سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

حنجره طلایی شوید


اگر به خوانندگی علاقه دارید و تصمیم دارید بخش زیادی از وقت‌تان را صرف این حرفه كنید، علاوه‌بر حنجره قوی باید صدایی خوب، شفاف و بی خش داشته باشید. برای رسیدن به این هدف به نسخه‌هایی احتیاج دارید كه بدون هیچ گونه مشكلی شما را یاری كند.

برترین مجله اینترنتی ایران
مجله زندگی ایده آل: اگر به خوانندگی علاقه دارید و تصمیم دارید بخش زیادی از وقت‌تان را صرف این حرفه كنید، علاوه‌بر حنجره قوی باید صدایی خوب، شفاف و بی خش داشته باشید. برای رسیدن به این هدف به نسخه‌هایی احتیاج دارید كه بدون هیچ گونه عارضه و مشكلی شما را در رسیدن به این هدف یاری كند. آنچه می‌خوانید طبیعی‌ترین نسخه‌های درمانگران طب سنتی و مكمل جهان برای داشتن حنجره‌ای شفاف و طلایی است. 

به خوانندگی علاقه دارید

با این معجون صدای‌تان را مخملی كنید

اگر می‌خواهید به جرگه خوش‌صداترین خواننده‌ها یا قاری‌های قرآن درآیید و صدایی نرم و مخملی و بدون خش داشته باشید بد نیست به این نسخه توجه كنید. به باور بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان نوشیدن معجون شیرانجیر تاثیر درمانی قابل توجهی بر تقویت حنجره و نرم شدن صدا دارد. برای تهیه این معجون كافی است انجیر خشك شده را در مقداری شیر تازه بجوشانید و متناسب با حجم آن یک تا 2 قاشق آرد و سر قاشق چای‌خوری دارچین اضافه كنید.


می‌خواهید مجری نمونه‌ای باشید

پیاز تنوری را فراموش نكنید

یكی دیگر از روش‌هایی كه با كمك آن می‌توانید معجزه‌ای ماندگار در حنجره‌تان ایجاد كنید این است كه یك پیاز تازه و سالم را كبابی كنید. برای تهیه این پیاز كبابی باید از سلامت پیاز مطمئن شوید. آن را خوب بشویید و پوست اضافه آن را جدا كنید و سپس آن را به خوبی درون فویل بپیچید و روی منقل پر از ذغال یا درون فر قرار دهید. بعد از آماده شدن پیاز و از بین رفتن حرارت پیاز را میل كنید. خوردن این پیاز یك بار در هفته به شما كمك می‌كند تا صدایی شفاف و واضح داشته باشید. درمانگران شیوه‌های طبیعی مصرف پیاز كبابی را به افرادی كه صداپیشه هستند و گویندگی و دوبلاژ از جمله برنامه‌های روزمره‌شان است توصیه می‌كنند.

می‌خواهید بدون خش صحبت كنید 

ویتامین درمانی كنید

گنجاندن ویتامین c در برنامه و سبد غذایی روزانه تاثیر زیادی در تقویت حنجره و بهبود عملكرد آن دارد. اثرگذاری ویتامین c بر طراوت و شادابی سلول‌ها و بافت‌های حنجره و تارهای صوتی است بنابراین توصیه شده تاهر گونه مواد غذایی حاوی ویتامین c را به برنامه غذایی‌ خود اضافه كنید. بهترین خوراكی‌های حاوی این ویتامین معجزه‌گر پرتقال، كیوی، لیموترش و سیب و سیب زمینی است.

دنبال ساده‌ترین روش می‌گردید

شربت عسل بخورید

اگر در جست‌وجوی راهی ساده و بی‌دردسر برای تقویت حنجره، عضلات و تارهای صوتی هستید، می‌توانید از شربت عسل استفاده كنید. برای تهیه این شربت كافی است 3 تا 4 قاشق غذاخوری عسل را درون یك لیوان آب نیمه ولرم بریزید و آن را به حدی هم بزنید كه خوب در آب حل شود و اثری از آن باقی نماند. نوشیدن یك لیوان از این شربت در روزها و زمان‌هایی كه می‌خواهید برنامه‌ای اجرا یا سخنرانی كنید یا حتی برای خوانندگی آماده شوید، توصیه شده است.

