سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تقسیم بندی انسانهاازنظردکترشریعتی



دکترعلی شریعتی انسانها را به چهار دسته تقسیم کرده است:

انسانها

1. آنانی که وقتی هستند، هستند وقتی که نیستند هم نیستند عمده آدمها. حضورشان مبتنی به فیزیک است. تنها با لمس ابعاد جسمانی آنهاست که قابل فهم می‌شوند. بنابراین اینان تنها هویت جسمی دارند.

2. آنانی که وقتی هستند نیستند وقتی که نیستند هم نیستند مردگانی متحرک در جهان. خودفروختگانی که هویتشان را به ازای چیزی فانی واگذاشته‌اند. بی شخصیت‌اند و بی اعتبار. هرگز به چشم نمی‌آیند. مرده وزنده‌اشان یکی است.

انسانها

3. آنانی که وقتی هستند هستند وقتی که نیستند هم هستند آدم های معتبر و با شخصیت. کسانی که در بودنشان سرشار از حضورند و در نبودنشان هم تاثیرشان را می گذارند. کسانی که همواره به خاطر ما می‌مانند. دوستشان داریم و برایشان ارزش و احترام قائلیم.

4. آنانی که وقتی هستند نیستند وقتی که نیستند هستند شگفت انگیز ترین آدمها. در زمان بودشان چنان قدرتمند و با شکوه اند که مانمی‌توانیم حضورشان را دریابیم. اما وقتی که از پیش ما میروند نرم نرم آهسته آهسته درک می‌کنیم. باز می‌شناسیم. می فهمیم که آنان چه بودند. چه می گفتند و چه می خواستند. ما همیشه عاشق این آدمها هستیم . هزار حرف داریم برایشان. اما وقتی در برابرشان قرارمی‌گیریم قفل بر زبانمان می‌زنند. اختیار از ما سلب می‌شود. سکوت می‌کنیم و غرقه در حضور آنان مست می‌شویم و درست در زمانی که می‌روند یادمان می آید که چه حرفها داشتیم ونگفتیم. شایدتعداد اینها در زندگی هر کدام از ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد . قدرشونو بدونین...


ویدیو مرتبط :
تقسیم سلولی میتوز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری زن و مرد سارق هنگام تقسیم اموال



 

 

درگیری زن و مرد سارق هنگام تقسیم اموال

 

زن معتادی كه به بهانه اجاره خانه در شمال تهران، صاحبخانه را بی هوش و اموال او را سرقت كرده بود، هنگام درگیری با همدست خود در جاده چالوس دستگیر شد.

ماجرای این سرقت هنگامی فاش شد كه روز ۱۴ تیر ماه مردی با حضور در دادسرای ناحیه ۳ تهران با ارائه شكایتی بیان كرد، چند روز پیش برای اجاره دادن منزل خود در خیابان ظفر، مشخصات و شرایط آن را در اختیار چند بنگاه معاملات املاك قرار دادم.

شاكی افزود: ۲ روز بعد حدود ساعت ۲۱ قصد داشتم خواهرم را به منزلش برسانم كه زنگ در خانه به صدا درآمد و پس از گشودن در متوجه دختر جوانی شدم كه می گفت از طرف بنگاه برای اجاره خانه آمده است.

شاكی اضافه كرد: پس از اظهارات دختر جوان و اصرار برای دیدن خانه، وی وارد محل سكونتم شد و طی مدتی كه در منزلم حضور داشت، سعی می كرد با من و خواهرم ارتباط دوستانه ای برقرار كند.



● صاحبخانه در دام


▪ مرد صاحبخانه افزود: حدود ساعت ۲۲ این خانم جوان كه خود را ساناز معرفی می كرد، تصمیم به خارج شدن از منزلم گرفت و به دلیل تاریكی هوا، خواهرم پیشنهاد كرد او را در مسیر منزلش پیاده كنیم.

پس از رسیدن به میدان منیریه، دختر جوان از خودرو پیاده شد و من پس از رساندن خواهرم به منزلش، پس از بازگشت به خانه، در كمال تعجب مشاهده كردم این زن جوان مقابل در خانه مان انتظار مرا می كشد.

شاكی گفت: او را كه در شرایط روحی و جسمی بدی قرار داشت، به داخل خانه بردم و برایش مقداری شربت درست كردم و تصمیم گرفتم موضوع را به خواهرم اطلاع دهم. به همین دلیل اتاق را ترك كردم تا از تلفن استفاده كنم.

وی افزود: وقتی به اتاق پذیرایی بازگشتم، قصد پرسیدن علت بازگشت او را داشتم كه زن جوان یك لیوان شربت به من تعارف كرد كه پس از خوردن آن بیهوش شدم و زمانی به هوش آمدم كه خواهرم به اتفاق همسرش كنار من نشسته بودند و تمامی طلاجات از جمله سكه های طلا و مقدار زیادی پول نقد و خودروی سمندم به سرقت رفته بود.


● آغاز تحقیقات

پس از این شكایت با صدور دستور قضایی، پرونده در دستور كار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت و مشخصات خودروی به سرقت رفته مرد صاحبخانه و دستور توقیف سرنشینان آن به مراكز پلیس اعلام شد.

گزارش حاكی است، در حالی كه تحقیقات در این زمینه آغاز شده بود، ۲ روز پس از سرقت، ماموران راهنمایی و رانندگی استان مازندران در منطقه كندوان با مشاهده درگیری میان زن و مردی جوان وقتی موضوع را بررسی كردند، زن جوان عنوان كرد مردی كه او را همراهی می كند، قصد قتلش را دارد.

در پی این اظهارات و استعلام شماره خودرو از مركز پلیس معلوم شد خودروی مورد استفاده این دو نفر از منزل مرد صاحبخانه سرقت شده است.

با تحویل هر دو متهم به پلیس آگاهی چالوس، موضوع به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گزارش و با انتقال زن و مرد متهم به آگاهی تهران مشخص شد هر دو اعتیاد شدیدی به مواد مخدر صنعتی ـ شیشه ـ دارند.

زن متهم با معرفی هویت واقعی خود به نام فرحناز گفت: پس از جدایی از شوهرم با مرد متهم به نام خدایار ارتباط برقرار كردم و برای تامین هزینه اعتیادمان نقشه سرقت از خانه مرد مالباخته را كشیدیم.

سرهنگ استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در این باره گفت: مرد متهم ـ خدایار ـ یك مجرم سابقه دار است كه پیش از این به اتهام كیف قاپی، زورگیری و ... دستگیر و زندانی شده است.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه زن متهم در جنوب تهران نیز مقادیری از اموال مالباخته كشف و تحویل وی شد. تحقیق از این دو متهم برای كشف دیگر سرقت های احتمالی ادامه دارد..../ گزارش : جام جم آنلاین