سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تشخیص ۱۴ بیماری از صورت



پاکسازی کبد , کاهش آب بدن

مصرف میوه و سبزیجات خام به پاکسازی کبد کمک می کند.

 

قسمت های 1 و 2 : سیستم گوارشی
اگر روی قسمت های 1 و 2 که روی چهره مشخص شده است، دانه ها سیاه، جوش و لکه ایجاد شد مطمئنا به این معناست که سیستم گوارشی شما به خوبی عمل نمی کند. برای مقابله با این مشکل، باید مصرف خوراکی های مضر و ناسالم و چربی ها را کاهش دهید، از نمک دوری کنید و مقدار بیشتری آب بنوشید.

 

قسمت 3: کبد
کبد اندامی است که تجمع مواد سمی در آن و مصرف مواد مضر برای سلامتی می تواند در چهره نمود پیدا کند. در این صورت باید از مصرف الکل، خوراکی های مضر، تنقلات ناسالم و لاکتوز پرهیز کرد. به جای آن مقدار بیشتری میوه ها و سبزیجات به خصوص انواع خام را میل کنید. این توصیه ای مفید برای پاکسازی کبد است.

 

قسمت های 4 و 5: کلیه ها
آنچه موجب نازیبایی، گودی و کبودی اطراف چشم ها می شود، ممکن است به دلیل کاهش آب بدن و عملکرد نادرست کلیه ها باشد. از همین رو بسیار مهم است تا مصرف آب افزایش یابد و از نمک و خوراکی های مدر پرهیز شود.

 

قسمت 6: قلب
مهم ترین بخش صورت که به دلایل مختلف تحت تاثیر جوش های سیاه و آکنه قرار می گیرد بینی است. با این حال، اگر این جوش ها ناگهان بروز کنند و به سختی از بین روند ممکن است نشانه ای از ناراحتی های قلبی باشد. برای رفع این مشکل، خوراکی های مضر مانند چربی ها، نمک و غذاهای تند را از برنامه غذایی حذف کنید. به جای آن، اسیدهای چرب امگا 3 به خصوص انواع گیاهی را بیشتر مصرف نمایید.

 

قسمت های 7 و 8: کلیه ها
تجمع مواد زائد، احتباس آب یا کاهش رطوبت بدن می تواند در این بخش های صورت نیز بروز کند. برای رفع این حالت، باید آب زیادی بنوشید و از نوشیدنی هایی مانند قهوه، الکل و نوشابه های گازدار پرهیز نمایید.

 

قسمت های 9 و 10: سیستم تنفسی
این قسمت های صورت می تواند بازتابی از بعضی انواع آلرژی های تنفسی یا ناراحتی های مزمن مانند آسم باشد. عادت نادرست سیگار کشیدن می تواند زمینه ساز ایجاد لکه و تغییرات پوستی شدید در این قسمت ها شود. اگر می خواهید با این مشکل مقابله کنید، سیگار را کنار بگذارید، مصرف خوراکی های تازه را افزایش دهید و مصرف شکر را کاهش دهید.

 

قسمت های 11 و 12: هورمون ها
تغییرات هورمونی به خصوص در دوران سیکل های قاعدگی باعث تغییرات اساسی در این بخش ها می شود. گرچه این مشکل برای بسیاری افراد اجتناب ناپذیر است اما می توان با تغذیه صحیح، ورزش، خواب مطلوب، نوشیدن کافی آب، شستشوی مرتب پوست و پرهیز از خوراکی های تحریک کننده آن را کاهش داد.

 

قسمت 13: معده
این بخش صورت نشان می دهد که هضم غذا به خوبی صورت نمی گیرد، روده بزرگ عملکرد صحیحی ندارد و یبوست در مواقع بسیاری فرد را آزار می دهد. توصیه می شود برای بهبود این اختلال، مصرف فیبرها که در میوه ها، سبزیجات و غلات به وفور وجود دارد را افزایش دهید.

 

قسمت 14: استرس
اگر متوجه تغییراتی در این ناحیه شدید، ممکن است بدن شما تقاضای استراحت و زمانی برای تجدید نیرو را داشته باشد. عدم کنترل و مدیریت صحیح استرس می تواند مشکلات متعدد جسمانی را در پی داشته باشد. برای مقابله با این مشکل، توصیه می شود روش های ریلکسیشن را در پیش بگیرید، کمی بخوابید و مقدار بیشتری آب بنوشید.
به یاد داشته باشید که همواره باید تغییرات صورت را جدی بگیرید و در این زمینه با پزشک مشورت نمایید.

منبع: tabnak.ir


ویدیو مرتبط :
تشخیص صورت به صورت آتلاین(در ویدیو)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راههای تشخیص بیماری ایدز-مراحل بیماری




 

با کاهش قدرت سیستم دفاعی به مرور زمان بدن آماده ابتلا به عفونتها و سرطانهایی می شود که به طور معمول در مردم عادی دیده نمی شوند ، این بیماریها بصورت بیماریهای ریوی ، اسهالهای شدید و مزمن ،‌ تبهای طولانی ، کاهش وزن ،‌ اختلالات شخصیتی،‌ بیماریهای مغزی وپوستی خود را نشان می دهند که درنهایت منجر به مرگ فرد مبتلا خواهد شد.