سوپ درمانی كنید

التهاب‌های حنجره را مدیریت كنید

برای پیشگیری از ابتلا به التهاب‌های حنجره و سلامت نگه‌داشتن حنجره‌ و صدای‌تان حتما در برنامه غذایی پاییز و زمستان سوپ و آب مرغ بگنجانید. خوردن سوپ و آب تهیه شده از مرغ كمك می‌كند تا هم از سرماخوردگی و گرفتگی و التهاب حنجره در امان بمانید و هم حنجره‌تان را گرم و مرطوب نگه‌ دارید و آن را برای خواندن همیشه آماده نگاه دارید.

این توصیه ها را فراموش نكنید 

اگر می‌خواهید عنوان حنجره طلایی را برای همیشه برای خود حفظ كنید به توصیه‌های زیر توجه كنید: 

  •   هرگز كافئین مصرف نكنید. نوشیدن قهوه، كاكائو و شكلات از جمله مهم‌ترین عوامل خشكی گلو است كه در نهایت موجب بروز اختلال در عملكرد تارهای صوتی می‌شود.
  •   از دهان‌شویه‌هایی كه نمی‌شناسید و احتمال غیراستاندارد بودن آنها وجود دارد، مصرف نكنید. برخی از دهانشویه‌ها حاوی موادی هستند كه موجب خشكی گلو و خش‌دار شدن صدا می‌شوند.
  •   از خوردن غذاها و خوراكی‌هایی كه به آنها حساسیت دارید پرهیز كنید. ابتلا به حساسیت موجب بروز التهاب در ناحیه گلوی‌تان می‌شود.
  •   از قرار گرفتن در محیط‌های آلوده كه مواد شیمیایی در آن وجود دارد پرهیز كنید چراكه گرد مواد شیمیایی و استنشاق آن می‌تواند به حنجره و تارهای صوتی شما آسیب برساند. 


ویدیو مرتبط :
حنجره طلایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با دختر طلایی آمریکا آشنا شوید +تصاویر



با دختر طلایی آمریکا آشنا شوید +تصاویر

به گزارش پرداد به نقل از یاهو: این خانم 26 ساله که لقب جذابترین زن ورزشکار را یدک میکشید دختر طلایی امریکا نام دارد. این دختر نابغه موفق شده است از ابتدای دوران ورزشی اش تا کنون 6 مدال المپیک را از آن خود کند.

 

جذابترین زن ورزشکار, عکس جذابترین زن ورزشکار

 

او که از سوء تغذیه و افسردگی رنج میبرد در رشته شنا فعالیت دارد و امسال پنجمین المپیک خود را تجربه خواهد کرد.

وی میگوید دیگر زنان و ورزشکاران به او رقب "روبات " داده اند اما برخلاف آنچه دیگران تصور میکنند او زندگی پر فراز و نشیبی دارد و چهره سرد او غمهایش را پنهان میکند. او از بیماری رنج میبرد که هنگام ناراحتی و عصبانیت به خود آسیب میزند او گاهی با چاقو و تیغ روی بدن خود خط میکشد و گاهی با ناخنهایش بدنش را میخراشد. وی میگوید این کار به او آرامش میدهد و باعث میشود خشمش را کنترل کند. جالب است با اینکه اکثرا با لباس شناست اما هنوز کسی متوجه این مسئله نشده است.

او دو سال پیش صاحب فرزند شده است و میگوید خیلی نگران افت آمادگی جسمانی اش بوده و با تلاش فراوان توانسته است خود را به روزهای اوج برساند و آماده است تا امسال در المپیک لندن با همه قدرت شرکت کند.

 

 

جذابترین زن ورزشکار, عکس جذابترین زن ورزشکار

 

جذابترین زن ورزشکار, عکس جذابترین زن ورزشکار

 

منبع:گروه خبری پرداد