏هایی از قرآن» این هفته از شبکه اول سیما، از ممانعت زنان نسبت به ازدواج دوم همسرانشان انتقاد کرد.

وی گفت: «دادستان تهران حدود بیست سال پیش به من گفت که در تهران 500 هزار زن جوان بیوه هست. 500 هزار زن جوان بیوه برای بیست سال پیش است. الان شاید یك میلیون باشد.»

این مفسر قرآن کریم از ممانعت زنان نسبت به ازدواج دوم مردانی که توان جسمی و اقتصادی دارند، انتقاد کرد و گفت: «اگر یك مردی توان جسمی دارد، توان مالی دارد، دو تا ماشین، دو تا خانه، دو تا موبایل، (از همه چیز) دو تا دو تا تهیه می‏کند؛ ولی (وقتی به ازدواج می‏رسد) زن می‌گوید: «نخیر! خدا یكی زن هم یكی!» یعنی چه؟ یعنی آن یك میلیون زن جوان به درك؟ گناه می‌كنند به درك؟ می‌سوزند به درك؟ این بخل زن‌ها است. بخل زن‌ها باعث می‌شود كه یك میلیون زن جوان بیوه وجود داشته باشد.../عصرایران