سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

جلوگیری از سرماخوردگی کودکان، بدون دارو !



 

چگونه بدون دارو از سرماخوردگی كودكان جلوگیری كنیم؟

 

والدین معمولا تمایل دارند هر كاری كه می‌توانند انجام دهند تا علائم سرماخوردگی در كودكشان بهبود یابد اما پزشكان داروهای سرماخوردگی و ضدسرفه را هرگز برای خردسالان زیر 4 سال توصیه نمی‌كنند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آكادمی پزشكان خانواده در آمریكا چندین جایگزین مناسب را برای بهبود علائم سرماخوردگی در این گروه سنی ارائه كرده‌اند كه باید به جای دارو استفاده شوند.

 

- كودك خود را به استراحت زیاد تشویق كنید.

 

- مایعات زیاد به كودك خود بدهید.

 

- برای درمان گرفتگی بینی از قطره‌های محلول آب نمك برای كودك استفاده كنید.

 

- به هنگام شب در اتاق كودك یك دستگاه بخور سرد قرار دهید.

 

- شیر آب داغ را در حمام باز كنید به طوری كه حمام بخار كند و سپس از كودك خود بخواهید در حالی كه دوش آب باز است در فضای بخار كرده حمام و خارج از وان بنشیند و بخار آب گرم را تنفس كند.

 

منبع:سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
طب سنتی؛ تدابیر پیشگیری از سرماخوردگی کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تب کودکان را سرماخوردگی ساده تلقی نکنید



 

 

تب کودکان را سرماخوردگی ساده تلقی نکنید

 


شایعترین مشکلات اورولوژی در کودکان به سیستم ادراری کودکان ارتباط دارد که ممکن است عدم پیگیری و کنترل آن به عفونت منجر شود.

 

 

عفونت ادرای در پسر بچه ها در سال اول تولد بسیار شایع است، این درحالی است که در دختر بچه ها پس از یک سالگی رخ می دهد. عفونت ادراری در کودکان بیشتر با تب همراه است. اگر کودک پیاپی دچار تب شود و این مسئله به عفونت ادراری عودکننده تبدیل شود، حتما باید این مشکل را پیگیری کرد تا اگر کودک دارای ناهنجاری هایی در سیستم ادراری بود، بتوان هر چه سریع تر آنها را رفع نمود.

 


عفونت ممکن است به علت ختنه نشدن کودکان و یا پوشک ایجاد شود، زیرا پوشک موجب خواهد شد که میکروب در مدفوع، وارد مجاری ادراری شود و عفونت را به وجود آورد، به همین علت نیز این عفونت ها بیشتر به صورت بالا رونده مشاهده می شود.

 

باید حتما تب کودکان مورد توجه قرار گیرد، در غیر این صورت به کلیه ها سرایت کرده و موجب ایجاد عوارض بدنی در کودک می شود و همچنین فشار خون در سنین بالا را موجب خواهد شد.

 

منبع : روزنامه کیهان