سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

حس حسادت به کسی که دوستش دارید؟!



حس حسادت,غلبه بر حسادت,حسادت شدید

اگر می خواهید رابطه خود را با کسی که خیلی دوستش دارید محکم کنید، دیر یا زود باید بر حس حسادت خود غلبه کنید. گاهی اوقات حتی از دیدن اینکه طرف مقابلتان بخاطر شما حسادت می کند خوشحال می شوید، زیرا این بدان معناست که او شما را خیلی دوست دارد و نمی خواهید فرد دیگری به شما نگاه کند. اگر شما دو نفر افراد بسیار حسودی هستید، باید راهی پیدا کنید تا حسادت خود را ترک کنید و بر احساسات شدید خود غلبه کنید. در غیر این صورت حسادت شما به رابطه شما صدمه خواهد زد. به همین دلیل است که باید منطقی تر و عاقلانه تر رفتار کنید. نکات زیر به شما کمک می کنند تا با حسادت شدید خود کنار بیایید.

نکات مفیدی برای مهار حسادت

1. باید منطقی باشید.
اول از همه فردی که همیشه حسود است باید سعی کند برای خودش روشن کند که آیا دلیلی برای این رفتار او وجود دارد یا خیر. همه چیزهایی که حسادت شما را برمی انگیزند در نظر بگیرید. شاید اصلاً این دلایل ارزش توجه کردن را هم نداشته باشند. شما به زمان نیاز دارید تا درک کنید که مشکل واقعی شما چیست. شاید از چند ساعت تا چند روز طول بکشد تا دلایل خود را کشف کنید. وقتی متوجه می شوید که حسادت شما منطقی نیست، باید دلایل خود را یادداشت کنید و دفعه بعدی که کنترل احساسات خود را از دست دادید به آنها بنگرید و دوباره نوشته هایتان را مرور کنید.

2. به همسرتان اعتماد کنید.
مطمئناً از اینکه ببینید همسرتان با فرد دیگری بگو بخند می کند عصبانی می شوید. درست است که این وضعیت اصلاً خوشایند نیست و افرادی وجود دارند که سعی می کنند همسرتان را از شما بگیرند، ولی این دلیل ناراحتی شما نیست. یادتان باشد که اعتماد است که به شما کمک می کند تا رابطه ای طولانی مدت و محکم با شریک زندگی تان بسازید. همیشه که نمی تواند همسرتان را کنترل کنید، پس باید آرام باشید و به او اعتماد کنید.

3. ناامنی ها را شناسایی کنید.
در بیشتر موارد، حسادت ما از ناامنی هایمان ریشه می گیرد. اگر فکر می کنید آن خانمی که دور و بر شوهر شماست، یا همکاران یا دوستانش از شما زیباتر و لاغرتر هستند، بنابراین حس حسادت شما را دیوانه خواهد کرد. شما باید ناامنی هایتان را شناسایی کنید و روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، زیرا این نقاط قوت شما هستند که شما را منحصر بفرد می کنند. باید به خودتان مطمئن تر باشید و نگذارید حسادت جلوی عقل سلیم و منطق شما را بگیرد.

4. گذشته را فراموش کنید.
وقتی نوبت به رابطه با آقایان می رسد، شاید تجربه های قبلی ما برایمان مفید باشند، حتی اگر ناخوشاینده بوده و خاطرات بدی داشته باشیم. باید اشتباهاتی که قبلاً مرتکب شده ایم را در نظر داشته باشیم و در آینده آنها را تکرار نکنیم. در هر صورت وقتی وارد رابطه جدیدی می شوید و واقعاً طرف مقابل تان را دوست دارید، نباید بگذارید که تجربه بد رابطه گذشته شما رابطه فعلی تان را خراب کند. برای مثال اگر نامزدتان به شما خیانت کرده بود، نباید این بار وسواس نشان دهید. در واقع افراد با هم متفاوتند و همه بد نیستند. بهترین راه برای آنکه در زندگی تان با این فرد موفق باشید این است که گذشته را فراموش کنید و از حال لذت ببرید.

