سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خوابیدن چگونه جوان‌ترتان می‌کند؟


در این مطلب قرار است با چندین راز درباره‌ی پوستتان آشنا بشوید. اولینش هم این است: مهم نیست چقدر کرم شب و انواع راه‌های درمانی ضد پیری که قول می‌دهند پوست شما را ترمیم می‌کنند را استفاده کنید، اگر برای پوستتان خواب کافی فراهم نکنید، ذره‌ای تغییر نخواهد کرد!

سرخاب سفیداب: آیا دوست دارید دقیقا مثل پرنسس‌ها در خاندان سلطنتی، جایگاه خوشکل‌ترین دختر فامیلتان را تصرف کنید؟ چقدر تلاش می‌کنید تا پوستتان را سالم و جوان نگاه دارید؟ آیا حسرت می‌خورید که کاش از نوجوان همسایه بغلی‌تان هم جوان‌تر بنظر می‌رسیدید؟

آیا می دانید که سن یک زن، از پوستی که دارد مورد قضاوت قرار می‌گیرد؟ خانم‌های عزیز، به جای درستی آمده‌اید!

در این مطلب قرار است با چندین راز درباره‌ی پوستتان آشنا بشوید. اولینش هم این است: مهم نیست چقدر کرم شب و انواع راه‌های درمانی ضد پیری که قول می‌دهند پوست شما را ترمیم می‌کنند را استفاده کنید، اگر برای پوستتان خواب کافی فراهم نکنید، ذره‌ای تغییر نخواهد کرد!

خوابیدن چگونه جوان ترتان می‌کند؟

باور کردنش خیلی سخت است، اما ثابت شده که تکمیل کردن ۸ ساعت خواب، کلید دستیابی به پوستی درخشان، زیبا و جوان‌تر است. در این مطلب چندین حقیقت درباره‌ی پوست جمع آوری شده که باید آنها را بدانید.

از زمان‌های خیلی دور، مردم بر این اعتقاد بودند که خوابیدن قبل از نیمه شب و بیدار شدن در سپیده‌دم، بهترین راه نگه داشتن جوانی و زیبایی یک زن است. زمان ایده آل برای اینکه بدنتان خواب عمیقی را تجربه کند، بین ساعات ۱۱ تا ۳ نیمه شب است. در حقیقت در این زمان است که بدن شما فعالانه سلول‌های هر اندامی را بازسازی می‌کند.

چرا استراحت شب برای پوست مفید است؟


هورمون‌های رشد، فقط در شب ها فعال‌اند، یعنی زمانی که بدن در حال استراحت است. هنگامی که شما در زمان مناسب و برای مدت کافی نخوابید، هورمون‌های رشد به سختی کار خود را انجام خواهند داد. و به این دلیل که پوست، بزرگ ترین اندام بدن شماست، وقتی خودتان را از خواب کافی شبانه محروم کنید، بزرگ ترین بازنده هم پوستتان خواهد بود!

اگر کمی دقت کنید کرم‌های شب، دقیقا بر اساس همین واقعیت کار می‌کنند. در طول خواب شما، کرم شب به عمیق‌ترین نقطه‌ی پوستتان رسیده و سلول‌های پوست شما را با مواد مغذی مورد نیاز تغذیه می‌کند که باعث تاثیرات ضد پیری خواهد شد.

بنابراین چه معادله‌ای بین خواب و جوانی برقرار است؟ خیلی ساده‌ست خانم‌ها! وقتی که خوب بخوابید، هورمون رشد سلول‌های مرده‌ی پوست را برایتان با سلول‌های جدید جایگزین می‌کند که درخششی طبیعی خواهد داشت!

یک معماله‌ی خوب!

مگر کسی هم هست که آرزو نکند پوستش بطور طبیعی و بدون هیچگونه کرم شیمیایی بدرخشد؟ اگر چنین پوستی داشته باشید، کاملا مشخص است که احساس جوان‌تر بودن و اعتماد بنفس بیشتری خواهید کرد. روی حال و حوصله‌تان و زندگی روزمره‌تان هم تاثیر زیادی خواهد گذاشت، بنابراین احساس خواهید کرد که یک تغییر جدی کرده‌اید.

اما اگر برای ساعات زیادی استراحت نکنید، کسل و تنبل خواهید شد، خسته از همه چیز! این اتفاق روی حال و حوصله‌ی یک روز کامل شما هم تاثیر خواهد گذاشت و دائم احساس سستی و ضعف خواهید کرد، افسرده و مسن بنظر خواهید رسید.

این در حالی است که اگر به اندازه‌ی کافی خوابیده باشید، سرحال و شاداب از خواب بر می‌خیزید. و در محل کارتان همچون دیگر کارهای روزمره‌تان، سریع و چابک خواهید شد.

بر روی صورتتان نخوابید!

چیز دیگری که بر پوست شما تاثیر می‌گذارد، این است که به چه حالتی می‌خوابید! اگر بصورت ناجوری بخوابید یا اگر به روی صورت بخوابید، جریان خون در صورت شما محدود خواهد شد. و نتیجتا، اکسیژن موجود در خون، به همه‌ی نقاط بدن شما خواهد رسید الا صورتتان! از اینرو، سلول‌های مرده کماکان در سطح پوست باقی می‌مانند و روز به روز، مسن تر بنظر خواهید آمد.

خانم های عزیز، ۸ ساعت خواب در شبانه روز، قانون سختی نیست. هر کسی هم، ساعت بدن خاص خودش را دارد، شاید شما هم به این رسیده باشید و ما هم اینرا منکر نمی‌شویم. تمام چیزی که باید از آن مطمئن باشید این است که مثلا چون فکر می‌کنید کارتان مهم تر است، از خوابتان نزنید.

و اما نتیجه…

بیایید جدی باشیم، شما اول باید به خودتان عشق بورزید. بقیه‌ی چیزها خودشان بعدا خواهند آمد! حتی اگر نتوانید برای روتین‌های مراقبت از زیبایی‌تان وقت کافی بگذارید تا احساس جوانی کنید، قطعا ۸ ساعت خواب شبانه، هم خستگی بدنتان را در می‌کند و هم پوستی جوانتر و زیبا برایتان به ارمغان خواهد آورد، قطعا!

از همین امشب، ۸ ساعت در شب بخوابید و فردا نتیجه‌اش را ببینید، و ما را هم در جریان موفقیتتان بگذارید!


ویدیو مرتبط :
فرق بین خوابیدن ما و خوابیدن مامانمون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکنیک هایی که 10 سال جوان‌ترتان می کند!



زیباتر شدن تکنیک‌ها و ریزه کاری هایی دارد که هر کسی آنها را نمی‌داند اما با دانستن نکات اولیه می‌توانید زیبایی تان را چندین برابر که و همچون حرفه ای‌ها عمل کنید. نکته هایی که فقط می‌توان از زبان متخصصانی شنید که سال هاست در این حوزه فعالیت دارند و راه‌های زیبایی را فهمیده اند و می‌دانند کدام روش به زیبایی لطمه می‌زند. با ما همراه باشید تا از شما یک آرایشگر حرفه‌ای بسازیم.

اکسیدان‌ها چه تفاوتی با هم دارند؟
اکسیدان که به‌عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار می‌رود، با توجه به نتایج دلخواه شما و همچنین تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود. اکسیدان10 vol رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند. اکسیدان vol20 قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد. اکسیدان vol30 قدرت روشن کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد. از آنجایی که اکسیدان‌های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاک می‌کند، معمولا توصیه می‌شود از اکسیدان‌های درجه کمتر از 30 استفاده کنید. آمونیاک هم همین خطر را دارد.

زیباتر شدن, راه‌های زیبایی ,روش  زیبایی

آیا پاک کردن تاتو عوارض دارد؟
در استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو عوارض جانبی کمتری (نسبت به سایر روش‌ها) وجود دارد ولی به هر حال قبل از هر نوع تصمیم‌گیری بهتر است متوجه عوارض احتمالی آن باشید. ممکن است پوست در معرض عفونت قرار بگیرد و حتی ممکن است زخم شود و این زخم‌ها به طور دائم روی پوست باقی بمانند یا به طور کامل پاک نشوند.

عیب‌ها را محو و زیبایی‌ها را چند برابر کنید
در صورت محو شدن خالکوبی از روی پوست ممکن است پوست محل تاتو شده تغییر رنگ دهد و رنگ آن نسبت به مناطق کمرنگ‌تر یا تیره شود که به مرور زمان بهبود می‌یابد. در بعضی موارد نیز واکنش‌های آلرژیکی گزارش می‌شود به خصوص در مواردی که جوهر خالکوبی حاوی سولفید جیوه باشد. برای جلوگیری از این واکنش‌های احتمالی، اغلب آنتی هیستامین‌های خوراکی و نستروئیدهای ضدالتهاب تجویز شده است.

