سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

حقوقی که عامل مرگ است!


یكی از خوشایندترین لحظات هر ماه، زمانی است كه شما حقوق خود را دریافت می‌كنید اما آخرین تحقیقات نشان می‌دهد، این دوران می‌تواند برای سلامت انسان‌ها مضر بوده و حتی منجر به مرگ آن‌ها شود.





محققان دانشگاه «نوتردام» متوجه شدند، تا یك هفته بعد از دریافت حقوق میزان مرگ و میر در بین اعضای جامعه به‌طور قابل توجهی بالا می‌رود. از مهم‌ترین دلایل مرگ در این دوره می‌توان به حملات قلبی، تصادفات رانندگی و سوء مصرف مواد‌مخدر اشاره كرد.بعد از دریافت حقوق، مردم به‌طور ناخودآگاه فعال‌تر می‌شوند، بیشتر برای غذا خوردن بیرون می‌روند، بیشتر خرید می‌كنند و به همین دلیل زمان بیشتری را هم صرف رانندگی می‌كنند.برخی از این فعالیت‌ها به‌طور طبیعی خطر مرگ را افزایش می‌دهند. برای مثال، مصرف غذاهای چرب رستوران‌ها می‌تواند باعث حمله قلبی شود یا رانندگی كردن بیشتر می‌تواند منجر به تصادفات مرگبار شود.

افزایش ناگهانی فعالیت بدنی بعد از دریافت حقوق كه معمولا با رفتن به خرید و حمل بسته‌های سنگین همراه است هم می‌تواند خطر حمله قلبی را به‌خصوص در بین سالمندان افزایش دهد.یك هفته بعد از شروع ماه جدید كه مصادف با دوران پرداخت حقوق است، میزان مرگ و میر هم در بین سالمندان و هم در بین جوانان به طرز شگفت انگیزی افزایش پیدا می‌كند. نگرانی بابت پرداخت قبض‌ها و فرا رسیدن موعد پرداخت چك‌ها هم از مواردی است كه در این دوران به افزایش تعداد مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی دامن می‌زند.


ویدیو مرتبط :
بیمه حقوقی خدمتی نو از موسسه حقوقی چتر عدالت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوكی استخوان پنجمین عامل مرگ و میر در كشور



 

 

پوكی استخوان پنجمین عامل مرگ و میر در كشور

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پوکی استخوان، بعد از بیماریهای قلبی ـ عروقی، سرطان، بیماریهای روحی روانی و حوادث مهمترین عامل مرگ و میر در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر کوشا همزمان با روز جهانی پوکی استخوان در جمع رابطین بهداشتی شهرستان تبریز با بیان که پوکی استخوان از جمله بیماری های رایج در قشر زنان است، گفت: مهمترین عارضه این بیماری شکستگی استخوانهای بدن است.

دکتر کوشا با بیان اینکه راهکارهای عملی برای کاهش ابتلا به پوکی استخوان در استان وجود دارد، اظهارکرد: متاسفانه به نحو شایسته ای از این راهکارها استفاده نمی شود. در واقع راهکارهای عملی برای کاهش ابتلا به پوکی استخوان در استان مغفول مانده است.

وی، ورزش، استفاده از موادغذایی سرشار از کلسیم مانند لبنیات و استفاده از نور آفتاب را بهترین راهکارهای عملی برای کاهش آمار ابتلا به پوکی استخوان برشمرد و یادآور شد: استفاده مناسب از این راهکارها با استفاده از پتانسیل مشاوران بهداشت در محلات می تواند نتیجه مطلوبی در کاهش این آمار داشته باشد.

دکتر کوشا دریافت روزانه۱۰۰۰ تا۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم برای بزرگسالان را از لزومات غذایی این سنین عنوان کرد و افزود: مصرف کم شیر به عنوان یکی از موادغذایی غنی از کلسیم از علل دریافت ناکافی کلسیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه ویتامین "D" با کمک به جذب کلسیم در استخوانها، برای استحكام استخوانها ضروری است، گفت: کمبود طولانی مدت ویتامین"D" منجر به کاهش جذب کلسیم شده و خطر پوکی استخوان را افزایش می دهد.

او با بیان اینکه فعالیت بدنی و ورزش باعث استحكام استخوان ها در هر سنینی می شود، گفت: عدم تحرك و استراحت زیاد باعث تحلیل استخوان ها و پوكی آن می شود و دردهای استخوانی را بیشتر می كند.

او ادامه داد: فعالیت بدنی روزانه با افزایش جذب کلسیم به سلامت بدن انسان به ویژه استخوان ها کمک زیادی می کند.

دکتر کوشا بهترین، مفیدترین و بی خرج ترین ورزش برای انسان های بالغ و به ویژه افراد مسن را پیاده روی عنوان کرد و افزود: ورزش در سنین بلوغ و حتی در سنین بالا نقش زیادی در رسوب کلسیم در استخوانها دارد..... /  خبرگزارى ایسنا