 

● علائم اصلی ایدز:


▪ كاهش وزن بیشتر از ۱۰ درصد

▪ اسهال مزمن بیشتر از یك ماه

▪ تبهای متناوب یا ثابت بیش از یك ماه

 

● علائم فرعی:


▪ سرفه پایدار به مدت بیش از یك ماه

▪ عفونت پوستی منتشر همراه با خارش

▪ تبخالهای عود كننده

▪ برفك دهانی

▪ عفونت تبخالی مزمن پیشرونده و منتشر

▪ بزرگ شدن عمومی غدد لنفی آلودگی به ویروس ایدز دلیل ابتلا به بیماری ایدز نیست ولی سرانجام تقریباً بطوراجتناب ناپذیری به بیماری ایدز منتهی می شود.

یكی از اولین راه های شناخت یك بیماری، شناخت علائم و مراحل مختلف سیر بیماری است. با این شناسایی می توان از گسترش و توسعه بیماری در مراحل اولیه پیشگیری نمود. علائم آلودگی بیماری ایدز بسیار پیچیده است و دارای مراحل چندی است كه الزاماًهمه آنها در افراد آلوده مشاهده نمی شود.

 

این مراحل عبارتند از:

 

 

● مرحله اول عفونت حاد:


در اغلب موارد در صورتی كه تعداد كافی ویروس ایدز وارد بدن فردی شود ، بعد از چند هفته علائمی نظیر تب ، گلودرد،بزرگی غدد لنفاوی، درد مفاصل و عضلات ، سر درد، ضعف و بی حالی، بی اشتهایی ، تهوع و استفراغ، كاهش وزن، اسهال و گاهی دانه های جلدی و یا تظاهرات عصبی ظاهر میگردد. این علائم اختصاصی نبوده و شباهت كاملی با نشانه های بسیاری از بیماریهای دیگر دارد. چون خود بخود ظرف یك تا دو هفته بهبودی حاصل میگردد ، كمتر اتفاق می افتد كه بیماری دراین دوره تشخیص داده شود. بعلاوه از هنگام ورود ویروس ایدز تا مثبت شدن نتیجه آزمایشگاهی كه نشانگر آلودگی فرد است حدود ۲ تا ۱۲ هفته و گاهی تا۱۶ ماه طول می كشد. در این فاصله زمانی ، فرد، آلوده بوده و ممكن است سایرین را آلوده كند.

 

 

● مرحله دوم بدون علامت:


پس از بهبودی خود بخودی مرحله حاد، بیمار وارد مرحله بدون علامت می شود كه بر حسب نوع ویروس آلوده كننده از۱۰تا ۱۷ سال طول می كشد. در این مدت شخص آلوده هیچگونه علامتی از بیماری را بروز نمی دهد و به ظاهر كاملاً سالم است ولی برای دیگران آلوده كننده می باشد. این مرحله نزد كودكان كوتاهتر است و در این مرحله شخص دیگران را مبتلا می كند. در این دوره آزمایش خون مثبت است. كنترل انتشار ویروس در این مرحله مشكل می باشد.

 

 

● مرحله سوم بزرگی منتشر و پایدار غدد لنفاوی:


دراین مرحله غدد لنفاوی به صورت بزرگ شده و به شكل قرینه و بدون درد در بیش از دو نقطه بدن بجز ناحیه كشاله ران ظاهر می شود حداقل ۳ماه باقی می مانند.

 

 

● مرحله چهارم مرحله قبل از ایدز و حالات وابسته به ایدز:


قبل از بروز علائم نهایی ایدز در بیمار ، عوارضی ظاهر می شود كه به آن علائم مربوط به ایدز می گویند و عبارتند از

▪ كاهش وزن بیشتر از۱۰درصد وزن سابق

▪ اسهال به مدت بیشتر از یك ماه

▪ تب به مدت بیشتر از یك ماه

▪ عرق شبانه

▪ خستگی، بی حالی و ضعف

این علائم را مقدمه استقرار كامل ایدز كه پایان طیف بیماری می باشد ، به حساب می آورند. در برخی موارد، بی قراری، بی اشتهایی، دل درد، سردرد وجود دارد و تغییرات عصبی منجر به از دست دادن حافظه و آسیب اعصاب محیطی می شود. این علائم معمولاً متناوب است ولی كاهش وزن در اكثر بیماران وجود دارد و پیشرونده هم می باشد. بسیاری از بیماران در این مرحله دچار ضایعات پوستی، مخاطی و ضایعات دائم و یا عود كننده دهنی و یا ناحیه تناسلی به علت ویروسهای مختلف می شوند.

 

 

● مرحله پنجم ایدز:


ایدز به مرحله نهایی آلودگی ایدز گفته میشود. در این مرحله به علت كاهش شدید قدرت دفاعی بدن، شخص، مستعد ابتلا به بسیاری عفونتهای و سرطانها می شود كه علائم بسیار متنوعی دارند و درنهایت بیمار را از پای در می آورند.