سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

جراحی زیبایی بینی و صورت


از عمل جراحی بینی چه انتظاراتی داشته باشیم ؟ عمل جراحی بینی در كنار زیباتر كردن صورت شما، اشكالات زیادی در بینی تان را هم بر طرف می كند: رینوپلاستی بینی های بزرگ قوزدار، پهن، بینی های با سوراخ های بزرگ و نوك افتاده كه زاویه كمی با لب دارند را به راحتی اصلاح می كند. با این عمل جراحی، معایبی چون قرینه نبودن بینی، دو شاخه بودن نوك بینی، انحراف تیغه بینی و دفورمیتی هایی كه به واسطه اعمال جراحی قبلی به وجود آمده اند اصلاح می شود البته در عمل رینوپلاستی باید به خاطر داشته باشید كه تنها انتخاب جراح مناسب و اعتماد به او در كنار انتظارات واقع بینانه است كه می تواند رضایت شما را از عمل جراحی تضمین كند.



رشته جراحی دهان، فک و صورت سعی دارد در کنار جراحی هر یک از اجزاء صورت به تنهایی، تناسب آن عضو را با اجزاء مجاور مانند چشمها، بینی و حتی فک بالا و پایین و دندانها حفظ نموده و حتی بر جلوه زیبایی آنها بیافزاید. در نظر گرفتن شاخص های مهم زیبایی و همچنین فرم لب ها در حالت عادی و هنگام لبخند و حتی چگونگی قرار گرفتن فک ها و دندانها و تاثیر هماهنگی آنها در طرح درمان جراحی زیبایی ارایه شده جهت دستیابی به نتایج عالی در کنار حفظ عملکردهای طبیعی صورت بیمار، از تواناییهای برجسته رشته جراحی دهان، فک و صورت می باشد.

همچنین با بکارگیری آنالیزهای پیشرفته زیبایی صورت موجود در نرم افزارهای کامپیوتری می توان بهترین نتیجه را قبل و بعد از عمل برنامه ریزی کرد. بدینوسیله می توان با اندازه گیریهای دقیق پیش ازعمل تصحیح شده ترین حالت ناهنجاری را به صورت تصویری نمایان ساخت و از این تصاویر به عنوان الگویی هنگام جراحی بهره برد. چنین آنالیزهایی در دستان یک جراح ماهر می تواند درصد بروز عوارض بعد از عمل را به حداقل رساند.


از عمل جراحی بینی چه انتظاراتی داشته باشیم ؟

 عمل جراحی بینی در كنار زیباتر كردن صورت شما، اشكالات زیادی در بینی تان را هم بر طرف می كند:
رینوپلاستی بینی های بزرگ قوزدار، پهن، بینی های با سوراخ های بزرگ و نوك افتاده كه زاویه كمی با لب دارند را به راحتی اصلاح می كند.

با این عمل جراحی، معایبی چون قرینه نبودن بینی، دو شاخه بودن نوك بینی، انحراف تیغه بینی و دفورمیتی هایی كه به واسطه اعمال جراحی قبلی به وجود آمده اند اصلاح می شود البته در عمل رینوپلاستی باید به خاطر داشته باشید كه تنها انتخاب جراح مناسب و اعتماد به او در كنار انتظارات واقع بینانه است كه می تواند رضایت شما را از عمل جراحی تضمین كند.

رینو پلاستی چیست؟

رینوپلاستی عبارت است از، تغییر دادن شكل بینی برای زیباتر كردن فرم آن .
ساختمان بینی در وسط چهره آدمی قرار می گیرد و یكی از ارگان هایی است كه قبل از هر چیز دیگری به چشم می خورد با این اوصاف مشخص است، اولین عضوی كه در هر فرد جلب توجه می كند بینی است، چه بسا انسان هایی که ابروان زیبا، چشم، لب و گونه های زیبا و چانه شكیلی دارند ولی متاسفانه بینی آنها زیبا نیست. در این حالت با توجه به این كه نگاه فرد ابتدا به بینی می افتد، ناخواسته شكیل نبودن و زشتی بینی باعث می شود كه سایر نقاط برجسته و زیبای موجود در چهره فرد نادیده انگاشته شود. بنابراین هرگاه جراحی زیبایی بینی انجام پذیرد و ایرادات آن بر طرف شود، ناخواسته زیبایی های دیگر نقاط چهره نیز بروز می كند و با یك عمل زیبایی، سایر زیبایی های صورت نیز متجلی می شوند.


نمونه جراحی زیبایی بینی ::


چه بینی هایی به عمل جراحی زیبایی نیاز دارند؟

این سوال، زیاد توسط بیماران مطرح می شود كه ( آقای دكتر آیا بینی من نیاز به جراحی دارد ؟ ) كسی كه می خواهد یك عمل جراحی زیبایی داشته باشد باید بداند تصمیم در مورد این كه به این عمل نیاز دارد یا نه، بیشتر از همه به عهده خود اوست و آیا انتظارات او با یك عمل جراحی قابل حصول است؟ زیرا زیبا نبودن یك بیماری جسمی نیست كه جراح بتواند به بیمار دستور بدهد كه باید عمل شود. البته ممكن است زیبا نبودن بتواند گاهی به طور غیر مستقیم مشكلات روحی برای فرد ایجاد كند.


