سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

حرفهایی که لو می روند



حضور کودکان,کودکان خیلی ساده,تنبیه کودکان

 

والدین گاهی اوقات در حضور کودکان، با این گمان که آنها قادر به درک برخی موضوعات نیستند، سخنانی به زبان می آورند. البته ممکن است گمان آنها درست باشد. اما کودکان جملاتی را که شما به زبان می آورید، حتی بدون اینکه مفهوم آنها را درک کنند ، به خاطر می سپارند و آن را در زمانی نامناسب تکرار می کنند.

 

وقتی حرفهایمان از خانه درز پیدا می کند

والدین نمی توانند چنین کودکانی راتنبیه کنند ولی می توانند مراقب حرف زدن خود در حضورکودکان باشند، هنگام صحبت با دیگران، به تاثیری که گفته های شما روی فرزندتان خواهد داشت،توجه کنید و بخاطر داشته باشید که کودکان خیلی ساده هستند. آنها آنچه را که می شنوند، باور می کنند و به سهولت دچار سوء تفاهم می شوند و از سخنان شما، مفاهیمی نادرست استنباط می کنند.

 

یکی از والدین ممکن است عصبانی شود و به همسر خود بگوید که او را ترک می کند. فرزند آنها با شنیدن این گفت و گو گمان خواهد کرد که والدین او قصد دارند از یکدیگر جدا شوند.

 

کودکان در مورد حرف هایی که می شنوند، نگران می شوند و آنها را برای دوستان و بستگان و آموزگاران خود بازگو می کنند تا بتوانند حوادثی را که ممکن است روی دهد پیش بینی کنند، حتی اگر سخنان والدین را بازگو نکنند، نگرانی آنها باقی خواهد ماند. گاهی اوقات، مدتی طول می کشد تا کودکان بتوانند سخنان ما را تکرار کنند.

 

اکنون به نکات کلیدی اشاره می کنیم که یادآوری آنها می تواند هنگام ارتباط با فرزندتان و یا زمانی که در حضور فرزندتان قصد صحبت کردن دارید، مفید واقع شود.

 

1-یکی از مواردی که موجب ایجاد سوء تفاهم در کودکان می شود، این است که قسمت هایی از یک گفتگو را بطور ناقص بشنوند.

 

اگر در وضعیتی قرار گرفتید که ناگزیر بودید در حضور فرزندتان مکالمه تلفنی انجام دهید، سعی کنید نظرات خود را با جملات ساده و کوتاه بیان کنید و چیزی را از قلم نیندازید.

 

انسان ها دوست دارند که هر ماجرایی را از آغاز تا پایان دنبال کنند، اما اگر فقط قسمتی از یک داستان را بشنوند، بقیه داستان را با تخیلات خود تکمیل خواهند کرد. تخیلات کودکان نیز در اکثر مواقع واقعی نیست.

 

2- گاهی اوقات می کوشیم تا از بروز سوء تفاهم برای کودکان جلوگیری کنیم ولی آنها را دچار وحشت می کنیم.

 

مادری به یاد می آورد که در دوران کودکی اش شنیده بود که پدر یکی از دوستانش مرده است. او کلماتی مثل " تابوت" و " تشییع جنازه " را شنیده بود ولی چون معنی این کلمات را نمی دانست، تخیلات وحشتناکی درباره آنها در ذهن خود ساخته بود و مدت ها دچار کابوس های شبانه می شد.

 

3- لازم نیست هر نوع اطلاعاتی را در اختیار فرزندتان قرار دهید. کودکان نیازی به دانستن جزئیات ماجرا ندارند زیرا ممکن است در اثر برخورداری از آگاهی های بیشتر دچار پریشانی شوند. اگر درباره ی ماجرایی صحبت می کنید که میل ندارید فرزندتان بشنود، به هنگام گفتگو سعی کنید او حضور نداشته باشد.

 

4- بدیهی است که ما نمی توانیم صد در صد سخنان سنجیده ای به زبان آوریم ولی می توانیم مطالب خود را به سادگی بیان کنیم تا فرزندمان دچار سوء تفاهم نشود.

 

5- اگر فرزندتان سخنان شما را برای کسی نقل کرد، او را تنبیه نکنید زیرا او نمی داند که این کار اشتباه است، شما می توانید مفهوم " راز" و " حرف خصوصی " را به کودکان سه ساله آموزش دهید.

منبع: کلید رویارویی با مشکلات رفتاری کودکان . ترجمه مسعود حاجی زاده

 


ویدیو مرتبط :
23. خطوط روند مقاومت کانال قیمت و شکست روند-متوسطه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدهکارانی که با تایید یک نامه لو می‌روند


در حالی مدتهاست نام‌های مختلفی از بدهکاران بانکی در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی منتشر می شود و هیچ مقام رسمی این عناوین را تایید و یا رد نمی کند که به نظر نمی رسد این بار هم بانک مرکزی تمایلی به افشای اسامی دانه درشت ها به درخواست رییس جمهور سابقی که خود مدعی انتشار این اسامی بود اما هیچ گاه آن را عملی نکرد داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: با وجود اینکه در سال های گذشته بارها رییس دولت نهم و دهم از وجود لیستی از مفسدان اقتصادی سخن گفته و به دفعات تهدید به افشای این اسامی کرده بود اما هیچ گاه دست به چنین کاری نزد و تنها به روال گذشته و حال برخی اسامی با حروف ابتدایی عنوان می شد.

