سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خطرات تمیزکردن خانه برای زنان!


قبل از آنكه به فكر استفاده از محصولات شوینده برای تمیز كردن خانه خود بیفتید، بهتر است این خبر را بخوانید.





صبح بخیر: دانشمندان ایالات‌متحده با انجام آزمایش‌هایی متوجه شدند، بسیاری از محصولات شوینده تركیباتی دارند كه به‌شدت روی سلامت انسان تأثیر منفی می‌گذارند، در حالی كه ادعا می‌شود بسیاری از این محصولات بی‌خطر هستند. بر اساس تحقیقات انجام گرفته در درصد زیادی از آنها مواد شیمیایی و تركیباتی وجود دارد كه به‌خصوص برای كودكان عوارض زیادی به همراه دارد. این تركیبات می‌توانند وارد معده شده یا از طریق تنفس به ریه‌ها راه پیدا كنند و همچنین ارتباط آنها با بیماری‌هایی مانند مشكلات بینایی و برخی سرطان‌ها به اثبات رسیده است. در بسیاری از موارد تركیبات سازنده محصولات شوینده به‌طور كامل روی بسته‌های آنها ثبت نمی‌شود و به این ترتیب نمی‌توان در مورد بی‌خطر بودن آنها اطلاع پیدا كرد. برای مثال بسیاری از شوینده‌های سطوح و كف زمین حاوی متوكسی‌دیگلیكل هستند كه به جنین در حال رشد در رحم مادر آسیب وارد می‌كند. نمونه‌های دیگر هم هیدروبوتوكسی اتانول دارند كه از راه پوست جذب بدن شده و علاوه بر آزرده كردن چشم‌ها به سلول‌های قرمز خون آسیب وارد می‌كند. بسیاری از لكه‌برها هم تا 7درصد موادی دارند كه خواص سرطان‌زایی آنها به اثبات رسیده است.


ویدیو مرتبط :
ایمن سازی کودکان در مقابل خطرات خانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتتاح نمایشگاه اشتغال زنان خانه‌داردرآران



 

 

 

 

 

دوره‌های آموزشی در این كارگاه‌ها از ۱ الی ۱۰ ماه طول می‌كشد و آموزش‌دیدگان در این كارگاه‌ها می‌توانند در اشتغال خانگی یا در صنایع و صنوف مشغول به كار شوند.

 

به مناسبت دهه مبارك فجر نمایشگاه توانمندی‌های زنان و اشتغال زنان خانه‌دار در مركز آموزش فنی وحرفه‌ای خواهران شهرستان آران وبیدگل با حضور معاون پشتیبانی و توسعه منابع استانی استانداری اصفهان، فرماندار و مسئولین این شهرستان افتتاح شد.

رئیس مركز آموزش فنی وحرفه‌ای آران وبیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی توانمندی‌های زنان و نقش مهارت‌های فنی وحرفه‌ای در ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان این شهرستان عنوان كرد و افزود: این نمایشگاه با ۱۵رشته صنایع دستی هنری توسط خواهران از جمله طراحی و دوخت، برق صنعتی، لوازم برقی، الكترونیك صنعتی، عكاسی، سفالگری و خودیار فنی سیستم‌های گازسوز و پكیج كه آموزش‌های لازم در این رشته‌ها را دیده‌اند به معرض نمایش گذارده شده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینكه دوره‌های آموزشی در این كارگاه‌ها از ۱ الی ۱۰ ماه طول می‌كشد و آموزش‌دیدگان در این كارگاه‌ها می‌توانند در اشتغال خانگی یا در صنایع و صنوف مشغول به كار شوند، افزود: این رشته‌ها در بیش از ۱۵ كارگاه و ۳۳ رشته آموزش داده می‌شود و در پایان دوره نیز برای آموزش دیدگان گواهینامه معتبر سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای صادر می‌شود.