سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

حافظه کودکتان را با این شیوه افزایش دهید!



 

 حافظه کودکتان را با این شیوه افزایش دهید!

 

 

کـودک و ضـعـف حافـظـه


چه کسی گفته ضعف حافظه فقط در افراد مسن پیش می‌آید؟ ضعف حافظه برای هرکسی صرف‌نظر از سن می‌تواند پیش بیاید...

 

متاسفانه برخلاف آنفلوآنزا و سرماخوردگی، ضعف حافظه داروی مشخصی ندارد تا شما بتوانید با مصرف آن به سرعت نتیجه دارو را ببینید و بتوانید ظرفیت حافظه‌تان را بالا ببرید. مکمل‌ها و ویتامین‌ها برای تقویت حافظه در همه داروخانه‌ها پیدا می‌شوند ولی واقعا در مورد هیچ کدام از آنها اثبات نشده که می‌توانند روی بازگشت حافظه تاثیر داشته باشند.


آیا کودکتان در به یادآوری اطلاعات مشکل دارد؟ شاید الان زمان آن است که کودکتان را مورد بررسی قرار بدهید و ببینید که چگونه می‌توانید به او کمک کنید تا بتواند حافظه‌اش را تقویت کند.


خیلی تاسف‌بار است وقتی ضعف حافظه کوتاه‌مدت در بچه‌ای اتفاق می‌افتد که در اغلب اوقات اجتناب‌ناپذیر است ولی خبر خوب این است راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید حافظه کودکتان را پرورش دهید.

 


بازی فکری


واضح است که بچه‌ها بازی کردن را دوست دارند. هر نوع از بازی‌ آنها را جذب می‌کند. بنابراین از این خصوصیت بچه‌ها استفاده کنید و بازی‌های فکری بدون محدودیت با آنها انجام دهید.


بازی‌های فکری و پازل‌ها، بازی‌هایی هستند که این فرصت را به بچه‌ها می‌دهند تا آنها فکر کنند و استراتژی‌هایی را طراحی کنند. به این ترتیب،‌ مغز آنها اجازه پیدا می‌کند تا فعالیت داشته باشد و از این رو کودک این توانایی را پیدا می‌کند که در آینده به ظرفیت بالاتری از حافظه دست یابد. ولی تنها بازی‌های فکری و پازل‌ها کافی نیستند.

 


نشاط روحی‌روانی


این فرصت را به بچه‌هایتان بدهید تا از نظر روحی و روانی هم فعالیت داشته باشند. روحی مرده و غیرفعال جلوی پیشرفت پروسه بازیابی و ذخیره‌یابی اطلاعات را می‌گیرد.

 


بازی در زمین

 

بردن بچه‌ها به زمین‌های بازی به صورت متناوب و مستمر به آنها کمک می‌کند تا فعالیت فیزیکی و جسمی داشته باشند.


بچه‌ای که دچار نوعی کمبود ارتباط با دنیای اطراف و بیرون باشد سست و بی‌حال خواهد شد. وقتی بچه بیرون برده می‌شود تمایل پیدا خواهد کرد تا چیزهای جدیدی کشف کند و این کار باعث می‌شود روح و روان او به فعالیت واداشته شود.


بچه در محیط بیرون و زمین‌های بازی تصورش و تخیلات‌اش را به کار می‌اندازد. او یاد می‌گیرد، چگونه تاب بخورد، یاد می‌گیرد چگونه باید از سرسره پایین بیاید و... . شاید کارهایی که او می‌کند به نظرتان خالی از نکته بیاید ولی وقتی از نزدیک به کارهای او دقت کنید متوجه خواهید شد این فعالیت‌های ساده به او اجازه می‌دهند تا او قدرت فکری و روانی خودش را با دنبال کردن کشفیات جدید ناشناخته‌ها تقویت كند.

 


نمایش و گسترش توانایی عقلی


مردم اغلب به تلویزیون به چشم یک اختراع بد نگاه می‌کنند ولی نمایش‌هایی که در استودیوها ضبط شده می‌توانند باعث گسترش توانایی عقلانی بچه‌ها شوند که شامل قدرت به یادآوری نیز می‌شود. نوع خاصی از نمایش‌ها می‌تواند به بالا بردن سطح حافظه بچه‌ها کمک کند. البته کارتون‌ها در این زمینه تاثیر زیادی نخواهند داشت.


همه این نظریه‌ها می‌توانند به فرزند شما کمک کنند تا حافظه‌اش در مسیر درستی تقویت شود. اگر این مشکل را نادیده بگیرید و این شانس را به بچه‌تان بدهید که با همین مشکل ادامه دهد در آینده فرزندی خواهید داشت که باید درد ضعف حافظه را تحمل کند در حالی که فقط 5 سال دارد.