جوش کمتر با کدام روش اپیلاسیون؟
در رابطه با روش‌های مختلف اپیلاسیون نمی‌توان گفت که کدام روش از همه بهتر است و جوش کمتری ایجاد می‌کند چرا که این موضوع در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. ما معمولا به کسانی که پوست حساسی دارند توصیه می‌کنیم از روش‌هایی استفاده کنند که با تحریک پوستی کمتری همراه هستند. برای مثال استفاده از کرم موبر شاید یک مقدار نسبت به روش‌های دیگر ملایم تر باشد اما کسانی که پوست خیلی چربی دارند با مصرف کرم موبر جوش‌های‌شان تشدید می‌شود چرا که این کرم‌ها معمولا چرب هستند. در کل روش‌هایی که همراه با کندن مو هستند مثل مومک و بند انداختن یک مقدار احتمال ایجاد جوش را افزایش می‌دهند. لیزر موهای زائد هم در صورتی که کامل انجام شود و موها را از بین ببرد، می‌تواند به کاهش جوش‌ها کمک کند چون تعداد دفعات اپیلاسیون را کمتر می‌کند. اما نمی‌توان گفت که لیزر راه درمانی برای این مشکل است چون به هر حال موهای کرکی و ریز تحت تاثیر لیزر قرار نمی‌گیرند و خانم‌ها مجبور می‌شوند آنها را اصلاح کنند، بنابراین احتمال ایجاد جوش به دنبال اصلاح آنها وجود دارد.

نگهداری از موهای تازه رنگ شده
از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده كنید. برای دوام رنگ مو و جلوگیری از بیرنگ شدن آن در برابر آفتاب، حتمااز كلاه، روسری و شال استفاده كنید و موها را بپوشانید. پیش از ورود به استخر، موهای رنگ شده را با آب بدون كلر بشویید. از تقویت‌كننده‌های مو و انواع ویتامینه استفاده كنید. موها را در زمان خیس بودن شانه نزنید و از دندانه درشت استفاده كنید. از خشك كردن موها با حوله یا سشوار خودداری كنید.   

زیباتر شدن, راه‌های زیبایی ,روش  زیبایی

كدام كلاه‌گیس بهتر است؟
باید انتخاب اول خود را كلاه‌گیس‌هایی با موهای طبیعی قرار دهید چون این كلاه‌گیس‌ها به راحتی شسته ‌می‌شوند و می‌توانید مانند موهای خودتان با وسایل حالت‌دهنده‌ای چون سشوار،  اتو مو و... به آنها حالت‌های مختلف بدهید، علاوه‌بر اینها عمر نسبتا طولانی‌تری نسبت به دیگر جنس‌ها دارند اما مشكل قیمت این كلاه‌گیس‌هاست و هنگام خرید آن باید به سالم بودن مو توجه كنید به همین جهت هركسی نمی‌تواند از آنها بخرد. خوشبختانه امروزه كلاه‌گیس‌هایی با موهای مصنوعی نیز تولید شده كه ظاهری كاملا زیبا دارند و نگهداری از آنها نیز چندان مشكل نیست و درصورت استفاده روزانه سه تا شش ماه دوام می‌آورند.

گونه‌های‌تان را برجسته کنید
بدون شک می‌خواهید گونه‌های‌تان را برجسته کنید. برای شروع کار با استفاده از برس گونه متوسط یا بزرگ و سایه کانتور تیره زیر استخوان گونه را رنگ بزنید. توصیه ما این است که از رنگ برنز یا قهوه‌ای ملایم برای این قسمت استفاده کنید. در این تکنیک گریم بعد از تیره کردن زیر گونه کاری کنید استخوان‌های گونه خود را برجسته تر کنید، برای این کار با استفاده از قلم مو، رنگ براق و درخشنده یا سایه روشنی را در امتداد استخوان‌های گونه بزنید و بعد با برس خطوط را محو کنید.

چه نوع بافتی، چه مدل صورتی
هنگام انتخاب بافت باید به مدل صورت‌تان توجه كنید. البته آرایشگر ماهرتان به خوبی می‌داند كه چه نوع بافتی را به شما پیشنهاد كند. به‌طوركلی بهتر است افرادی كه چهره‌ای ظریف و زیبا دارند سراغ بافت بروند چرا كه بافتن موها با هر نوع و مدلی باعث می‌شود صورت‌تان بیشتر در مركز توجه قرار گیرد. به افرادی كه‌صورت گرد دارند اغلب بافت مكزیكی می‌آید چرا كه بافت به شکل آزاد دور سر قرار می‌گیرد و چهره‌ را كشیده‌تر نشان می‌دهد اما افرادی كه صورتی زیبا دارند بهتر است از بافت خطی استفاده كنند. در بافت خطی قرص صورت كاملا نمایان می‌شود.

منبع:مجله زندگی ایده آل