این در حالی است که با تغییر دولت نیز نه تنها قوه قضاییه بلکه بانک مرکزی هم با وجود فشارهایی که گاها از سوی برخی از جمله نمایندگان مجلس برای انتشار نام بدهکاران اعمال می شود مصلحتی در اعلام این اسامی نمی بینند و ترجیح می دهند با حواشی کمتری این مساله پیگیری شده و معوقات بانکی که به 100 هزار میلیارد تومان می رسد به مرور به سیستم بانکی باز گردد.

بر این اساس با وجود اینکه در اوایل سال جاری بانک مرکزی لیست حدود 500 نفره ای از بدهکاران بانکی را به قوه قضائیه ارائه کرد هیچ گاه نامی به طور عمومی عنوان نشد و مقامات بانک مرکزی نیز تمایلی به اقدام در این مورد نداشتند.

در عین حال که هر یک از بانک ها نیز علی رغم وجود مطالبات معوق هنوز نامی از بدهکاران خود را اطلاع رسانی عمومی نکرده اند و بعید به نظر می رسد در ادامه نیز چنین شود.

در همین رابطه همتی-مدیرعامل بانک ملی- با وجود داشتن حدود 13 هزار میلیارد تومان معوقات این بانک اعلام می کند که تمایلی به انتشار اسامی ندارند و به دنبال ماجراجویی نیستند بلکه بیشتر خواهان حل این مساله به طور آرام و بدون حاشیه هستند.

از سویی دیگر در حالی در یکی دو ماه گذشته لیستی از اسامی بدهکاران بانکی در شبکه های اجتماعی منتشر شد و دست به دست گشت که دربین آنها نام برخی از اعضای دولت نهم و دهم نیز قابل توجه بود و اظهارات متفاوتی را در مورد صحت آن به همراه داشت اما بازهم رسما تایید و یا رد نشد و ترجیح مقامات بر سکوت بود.

این در حالی است که بعد از گذشت مدتی از این موضوع رییس جمهور سابق کشورمان در نامه ای به رییس کل بانک مرکزی خواستار انتشار عمومی نام بانک یا بانک‌های پرداخت کننده و نیز تاریخ و مبلغ وامهای کلان به تفکیک اسامی اطرافیان خود شد.

در این نامه تاکید شده است که مدتی است توسط شماری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای و معدودی از نمایندگان مجلس در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی، ادعا و اتهامی مبنی بر قرار داشتن نام اطرافیان احمدی‌نژاد در فهرستی با استناد به "لیست محرمانه کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی" مطرح و ارقامی در حد هزاران میلیارد تومان در این زمینه اعلام شده است؛ اما تاکنون از سوی هیچ مرجع رسمی و ذیربط در این زمینه موضع‌گیری و اطلاع‌رسانی خاصی انجام نگرفته و همین عدم شفافیت بر شبهات و هم چنین سوء استفاده‌هایی در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور افزوده است.

بر این اساس رییس دولت نهم و دهم می خواهد تا بانک مرکزی در این مورد شفاف سازی و اسامی را منتشر کند.

اگرچه علی رغم ارائه این در خواست به بانک مرکزی هنوز این بانک مواضع خود را در این مورد اعلام نکرده و پاسخی نداده است اما اینکه بانک مرکزی بخواهد اسامی را که مدت هاست با وجود اعمال فشار فاش نکرده اکنون برای برداشت اتهام از افرادی که مشخص نیست واقعا جزیی از بدهکاران هستند یا خیر منتشر کند بعید به نظر می رسد حتی اگر نمایندگان مجلس معتقد باشند که نامه رییس‌جمهور سابق به بانک مرکزی، دست این بانک را برای اعلام اسامی برخی بدهکاران بانکی باز کرده است.

اما در عین حال که باید احتمالی را هم برای اقدام بانک مرکزی نسبت به افشای اسامی در نظر گرفت باید این را هم مدنظر داشت که شاید رییس جمهور سابق درحالی خواستار شفاف سازی شده است که خود هم می داند که احتمال چندانی برای اعلام و تایید علنی نام بدهکاران و بانک های اعطا کننده تسهیلات از سوی بانک مرکزی وجود ندارد هر چند برای همین اما و اگرها نیز باید دانه درشت ها منتظر پاسخ بانک مرکزی بمانند چراکه در صورت پذیرش درخواست آمده در نامه اسامی آنها علنی خواهد شد.