آیا ظاهر بینی تاثیری برسلامت جسمی و روحی میگذارد؟


مطمئنا بینی بد فرم و نا متناسب با صورت می تواند به شدت روی اعتماد به نفس هر فرد تاثیر بگذارد و تعاملات اجتماعی او را تحت تاثیر قرار دهد. گاهی یك بینی نامتناسب می تواند مانع برقراری ارتباطات اجتماعی یا حتی داشتن شغلی مناسب شود و فرد را گوشه گیر، منزوی، خجالتی و در نهایت افسرده كند . گاهی ممكن است ظاهر بینی مشكلی در زیبایی صورت ایجاد نكند ولی اختلال در عملكردهای حیاتی بینی مثل تنفس ، پزشك را مجبور به عمل جراحی بینی كند. اختلالات تنفسی و گرفتگی بینی باعث بی حالی ،خواب آلودگی و بی حوصلگی می شود ؛ خشكی مجاری تنفسی، درد سینوسی، سردرد یا احساس پری، سنگینی و فشار در ناحیه سر و صورت، اختلال بویایی، احساس سرماخوردگی دائمی خرخر و مشكلات تنفسی حین خواب، از دیگر مشكلاتی است كه اختلال در عملكرد بینی برای افراد ایجاد می كند . یك جراح بینی می تواند با معاینات ساده ای مشكلات بینی اعم از ظاهری و فیزیولوژیكی را تشخیص دهد و بهترین راه درمان یا اصلاح را به شما پیشنهاد كند.

آیا در عمل جراحی های بینی نیازی به عمل جراحی دوم یا روتوش است؟

طبق آمار كتاب های جراحان مشهور آمریكایی حدود 10 تا 20 درصد از بیمارانی كه تحت جراحی رینوپلاستی قرار می گیرند نیاز به جراحی دوم پیدا می كنند. به نظر میرسد این آمار تا حدی اغراق آمیز باشد. چرا كه در تجربه 17 ساله من در رینو پلاستی حداکثر 1 تا 1/5 درصد از بیمارانم نیاز به جراحی ثانویه یا همان روتوش پیدا كرده اند. البته منظور از روتوش كه ذكر می كنم ناموفق بودن جراحی قبلی نیست بلكه منظور این است كه جراح در جراحی اول نتوانسته باشد تمام مشكلات را بر طرف كند و برخی اشكالات جزئی باقی مانده باشد . در دست یك جراح خوب به هیچ وجه نباید بینی از چیزی كه قبلا بوده است بدتر بشود . منظور از این كه ممكن است یك جراحی بینی به روتوش نیاز پیدا كند این است كه اصلاح قسمتی از اشكالات در جراحی اول شكست بخورد یا كامل نباشد و جراح این كار را در مرحله دوم انجام دهد.
گاهی این كار برای اصلاح مشكلات تنفسی صورت می گیرد. به ندرت پیش می آید كه جراح تعمدا اصلاح قسمتی از عمل یك بینی مشكل را به مرحله بعد موكول كند. اصولا تمایل بر این است كه تا می توانیم تمام مشكلات بینی، چه تنفسی و چه زیبایی را در همان مرحله اول اصلاح كنیم. حتی در موارد اشكالات جزئی هم انجام روتوش به مدتی صبر نیاز دارد و بسته به نوع مشكل ممكن است روتوش 6 تا 12 ماه به تاخیر انداخته شود تا هم بتوان با دقت بیشتری مشكل را تشخیص داد و برای رفع آن اقدام كرد و هم بافت های بینی، آمادگی لازم برای عمل مجدد را پیدا كنند .

چه فصلی برای عمل بینی مناسب تر است؟

هیچ فصلی در عمل بینی بر فصل دیگر ارجحیت ندارد. هر چند در فصول گرم تحمل پانسمان ها ، گچ بینی و نیاز بیشتر به حمام كردن مقداری مشكل ایجاد كند ولی در حقیقت در همه فصول انجام رینو پلاستی امكان پذیر است و این شایعات كه در زمستان ها عمل بینی پر دردسر تر از فصل های دیگر است، صحت ندارد.

:: نمونه جراحی زیبایی بینی و فک ::




دیگر خدمات ارائه شده توسط دکتر قاسم زاده:

جراحی زیبایی فک

جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی گونه

جراحی زیبایی چانه

تزریق ژل

تزریق بوتاکس

برجسته سازی لب ها






ویدیو مرتبط :
جراحی زیبایی و پلاستیک صورت ، بینی و چانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جراحی زیبایی بینی، پلک، گونه، چانه، گوش و صورت با دکتر سوران ایوبیان


جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی به شمار می رود، که این امر قطعا به علت نقش مهمی است که بینی در زیبایی چهره انسان دارد. شخص می خواهد با زیبا سازی بینی خود به زیبا سازی دلخواه در چهره برسد.