سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

جادوی حمام در سلامت شما


نه‌نه سرما پاورچین پاورچین در حال رفتن از دیار ماست. چند روز دیگر همه جای ایران سبز می‌شود و هوا هر روز گرم‌تر از روز قبل، بهار می‌آید و به همه ما نوید تولدی دوباره می‌دهد، شرایط اقلیمی ایران گرم و خشك است و این مسئله سبب می‌شود افراد برای حفظ نظافت بیشتر و حتی جلوگیری از گرمازدگی هر چه هوا گرم‌تر می‌شود بیشتر از دوش و حمام استفاده كنند

حمام‌كردن و دوش‌گرفتن فقط برای نظافت   نیست بلكه برای تامین زیبایی هم امری ضروری است.آیا هنگام حمام‌كردن باید نكاتی را رعایت كرد؟آیا...



صبح حمام بروم یا شب؟

ساعت حمام‌رفتن هر فرد بیشتر براساس عادت اوست و چندان تفاوتی ندارد اما می‌توان یك سری از نكات را برای با نشاط‌بودن درنظر گرفت. به‌طور مثال یك دوش نیمه‌گرم قبل از خواب می‌تواند به داشتن یك خواب خوب كمك كند یا وقتی خسته و بی‌رمق از محل كار به خانه برمی‌گردید بهترین نوع حمام می‌تواند دوش نیمه‌گرم باشد تا خستگی را از تن‌تان بیرون بیاورد.



چه مدت در حمام بمانم؟

با توجه به این‌كه آب و هوای ایران خشك است، پس افراد باید سعی كنند رطوبت پوست خود را حفظ كنند، یكی از نكاتی كه می‌تواند در این زمینه كمك كند، حمام رفتن است اما حمام‌ طولانی‌مدت با آب داغ، باعث می‌شود پوست بیشتر از معمول خشك شود، پس برای جلوگیری از این اتفاق باید مدت زمان حمام را كوتاه كرد زیرا زمان مناسب تماس آب با بدن خیلی كمك می‌كند كه پوست كمتر خشك شود، در ضمن وقتی در حمام هستید نباید از آب داغ برای شست‌وشوی خود استفاده كنید زیرا آب داغ به‌علت قدرت پاك‌كنندگی زیاد، پوست را خشك می‌كند، آب باید ولرم باشد و مدت‌زمان كوتاه. در ضمن بهتر است برای جلوگیری از تغییرات ناگهانی در جریان خون، هنگام ورود به حمام، كم‌كم زیر دوش بروید. در ضمن خوب است بدانید آبی كه دمای آن 03درجه است برای پاك‌كردن پوست چرب بسیار مناسب است، چون چربی را كاملا حل كرده و پوست را پاك می‌كند.



چند بار در هفته به حمام بروم؟

طبیعتا الان كه به فصل بهار نزدیك می‌شویم تعداد دفعات حمام‌رفتن زیادتر می‌شود پوست‌هایی كه چرب‌ترند، تحمل حمام بیشتری دارند ولی پوست‌های خشك مقاومت‌شان كمتر است، كسانی كه پوست طبیعی مایل به خشك دارند باید بر حسب خشكی پوست و موهای‌شان یك روز در میان یا دو روز در میان حمام كنند. ولی اگر هر روز حمام می‌روند بهتر است هر روز شامپو نكنند و تنها با آب، دوش بگیرند ولی اگر پوست طبیعی مایل به چرب دارند می‌توانند هر روز حمام كنند ولی بهتر است یكبار شامپو بزنند. اگر یك روز در میان به حمام می‌روند می‌توانند 2بار شامپو بزنند. استحمام به هیچ عنوان باعث ریزش مو نمی‌شود زیرا ریزش مو و رشد آن از ریشه است و حمام‌كردن به هیچ عنوان نمی‌تواند به ریشه مو آسیب برساند.



دوش بگیرم یا در وان بخوابم؟

بعضی‌ها عادت دارند دوش بگیرند و بعضی عادت دارند در وان حمام بخوابند. این 2 عادت، تفاوت چندانی با هم ندارند اما به‌طور معمول وقتی دوش می‌گیرید آب روی سر و بدن‌تان جاری می‌شود و پوست و موی‌تان را شست‌وشو می‌دهد. این آب، آبی است كه جریان دارد و طبیعتا پاكیزه است ولی وقتی وان را پر می‌كنید و در آن دراز می‌كشید، آب راكد است و امكان آلودگی‌ آن وجود دارد و مقداری از چرك بدن وارد آب وان می‌شود. در ضمن وقتی آب وان خالی می‌شود، مقداری از آلودگی‌ها به دیواره‌های وان می‌چسبد و اگر یكی دیگر از اعضای خانواده كه می‌خواهد به‌عنوان نفر بعدی حمام كند وان را از آب پر كند، این آلودگی‌ها دوباره وارد آب می‌شود و آب را آلوده می‌كند.پس بهتر است، اگر از اون استفاده می‌كنید حتما در پایان، دیواره‌های وان را بشویید و زیر دوش بروید.



كیسه بكشم یا نكشم؟

كیسه كشیدن یك عادت قدیمی است. در زمان‌های قدیم چون تعداد حمام رفتن در ماه یا هفته كم‌ بود و خانواده‌ها دیر به دیر به حمام می‌رفتند، سعی می‌كردند با محكم كیسه‌كشیدن پوست خود را برای مدت طولانی تمیز نگه دارند. در آن زمان مردم تصور می‌كردند به‌اصطلاح با كیسه‌كشیدن، چرك می‌كنند یعنی چرك با این حركت از پوست‌شان خارج می‌شود درحالی‌كه آن لایه‌ای از پوست است كه مردم با زور كیسه از بدن جدا می‌كردند، این لایه، «لایه شاخی» نام دارد كه برای حفاظت لایه‌های زیرین پوست كه زنده‌اند لازم است. كیسه كشیدن یك عامل خارجی تحریك‌كننده است كه به پوست آسیب می‌رساند و گاهی باعث لك‌‌شدن پوست می‌شود. به هر حال لایه خارجی پوست هر 26 روز یك‌بار پوسته‌ریزی می‌كند و نیازی به این كار نیست.ویتامینه‌ها و پروتئینه‌هایی كه به‌صورت خارجی مثل شامپو، ماسك یا نرم‌كننده به پوست سر و مو زده می‌شوند هیچ تاثیری در ریزش مو و ساختمان مو ندارند.

منبع : سیب سبز


ویدیو مرتبط :
جن در حمام و تکان دادن در حمام-شماره1-فوق العاده وحشتناک-+18

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جادوی خیار برای سلامت پوست صورت



سلامت پوست صورت, پوست صورت, پوستی شاداب

اگر پوستی شاداب می خواهید، خیار راه حل شماست. چون خیار و پوست سطح یکسانی از هیدروژن را تقسیم می کنند، پوشش کل نواحی تحت درمان برای خیار راحت تر است و به این ترتیب پوست شما نرم و لطیف تر از هر زمانی می شود و به آرامش می رسید.

در هنگام آفتاب‌سوختگی و پس از برنزه کردن :
گذراندن زمان زیاد در مقابل خورشید می‌تواند موجب اثرات دردناک آفتاب‌سوختگی شود، خصوصاً روی صورت که پوستش نازک‌تر و لطیف‌تر است. برای خنک کردن پوست پس از آفتاب‌سوختگی از خیار روی چشم‌ها و تمام صورتتان استفاده کنید. خیار یک منبع عالی از سیلیکا است.

این ماده سلامت بافت همبند را تقویت می‌کند. گذاشتن چند ورقه خیار روی چشم‌ها و صورت برای 5 تا 10 دقیقه به تسکین آفتاب‌سوختگی شما کمک می‌کند. استفاده از خیار روی چشم‌ها پس از جلسه برنزه کردن نیز ایده آل است، با این کار از پوستتان مراقبت کرده و به آن رطوبت بیشتری می‌دهید.

 

کاهش کک و مک :
خیار برای کاهش کک و مک نیز استفاده می‌شود. علاوه بر گذاشتن ورقه‌های نازک خیار روی چشم‌، ماسک های صورت خیار که از خیار رنده شده درست می‌شوند نیز اگر برای 20 دقیقه روی پوست بمانند به طور طبیعی کک‌ و‌ مک‌ها را کم می‌کنند.

اگرچه ممکن است کمی نامتعارف به نظر برسد، اما زنان فرانسوی سال‌ها از آب خیار به عنوان روشی برای کم رنگ کردن کک و مک ها و لکه‌های روی پوست استفاده کرده‌اند.

سلامت پوست صورت, پوست صورت, پوستی شاداب

پس از گریه :
پس از گریه، پوست اطراف چشم‌های شما متورم شده و یک چهره قرمز پف‌کرده و کریه بر جا می‌گذارد. این پف‌کردگی با حلقه‌های سیاهی که بر اساس کم خوابی هستند فرق دارد. در اثر گریه‌ی زیاد، پوست اطراف چشم‌ها (از جمله پلک) ممکن است متورم شود، به طوری که چشم‌های شما دچار حساسیت، خارش و درد می‌شود.

گذاشتن خیار روی چشم‌ها می‌تواند به آرامی به از بین رفتن این پف‌کردگی و کاهش قرمزی آن کمک کند. خنکی تسکین‌دهنده‌ی خیار هم‌چنین ممکن است پس از یک استرس عاطفی احساس آرامش برای شما به همراه داشته باشد.

تب و التهاب :
خیار تنها برای یک روز آرامش‌بخش در کنار چشمه‌های آب گرم استفاده نمی‌شود. ورقه‌های نازک خیار به همراه خواب، دارو و مراقبت روزانه می‌توانند به رفع ناراحتی‌های شما در زمان بیماری کمک کنند.

قرار دادن خیار بر روی چشم می‌تواند به پایین آوردن تب‌های شدید و رفع التهابات ناشی از حساسیت‌های آزاردهنده کمک کند. همچنین اگر بر اثر استفاده طولانی مدت از لنز چشم‌های شما خشک‌شده و خارش دارند می‌توانید بر روی آن‌ها خیار بگذارید.

برای داشتن پوستی شاداب، نرم و شفاف می توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:
۵-۴ عدد برگ نعنا را خرد کنید.
خیار را پوست کنده و تخم های آنرا خارج کنید.
برگ های نعنا را به خیار اضافه کنید.
سفیده یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید.
این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید.
منبع:دلگرم