5. بیشتر با هم وقت بگذرانید.
زوج هایی زیادی هستند که بخاطر شرایط مختلف وقت زیادی را با هم سپری نمی کنند. برای مثال، ممکن است شما زیاد کار کنید یا محل کارتان از هم دور باشد یا کارتان طوری باشد که زمان زیادی را دور از هم باشید. اینکه نتوانید زیاد با هم باشید، باعث می شود که جر و بحث ها شروع شوند. معمولاً حسادت دلیل اصلی سوءتفاهم ها است. علیرغم همه کارهایی که دارید و باید انجام دهید، سعی کنید زمان بیشتری را با همسرتان سپری کنید و از هر لحظه خوشبختی تان استفاده کنید.

6. شبکه های اجتماعی را ترک کنید.
شاید با خواندن عبارت فوق شوکه شوید، ولی برای بیشتر افراد شبکه های اجتماعی منبع اصلی حسادت هستند. شاید بسیاری از دوستانمان را دیده باشیم که همسران آنها در شبکه های اجتماعی با افراد دیگری در ارتباطند. برای آنکه از جر و بحث ها و حسادت های جلوگیری کنید، این شبکه ها را ترک کنید. با این کار رابطه شما با کسی که دوستش دارید محکم تر می شود. در هر حال راه های بسیاری برای حفظ رابطه تان با دوستان و آشنایان و فامیل وجود دارد.

7. وضعیت را روشن کنید.
شرایط و وضعیت های پر استرس و سوء تفاهم ها بخش مهمی از روابط زوج ها هستند. مسئله این است که این طور وضعیت ها هر چند وقت یکبار پیش می آیند. اگر دائماً شاهد آن هستید که شریک زندگی تان رفتارهای عجیبی دارد و نشانه های خیانت را بطور واضح و روشن می بینید، لازم است که درباره این مشکل با او صحبت کنید و دلایل این رفتارهای او را کشف کنید. شاید اصلاً دلیلی برای نگرانی وجود نداشته باشد و به توافق برسید. روشن کردن وضعیت و برطرف کردن شک و تردید باعث می شود که حسادت شما نیز از بین برود.

منبع:برترین ها

 


ویدیو مرتبط :
صدایی که دوستش دارید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در اتاق خواب چه رنگی، حس بهتری دارید؟



رنگ کردن یکی از ساده ترین و سریع ترین راه تغییر دکوراسیون یک اتاق است. رنگ ها، بیش از هر عنصر دیگری بر احساسات ما تاثیر می گذارند بنابراین رنگ های که برای اتاق های خانه خود انتخاب می کنید، مهمترین تصمیمی است که در دکوراسیون خانه می گیرید.

 به طور کلی رنگ های گرم تاثیرگذارترند. به عنوان مثال شما در اتاقی که به رنگ زرد و بنفش است، انرژی زیادی دریافت می کنید، در حالی که رنگ های سرد آرامش بیشتری به فضا می بخشند.

اتاق خواب، خصوصی ترین مکان خانه است بنابراین باید با شخصیت شما منطبق باشد و به شما احساس شادی و آرامش دهد. ما در اینجا رنگ ها را با خصوصیت بارزشان به شما معرفی می کنیم، تا با توجه به علاقه خود در انتخاب رنگ اتاق بهتر تصمیم بگیرید.

1. ثبات

بهترین انتخاب رنگ اتاق خواب,دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب شیک و مجلل


اگر می خواهید اتاق تان شیک و مجلل به نظر آید، یکی از دیوارها یا تمام آنها را به رنگ خاکستری اشباع شده کنید. شما پس از یک روز کاری خسته کننده می توانید در این اتاق به آرامش و ثبات برسید.

