سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

جوش شیرین از رفع درد تا تمیزی منزل



 

 

جوش شیرین از رفع درد تا تمیزی منزل

 

کاربرد شگفت انگیز و خاصیت جوش شیرین آن را به یکی از موادی تبدیل کرده است که همیشه باید در آشپزخانه وجود داشته باشد.

 

آیا می دانید جوش شیرین چه کاربردهایی دارد ؟ پس این مطلب را بخوانید.


. لکه های مربوط به سن: مخلوطی از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن به مقدار مساوی این لکه ها را کم رنگ می کند.


خارش، گزیدگی و کهیر: مخلوطی از جوش شیرین و آب خارش و درد را تسکین می دهد.


رفع بوی پا و بدن: جوش شیرین باکتری هایی که باعث بوی نامطبوع پا و بدن می شود را خنثی می کند. جوش شیرین همراه آب در رفع قارچ پا موثر است.


برای رفع درد پا و شکستگی پا: مخلوط تهیه شده با ۱۵۰ گرم سولفات منیزیم و جوش شیرین درد را کاهش می دهد.


شست وشوی دهان: باکتری های موجود در دهان اسید تولید می کند و مینای دندان را از بین می برد. غرغره کردن با محلولی از جوش شیرین در روز و قبل از خواب مانع پوسیدگی دندان می شود.


برای تمیزی منزل : ۴ قاشق مرباخوری جوش شیرین مخلوط شده در یک لیتر آب تمیزکننده خوبی به شمار می آید.


رفع جوش های پای کودکان: افزودن کمی جوش شیرین به آب حمام کودک ناراحتی پوستی را رفع می کند و به بهبود جوش پای کودک سرعت می بخشد.


برای گلودرد : باکتری هایی که اسید تولید می کند و درد زیادی ایجاد می کند برای خنثی کردن این اسید، یک قاشق مرباخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب مخلوط و هر ۴ ساعت غرغره کنید.


برای رفع آفتاب سوختگی: به آب حمام کمی جوش شیرین اضافه کنید تا به پوست آزرده تسکین دهد.


منبع:روزنامه خراسان

 


ویدیو مرتبط :
کاربردهای جوش شیرین برای تمیزکاری در منزل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حركاتی برای رفع درد قوس‌كف پا



 

حركاتی برای رفع درد قوس‌كف پا

 

بعضی اوقات به دنبال فعالیت‌هایی چون دویدن، پیاده‌روی و پرش قوس كف پا دچار درد و آسیب می‌شود.


افرادی كه كف پای صاف دارند بیشتر دچار این مشكل می‌شوند. درد قوس كف پا معمولا به آهستگی ظاهر می‌شود ولی گاهی اوقات پس از پرش یا دوی سرعت، فرد به طور ناگهانی دچار چنین حالتی می‌شود و در قوس كف پایی احساس درد شدیدی می‌كند.
قرار دادن كمپرس سرد روی این ناحیه می‌تواند به بهبود درد كمك كند. برای پیشگیری از درد قوس كف پا كفش‌های مناسب به پا كنید و از حركات زیر برای جلوگیری یا رفع درد استفاده كنید.

 

حركت اول:
روی یك سطح سخت بنشینید و یك پای خود را به سمت جلو دراز كنید یك حوله یا پارچه را از زیر پنجه خود رد كنید و با دو دست به سمت خود بكشید طوری كه زانو شما خم نشود. این وضعیت را برای 30ـ15 ثانیه حفظ كنید و سپس به حالت استراحت بازگردید. این حركت را 3 مرتبه تكرار كنید.

حركاتی برای رفع درد قوس‌كف پا

حركت دوم:
روی یك صندلی نشسته و یك پای خود را روی زانوی پای دیگر قرار دهید. با دست انگشتان پای خود را گرفته و به سمت عقب بكشید تا وقتی كشش مناسبی را احساس كنید. 15 ثانیه در همین حال بمانید و 3 بار این حركت را تكرار كنید.

 

حركت سوم:
پنجه پای خود را روی لبه یك سكو قرار دهید و در همین حال پاشنه همان پا را به سمت پایین حركت داده تا كشش كافی در كف پای خود احساس كنید. 30ـ15 ثانیه در وضعیت كشش بمانید. این حركت را 3 بار تكرار كنید.