سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خطرناک ترین کشورهای جهان برای زنان


طبق بررسی های انجام شده 5کشور جهان بدلیل عدم برخورداری از امنیت اجتماعی، ناآرامیهای سیاسی و فقر و مشکلات بهداشتی خطرناک‌ترین کشورها برای زنان محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فقر، نبود امکانات بهداشتی و درمانی، دیدگاه های متحجرانه از جمله منع تحصیل زنان یا اجبار در ازدواج، تجاوز و سوء استفاده جنسی از جمله اصلی ترین مشکلاتی هستند که زنان در کشورهای مختلف با آنها دست و پنجه نرم می کنند.

طبق بررسی های انجام شده کشورهای افغانستان، کنگو، سومالی، هند و پاکستان جزو پنج کشور خطرناک برای زنان محسوب می شوند.

افغانستان
استمرار حضور گروه های تروریستی القاعده و طالبان در مناطق مختلف افغانستان این کشور را به خطرناک ترین منطقه در جهان برای زنان مبدل کرده است. حملات مداوم تروریستی که اصلی ترین قربانیان آن را زنان و کودکان تشکیل می دهد، در کنار عدم امنیت اجتماعی و منع تحصیل از جمله مشکلات جاری زنان افغان محسوب می شود.

همچنین بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی بدلیل عدم دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی کافی از هر 100 هزار مادر باردار حدود 1600 زن در حین زایمان جان خود را از دست می دهند که این آمار در برخی مناطق بالغ بر 6500 مورد گزارش شده است.

کنگو
درگیریهای شدید قومی_ قبیله ای، نبود امنیت و آمار بالای تجاوز و قتل زنان در کنگو تهدیدی جدی برای دختران و زنان این کشور محسوب می شود که ضعف سازمان ملل در رسیدگی به اوضاع سیاسی و اجتماعی کنگو بر دامنه وخامت اوضاع این کشور افزوده است.

سومالی
درگیری میان گروه های سیاسی مختلف، عدم دستیابی به توافق برای برگزاری انتخابات آزاد و فقر فزاینده در این کشور آفریقایی مشکلات زیادی برای زنان ایجاد کرده است. درگیریهای مدوام در این کشور سبب شده که مردم برای حفظ جان خود به اردوگاه هایی در مرز سومالی و کنیا پناه ببرند و در وضعیت بسیار اسفباری زندگی کنند.

هند

با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد نفر، کمبودهای شدیدی در حوزه بهداشت و سلامت دارد و شمار زیادی از زنان باردار و مادران این کشور در اثر سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند. همچنین با وجود قانون ممنوعیت تعیین جنسیت جنین، طی سه دهه گذشته بالغ بر 12 میلیون جنین دختر در این کشور سقط شده اند. فقر و سنت های دست و پا گیر برای ازدواج دختران از جمله دلایلی است که باعث تمایل والدین هندی به سقط جنین دختران شده است.

پاکستان
حضور شمار زیادی از شورشیان طالبان و القاعده در خاک پاکستان، در کنار برخی درگیری های قومی و مذهبی باعث بروز حوادث تروریستی زیادی در کشور همسایه شده است و بازهم اصلی ترین قربانیان را افراد بی دفاع از حمله زنان و کودکان تشکیل می دهند.

منبع : خبرگزاری برنا
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
10 تا از بدترین کشورهای جهان برای زنان از نگاه top list

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشهور ترین زنان جاسوس در کشورهای مختلف جهان + عکس



مشهور ترین زنان جاسوس در کشورهای مختلف جهان + عکس

جاسوسی تنها مختص به مردها نسبت و زنان نیز در طول تاریخ نقش بسیاری در پیشبرد فعالیت های جاسوسی داشته اند. دز زیر 8 تن از معروف ترین و تاثیرگذارترین جاسوس های زن تاریخ را خدمت شما معرفی می کنیم.

 

1ـ ماتاهاری

محل تولد: هلند / تابعیت: هلندی آلمانی جاسوس آلمان ها در خاک فرانسه مارگارت گرترود رزله ملقب به ماتا هاری به عنوان یک زن مطلقه وارد خاک فرانسه شد و در آنجا حرفه ی رقاصی را پیش گرفت. در زمان جنگ جهانی اول با رقاصی و روسبیگری اطلاعات مهم نظامی را از افسران فرانسوی می گرفت و آنها را برای آلمان می فرستاد. در سال 1917 فرانسه متوجه کارهای ماتاهاری شد و او را به جرم جاسوسی اعدام کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

2ـ نانسی ویک

محل تولد: نیوزیلند / همکاری با کشورهای فرانسه ، انگلیس، آمریکا و استرالیا در زمان شروع جنگ جهانی دوم نانسی ویک در فرانسه خبرنگار بود. او داوطلبانه به خدمت نیروی مقاومت فرانسه درآمد و شبکه جاسوسی بسیار گسترده و کارآمدی را تشکیل داد. به قدری در کار خود ماهر بود که نیروی پلیس مخفی نازی (گشتاپو) دو میلیون دلار برای سر او جایزه گذاشتند. پس از جنگ، پنج کشور فرانسه، انگلیس، آمریکا و استرالیا و نیوزیلند به خاطر خدمات شایان ویک از او تقدیر به عمل آوردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

3ـ کریستیا شاربک

محل تولد: لهستان/ ملیت: انگلیسی او مدت 6 سال برای انگلیس در کشورهای فرانسه ،مجارستان و مصر جاسوسی کرد. شهرت خود را زمانی کسب کرد که توانست جان دو جاسوس انگلیسی دیگر را که اسیر نیروی پلیس مخفی نازی بودند و قرار بود اعدام شوند، نجات دهد. او در سال 1952 به دست نامزد خود کشته شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

4ـ ویرجینا هال

محل تولد: آمریکا / همکاری با کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه ویرجینیا هال به عنوان عضو سازمان جاسوسی انگلیس ماموریت های بسیاری را برای نیروهای مقاومت فرانسه انجام داد و توانست اطلاعات نظامی مهمی از آلمانی ها در اختیار نیروی مقاومت فرانسه قرار دهد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

5ـ وایولت سزابو

محل تولد فرانسه همکاری با کشورهای انگلیس و فرانسه وایولت وایولت سزابو نیز عضو سازمان جاسوسی انگلیس بود و در طول جنگ جهانی دوم با خرابکاری و جمع آوری اطلاعات از آلمانی ها در خاک فرانسه، خدمات ارزنده ای را به انگلیس و فرانسه داشت.به گزارش پارس ناز او در سن 23 سالگی در سال 1945 توسط نیروهای آلمانی دستگیر و اعدام شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

6ـ لونا کوهن

محل تولد: آمریکا / همکاری با شوروی لونا کوهن به همراه همسرش در انگلیس شبکه جاسوسی گسترده ای را تشکیل دادند و اطلاعات مهم نیروی دریایی انگلیس را برای شوروی مخابره می کردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

7ـ الیزابت بنتلی

محل تولد: آمریکا /همکاری با شوروی در طول جنگ جهانی دوم الیزابت بنتلی یکی از معروف ترین جاسوس های شوروی در آمریکا بود و ماموریت های بسیاری برای این کشور انجام داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

8ـ ملیتا نورود

محل تولد انگلیس /همکاری با شوروی ملیتا نورود در سال 1940 به عنوان جاسوس شوروی در انگلیس فعالیت می کرد. او در طول جنگ سرد توانست اطلاعات ملی بسیار مهم انگلیس را در اختیار شوروی قرار دهد./جام نیوز

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب