سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

توصیه‌هایی مفید برای پیشگیری از یبوست در سفر



یبوست,پیشگیری از یبوست,درمان یبوست

یبوست می‌تواند به دلیل کم نوشیدن آب و عدم دریافت فیبر کافی باشد

 

پیشگیری از یبوست در سفر
یبوست یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که اصولا افراد در مسافرت با آن مواجه می‌شوند است. یبوست می‌تواند به دلیل کم نوشیدن آب و عدم دریافت فیبر کافی در طول روز و حتی کم‌تحرکی باشد. برای پیشگیری از یبوست پیشنهاد می‌شود توصیه‌های دکتر فرح‌بخش، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی را خوانید.

 

علل ایجاد یبوست
طبیعتا رفتن به سفر زندگی عادی و روزمره فرد را دستخوش تغییراتی می‌کند و به این ترتیب ساعات خواب، صرف وعده‌های غذایی و حتی نوع تغذیه فرد تغییر می‌کند. معمولا در این ایام مصرف انواع تنقلات بیشتر از روزهای دیگر سال است و پرخوری‌های بیشتری هم صورت می‌گیرد، ضمن اینکه فرد از تحرک کمی هم برخوردار است که همه این عوامل باعث ایجاد یبوست می شود. جدای از اینها، از دیگر مواردی که در بروز یبوست موثر است و  اغلب در طول سفر به آن کم‌توجهی می‌شود، مصرف کم میوه و سبزی است و عدم مصرف مایعات به میزان 8 لیوان در روز است.

 

راهکارهایی برای پیشگیری از یبوست

برای پیشگیری از یبوست به میزان دریافتی فیبر توجه کنید. میزان فیبر مورد نیاز آقایان در طول روز 38 گرم و خانم‌ها 25 گرم است.

باتوجه به اینکه توصیه می‌شود به خاطر مسائل بهداشتی از خوردن سالاد و سبزیجات رستوران بین‌راهی خودداری کنید از این رو بهتر است بلافاصله بعد از اینکه در جایی مستقر شدید، خودتان سالاد درست کنید. البته حتما سبزی و ترکیبات سالاد را به روش اصولی شسته ضدعفونی کرده و سپس آنها را آبکشی کنید.

 

برای پیشگیری از یبوست حتما حداقل 8 لیوان در طول روز آب بنوشید و برای نوشیدن آب از آب‌های بسته‌بندی که سلامت آن مورد اطمینان است، استفاده کنید. در صورتی که به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارید، حتما آب را برای حداقل به مدت یک دقیقه بجوشانید. همچنین برای جلوگیری از یبوست تحرک کافی داشته باشید و خوراکی‌هایی که حاوی فیبر بالا هستند، بخورید.

 

یبوست,رفع یبوست,درمان یبوست با آب

برای پیشگیری از یبوست حتما حداقل 8 لیوان در طول روز آب بنوشید

 

برای درمان یبوست حتما از نان‌های سبوس‌دار استفاده کنید و کیوی جزو یکی از میوه‌هایی باشد که در طول روز از آن مصرف می‌کنید. می‌توانید برای جلوگیری از یبوست قبل از سفر مقداری تخم‌شربتی، انجیر خشک و یا برگ زردآلو و آلو بخارا تهیه کرده و این خوراکی‌ها را همراهتان ببرید و صبح‌ها ناشتا مخلوط تخم شربتی با آب بنوشید یا اینکه دو سه عدد برگ زردآلو و انجیر و آلوبخارا مصرف کنید.
منبع : salamaneh.com


ویدیو مرتبط :
اطلاعات پزشکی مفید برای پیشگیری از ترش کردن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه هایی برای پیشگیری از پیرشدن پوست



تابش خورشید هوای خشک آلودگیهای محیطی کشیدن سیگار واسترس باعث می شوند که پوست شما شفافیت ورطوبت خود راازدست بدهد.وچین های ریزوعمیق تربرروی پوست شماایجادوبه مرورزیاد شوند.کسانی که چین وچروک کمتری داشته اند از مقدار زیادی سبزیجات لوبیا ماهی شیرکم چرب وچای در وعده های غذایی شان استفاده کردند .کسانی که چین وچروک بیشتری دارند زیاددرمعرض تابش خورشید قرار داشته اند.خوردن آب معدنی به دلیل داشتن املاح کیک نان روغنی شیرینی گوشت قرمز ولبنیات پرچرب احتمال بروز چین وچروکها را درپوست شما افزایش می دهد.


پیشگیری ودرمان چین وچروک پوست

حمام آفتاب نگیرید وسعی کنید بین ساعت 10 صبح الی 3 بعدازظهر ازقرار گرفتن در آفتاب پرهیز کنید .اگرمجبور به رفت وآمد در این ساعات هستید ازلباسهای محافظ نظیر یک کلاه یا پیراهن آستین بلند استفاده کنید .قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید ازلوسیون های ضد آفتاب برای کمک به پوست خود جهت محافظت از اشعه ماوای بنفش استفاده کنید.به یاد داشته باشید که دوباره هرزمان که لازم بود لوسیون رابه کار برید همیشه از محصولاتی استفاده کنید کنید که دارای فاکتور spfمحافظت ازآفتاب 15 یابالاتر باشند. به پشت بخوابید وقتی که به صورت طاق باز خوابیدید اثرات کشیدگی جاذبه روی پوست شما به حداقل می رسد.صورت خود رازیاد نشویید (2بار در روز کافی است )وازصابونهای خشن وزبر پرهیز کنید زیراشستن زیاد باعث کم شدن چربی ورطوبت پوست می شود.