سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تقـــــویت قوای جسمی با آب‌درمانی


آب‌درمانی یكی از شیوه‌های درمانی طب جایگزین است كه درمانگران در آن با تجویز آب برای بیماران‌شان به درمان بیماری‌ها می‌پردازند. یكی از ویژگی‌های عمومی این شیوه درمانی قدرت پاكسازی و تخلیه بدن از اخلاط نامناسب، سموم، سلول‌ها و بافت‌های مرده بدن است.




آب‌درمانی یكی از شیوه‌های درمانی طب جایگزین است كه درمانگران در آن با تجویز آب برای بیماران‌شان به درمان بیماری‌ها می‌پردازند. یكی از ویژگی‌های عمومی این شیوه درمانی قدرت پاكسازی و تخلیه بدن از اخلاط نامناسب، سموم، سلول‌ها و بافت‌های مرده بدن است.

درمانگران در این شیوه درمانی با تجویز آب به‌مدت 10 تا 30 روز به درمان بیماران‌شان می‌پردازند. به این ترتیب با مصرف آب در میزان مشخص شده توسط درمانگر، بیمار می‌تواند تمامی سموم، اخلاط و مواد موذی باقی مانده در سلول‌ها و بافت‌های بدن را تخلیه كرده و عملكرد سیستم دفاعی بدن را به این ترتیب بالا ببرد. در این شیوه درمانی كل بدن بیمار از سلول‌ها، عصب‌ها، بافت‌ها، مفاصل و سایر اندام‌ها و دستگاه‌های درونی بدن و اجزایش شست‌و‌شو داده می‌شوند و میكروب‌ها، ویروس‌ها و مواد سمی و بیماری‌زای درون آن‌ها از بدن خارج می‌شود. خروج این مواد دفعی و سمی از طریق دفع این مواد به‌صورت فضولات یا به‌صورت تعریق صورت می‌گیرد. یكی دیگر از مزیت‌های این شیوه درمانی علاوه‌بر پاكسازی بدن، جوان‌سازی سلول‌ها و بافت‌های بدن است كه به تخلیه سلول‌های پیر و فرسوده و جایگزینی آن‌ها با سلول‌های جوان و شاداب كمك می‌كند. در نتیجه مكانیسم شست‌و‌شو و تخلیه سلول‌های قدیمی در این مرحله درمانی به نشاط جسمانی و بازسازی بدن و افزایش انرژی و جوانی در بدن نیز منتهی می‌شود.

امروزه از این شیوه درمانی علاوه‌بر تصفیه بدن از مواد مضر برای پاكسازی بدن از سلول‌ها و بافت‌های سرطانی نیز استفاده می‌شود. متخصصان طب كنونی امروزه در برخی از كشورهای اروپایی از شیوه درمانی آب‌درمانی به‌عنوان یك درمان مكمل و كمكی برای بهبود حال بیماران سرطانی خود استفاده می‌كنند.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی کارشناس آب درمانی-وسایل آب درمانی(1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آب درمانی و مصایب آن



 

رژیم غذایی, کاهش وزن, آب درمانی

 دختر جوانی را به اورژانس آوردند؛ پرسنل اورژانس ۱۱۵ عنوان می کردند که بیمار در محل کار از روی صندلی به زمین افتاده و حرکات پرشی در اندام هایش داشته است.
دختر جوان رژیم غذایی معمول خود را به پیشنهاد یکی از دوستانش تغییر داده و برای کاهش وزن و جلوگیری از پیری زودرس به رژیم آب درمانی رو آورده بود. این رژیم برای یک هفته ادامه داشته و هر روز مقادیر فراوانی از آب قبل از خواب، قبل از غذا و بعد از خواب مصرف می کرده است.
دختر جوان، همچنین پس از ورزش، آب از دست رفته ناشی از تعریق را با آب فراوان جبران می کرد. برای وی آزمایش درخواست شد؛ در آزمایش بیمار، کاهش سدیم خون گزارش شد. در نهایت با درمان مناسب ترخیص شد. سوالی که اینجا مطرح می شود این است؛ آیا آب درمانی عامل این حادثه بوده است؟
درون خون، املاح متفاوتی وجود دارد که سدیم و پتاسیم از مهم ترین آنها محسوب می شود. سدیم یکی از املاحی است که در خون و درون سلول های بدن وجود دارد و عامل برقراری ارتباط الکتریکی بین خون و بدن است. زمانی که به واسطه گرما بدن عرق می کند، علاوه بر آب، نمک که به طور عمده سدیم است، از دست می رود.
اگر برای جبران تعریق به جای آب و نمک از آب به تنهایی استفاده شود، سدیم خون پایین می آید. تعدادی از افراد، رژیم آب درمانی را برای کاهش وزن، بهبود قوای ذهنی و پاکسازی بدن از مواد مضر شروع می کنند. آب زمانی که به میزان زیاد مصرف شود، خون را رقیق می کند و سدیم خون و دیگر املاح را کاهش می دهد.

علائم: سدیم خون معمولا در محدوده ۱۳۵ تا ۱۴۵ است. علائم ناشی از کمبود سدیم به عدد سدیم در خون، چندان مرتبط نیست. سرعت کاهش بسیار مهم تر است و عموما هر چه سرعت کاهش بیشتر باشد، امکان بروز علائم بیشتر است. علائم شامل تهوع، استفراغ، ضعف، بی اشتهایی و گیجی می شود. اگر سدیم خون ظرف یک روز یا کمتر به زیر ۱۲۰ برسد، علائم شدید مثل پرش عضلات، تشنج و حتی رفتن به حالت حال کما بروز می کند.

● اثر این آب اضافی چیست؟
زمانی که سدیم خون کاهش می یابد، در واقع آب زیادی در خون است که می تواند جذب مغز شود. افزایش آب در مغز باعث ورم مغز و بروز علائمی چون سردرد، بیقراری، گیجی، تشنج و حتی افت شدید هوشیاری تا حد کما می شود.

● چه باید کرد؟
هرگز اقدام به اجرای رژیم های غیرمعمول نکنید؛ کاهش وزن با انجام رژیم غیرمعمول کار عاقلانه ای نیست.
اگر با فردی روبه رو شدید که آب فراوان می خورد و علائم یاد شده در وی بروز کرد، هر چه سریع تر او را به پزشک برسانید.
اگر بیمار هوشیار است و توانایی نوشیدن دارد، باید از مایعاتی که نمک کافی دارند (مثل دوغ یا محلول ضد اسهال) استفاده کرد.
افرادی که در هوای گرم کار یا ورزش می کنند باید به جای آب از محلول هایی استفاده کنند که آب و نمک کافی دارد. یکی از علل گرفتگی عضلات در ورزشکاران همین کاهش سدیم خون است.
منبع:aftabir.com