منبع : salamatiran.com

 


ویدیو مرتبط :
چگونه توانمندی های کودکتان را افزایش دهید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حافظه اندروید خود را با یک Flash USB افزایش دهید



 

آیا  روی تبلت یا گوشی هوشمند به میزان بیشتری از حافظه نیاز دارید، یا شاید می‌خواهید فیلمی را که بر روی لپتاپ خود دارید، روی گوشی ببینید؟ حتما برای یک مسافرت چند روزه برنامه دارید که بهترین زمان برای دیدن فیلم است؛ اما نه می‌خواهید لپ‌تاپ به همراه ببرید، و نه اینکه حافظه گوشی خود را بی‌جهت پر کنید. چاره کار استفاده از یک Flash USB است.

 

البته در بسیاری  موارد یک حافظه SD با ظرفیت بالا می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به کمبود حافظه ‌روی گوشی را پر کند؛ اما برای بسیاری داشتن SD ظرفیت بالا بنا به دلایلی از جمله عدم پشتیبانی گوشی مقدور نیست. این مشکلی است که با سخت‌افزاری کوچک با نام USB OTG یا USB On the go که به اختصار آن را OTG می‌نامند، حل و رفع می‌شود.

 

البته به احتمال بسیار زیاد پیش از این نیز با OTG آشنا هستید، اما آن را با نام کابل تبدیل USB یا نام‌های دیگر شنیده‌اید. این ابزار، کابل کوچکی است که یک سر آن به ورودی USB گوشی هوشمند وصل شده و سر دیگر آن یک مادگی برای اتصال پورت‌های USB اعم از نوع Flash یا ماوس و کیبورد دارد. در واقع این ابزار به شکل یک Host برای اتصال ابزارهای دیگر به گوشی هوشمند یا تبلت عمل می‌کند.

 

کارایی این OTG بسیار ‌است، از جمله برای انتقال سریع داده‌ها به / از گوشی، اتصال به اینترنت در زمان فقدان ارتباط وایرلس، اتصال کی بورد و همچنین داشتن یک حافظه جانبی دم دست و بسیار کار‌آمد در کنار گوشی یا تبلت، آن گونه که امروز ما در پی بحث پیرامون آن هستیم.

 

افزایش حافظه گوشی , حافظه SD

 

کابل OTG به سادگی از بازار و یا فروشگاه‌های لوازم جانبی قابل تهیه است و بهای آن بسته به کیفیت و برند آن متفاوت. همچنین اکنون در بازار USB‌های به اصطلاح OTG-Enabled نیز وجود دارد که به همراه کابل مخصوص برای اتصال به پورت Micro USB به فروش می‌رسند. هر دوی این‌ها برای منظور و هدف ما مناسب است.

 

همچنین لازم است، USB شما با سیستم FAT 32 قالب بندی یا فرمت شده باشد. در کنار اینها به یک APP مرورگر فایل یا File Manager قدرتمند همچون ES File Explorer نیاز داریم (دانلود از Play Store).

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.estrongs.android.pop&hl=en

 

پس از همه این‌ها، USB خود را با استفاده از OTG به گوشی یا تبلت متصل نمایید. گوشی به شما اطلاع می‌دهد که حافظه به گوشی متصل شده است. نوار اعلان خود را برای تصدیق چک کنید و یا به قسمت تنظیمات گوشی و بخش Storage یا حافظه بروید. در اینجا می‌بینید که حافظه به گوشی متصل یا Mount شده ‌و اگر این گونه نبود کافی است ‌روی دکمه Mount ضربه بزنید.

 

افزایش حافظه گوشی , حافظه SD

 

بعد از این، می‌توانید محتویات USB را با ‌File Manager خود یا همان شکل حافظه داخلی یا SD مرور کنید؛ اما همه اینها در صورتی است که گوشی یا تبلت شما در همان ابتدا USB را شناسایی کند، ولی اگر نه، در این صورت باید از یک App برای این منظور کمک بگیرید.

 

البته برای استفاده از اغلب این App ها باید گوشی شما روت شده و دسترسی به سیستم در آن موجود باشد. بهترین نمونه این App ها StickMount است . این ابزار به شکل خودکار USB را تشخیص داده و آن را برای شما Mount می‌کند.

 

افزایش حافظه گوشی , حافظه SD

 

این روشی ساده و کارآمد برای استفاده از یکی فلش USB به عنوان یک حافظه جانبی همیشه حاضر و موقتی است. به این طریق می‌توانید علاوه بر استفاده از امکانات دیگر OTG همواره فیلم‌ها یا موسیقی‌های دلخواه خود را در حجم انبوه و بدون اشغال حافظه گوشی یا تبلت، به همراه خود داشته باشید.
منبع:tabnak.ir