2. آرامش

روانشناسی رنگ آبی اتاق خواب،بهترین رنگ اتاق خواب

رنگ آرامش بخش برای اتاق خواب


رنگ آبی به دلیل آرامشی که به فضا می دهد، از قدیم به عنوان رنگی محبوب برای دیوارهای اتاق خواب به کار می رود. یک اتاق آبی رنگ، شما را برای خوابی آرام آماده می کند.

3. عشق و خوشبختی

روانشناسی رنگ قرمز اتاق خواب،انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب

روانشناسی رنگ قرمز برای اتاق خواب


در فرهنگ چینی، قرمز به معنای خوشبختی و شادی، در هند به معنای ازدواج و در فرهنگ غربی نمادی از عشق و افسانه است. اگر می خواهید شخصی ترین فضای خانه تان، فضایی گرم و پر از عشق داشته باشد، این رنگ را به دیوارهای آن بیافزایید.

4. مثبت اندیشی

روانشناسی رنگ زرد اتاق خواب،آشنایی با بهترین رنگ اتاق خواب

رنگ گرم و شادی بخش اتاق خواب


با نور خورشید از خواب بیدار می شوید! رنگ زرد به اتاق شما گرما و شادی می بخشد و کمک می کند تا روزتان را با نشاط هر چه بیشتر آغاز کنید. فرقی نمی کند کدام درجه از این رنگ را استفاده می کنید، رنگ زرد احساسات مثبت شما را بر می انگیزد.

5. حیات

روانشناسی رنگ سبز اتاق خواب،بهترین رنگ برای اتاق خواب

دکوراسیون سبز اتاق خواب


هنگامی که در طبیعت به سر می بریم، با انواع و اقسام رنگ های سبز در ارتباط ایم. درجه رنگ مطلوب خود را به دیوارهای اتاق تان بیافزایید تا احساس رشد، سرزندگی و نشاط کنید.

6. انرژی

روانشناسی رنگ نارنجی اتاق خواب،انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب

رنگ انرژی بخش اتاق خواب


اگر به رنگ قرمز علاقه ای ندارید یا ترجیح می دهید رنگ ملایم تری برای دیوارهای اتاق تان انتخاب کنید، نارنجی انتخاب خوبی است. این رنگ به فضای اتاق تان گرما و طراوت می بخشد. به بیان ساده یک منبع انرژی واقعی است.

7. خلاقیت

روانشناسی رنگ بنفش اتاق خواب،نحوه انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب

انتخاب رنگ تجملی اتاق خواب


بنفش، رنگ تجمل است. درجات مختلف آن را از بنفش کمرنگ گرفته تا پر رنگ، برای دیوار اتاق تان به کار گیرید. احساسات و خلاقیت شما را بر خواهد انگیخت.

8. گرمابخش

روانشناسی رنگ قهوه ای اتاق خواب،بهترین رنگ اتاق خواب

رنگ گرمابخش اتاق خواب


دیوارهایی که به رنگ قهوه ای هستند، به فضا گرمای خاصی می بخشند. شما در اتاقی به رنگ قهوه ای مایل به قرمز احساس آرامش و صمیمیت بیشتری خواهید کرد.

9. وقار

روانشناسی رنگ سفید اتاق خواب،رنگ های آرامش بخش اتاق خواب

روانشناسی رنگ سفید اتاق خواب


شاید شما اتاق های سفید را نپسندید اما سلیقه افراد از هم متفاوت است. برخی رنگ های گرم را دوست دارند در صورتی که برخی دیگر رنگ های سرد را ترجیح می دهند. اتاق های سفید نیز موجب تازگی و طراوت فضا می شوند. سفید متمایل به کرم احساس آرامش و وقار را در شما تقویت می کند.

10. رمانتیک

بهترین انتخاب رنگ اتاق خواب,دکوراسیون و چیدمان رمانتیک و آرام اتاق خواب

رنگ رمانتیک اتاق خواب


رنگ سرخ گلی حس لطافت را به اتاق شما هدیه می دهد و فضایی رمانتیک و آرام برایتان بوجود می آورد.

 

منبع : bartarinha.ir