سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خطر عقیم شدن برای تهرانی‌ها


تهران و شهر‌های بزرگ دیگر علاوه بر معضلات همیشگی كه آلودگی هوا برای‌شان ایجاد كرده بود‌، مدت‌هاست با عارضه ای به نام ریزگرد درگیرند.





تهران و شهر‌های بزرگ دیگر علاوه بر معضلات همیشگی كه آلودگی هوا برای‌شان ایجاد كرده بود‌، مدت‌هاست با عارضه ای به نام ریزگرد درگیرند.سلامت نیوز نوشته است: این عوامل آلوده‌كننده كه منشا اصلی شان كشور‌های همسایه است علاوه بر آسیب به سیستم تنفسی می تواند باعث عقیمی مردان شود.  ریزگردها در چند سال گذشته، تنها در شهر‌ها و استان‌های مرزی ایران برای مردم مشكلاتی ایجاد می كرد ولی با گسترش این موج‌، ساكنان شهر‌های شمالی هم در برابر این موج‌، بی‌دفاع مانده‌اند. استان فارس، به‌عنوان یكی از مناطق آسیب پذیر به تعبیری كم‌كم زیر این غبارها مدفون خواهد شد.  آنچه این‌بار موج جدیدی از نگرانی در جامعه ایجاد كرده است، اظهارنظر متخصصان ارولوژی در این زمینه است كه ورود و رسوب این ریزگردها در بدن خانم‌ها و آقایان موجب عقیمی و ناباروری می شود كه بیشتر آقایان را تهدید می‌كند.  استفاده از ماسك‌های ویژه و با كیفیت‌، دوری از مراكز آلوده و استفاده از مایعات فراوان می تواند در پیشگیری از ابتلا به این ناراحتی كمك‌كننده باشد.


ویدیو مرتبط :
استفاده از لباس تنگ= خطر عقیم شدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون شهردار تهران: خطر 3 میلیون خودرو برای سلامت 9 میلیون تهرانی



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی, شهردار تهران

معاون شهردار تهران با اعلام این که دست یآبی به «شهر انسان محور» منوط به همکاری و همراهی تمام بخش های دست اندرکار است، گفت: حل معضل لجام گسیختگی ترافیک تهران، نه به تنهایی بر عهده مدیریت شهری است و نه مدریریت شهری تا قبل از تحقق مدیریت واحد شهر به تنهایی از عهده آن بر می آید.

به گزارش عصر ایران  سید جعفر تشکری هاشمی گفت : بر طرف شدن مشکل ترافیک تهران نیازمند همراهی و همکاری سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه است و اقدامات موجود مانند مسکّنی مقطعی و موقت عمل می کند و مشکل ترافیک را به صورت اساسی و ریشه ای درمان نمی کند.

وی با اشاره به این که مسائل زیست محیطی و مشکلات ترافیکی، شهروندان را به لبه پرتگاهی از بی توجهی ها رسانده، اظهار کرد: متآسفانه موضوع مهم حمل و نقل پایتخت، چه از سوی مجلس نهم و چه از سوی دولت یازدهم و دولت های نهم و دهم، مورد کم توجهی قرار گرفته و امید است مجلس دهم این مهم را مورد توجه قرار دهد.

تشکری هاشمی با بیان این که در تهران روزانه 3 میلیون دستگاه وسیله نقلیه تردد می کند و 9 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود، تصریح کرد: در نتیجه این تردد انبوه و مصرف بالا، ذرات ریز ناشی از سوخت بنزین در خودروهای عموماً آلاینده و پرمصرف وارد ریه 9 میلیون شهروند تهرانی می شود و علاوه بر سلامت جسمانی، ارتباط اجتماعی و روابط انسانی شهروندان را نیز به چالش کشیده است.

وی با اشاره به این که با وجود شرایط موجود، ظاهراً کسی هم چندان به فکر شهر تهران و شهروندان تهرانی نیستند، اظهار کرد: نتیجه این بی توجهی ها وضعیتی می شود که در حال حاضر در آن قرار داریم، و در شرایط موجود نباید انتظار بیشتری داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، تشکری هاشمی با بیان این که تهران به مثابه بیماری است که برای بازگشت به زندگی، احتیاج فوری به عملیات احیاء دارد، تصریح کرد: به این منظور باید به فوریت چند اقدام اساسی انجام شود که مهم ترین این اقدامات، کمک فوری به توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت تکمیل شبکه متروی تهران است و نمایندگان مجلس یازدهم در عملیات احیای پایتخت می توانند نقش مؤثری را ایفاء نمایند.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که بزرگ ترین چالش امروز تهران، بی توجهی به مسائل و مشکلات این کلان شهر به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچ یک از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در باره معضلات تهران، احساس خطر نکرده و در نتیجه چاره ای برای آن نیندیشیده اند.