سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تست پیش‌بینی مرگ!


با انجام این حرکات می‌توانید بفهمید چند سال از عمرتان باقی مانده است!


مجله سیب سبز: یك آزمایش كامل برای بررسی وضعیت سلامتی‌تان می‌تواند چندصد هزار تومان برای شما آب بخورد و اگر زیر پوشش بیمه تكمیلی نباشید، ممكن است پرداختن چنین هزینه‌ای برای‌تان دشوار باشد اما یك پزشك برزیلی ادعا می‌كند با انجام چند حركت ساده می‌توانید متوجه شوید چقدر سالم هستید یا اینكه احتمال از دست دادن جان‌تان چقدر است.

این پزشك می‌گوید همیشه برای بررسی وضعیت سلامتی‌تان نیاز به پرسیدن نظر متخصصان ندارید و گاهی با انجام چند حركت در خانه، خودتان می‌توانید در مورد این موضوع قضاوت كنید.امتحانش مجانی است. شما می‌توانید از راهنمایی او كمك بگیرید و این تمرین‌ها را انجام دهید. این پزشك معتقد است یافته‌هایش كه در مجله اروپایی قلب منتشر شده و سایت SAGE Journals هم آن را نقل کرده است، می‌تواند به شكلی دقیق احتمال مرگ یا زنده ماندن افراد 50 تا 80 ساله را پیش‌بینی كند.

این حركت سریالی را انجام دهید

كار سختی نیست، كافی است بایستید، بعد چهارزانو بنشینید و سپس دوباره از جای‌تان بلند شوید. فقط این چند نكته را رعایت كنید:

تست پیش‌بینی مرگ!

هنگام نشستن و بلند شدن به هیچ‌وجه به كف دست یا ساعدهای‌تان تكیه نكنید. اگر این حركت را با تكیه كردن به خودتان انجام دهید، نمی‌توانید روی امتیازی كه از آن می‌گیرید، حساب كنید.

تست پیش‌بینی مرگ!

مراقب باشید زانوهای‌تان روی زمین نیاید. حركتی كه انجام می‌دهید، قرار است با سنجیدن میزان استقامت شما، وضعیت سلامت‌تان را تخمین بزند. پس با تقلب نمره‌تان را بالا نبرید.

تست پیش‌بینی مرگ!

برای راحت‌تر بلند شدن دست‌تان را روی زانوی‌تان نگذارید. باز هم همان قانونی را كه در دو حركت قبل باید به آن پایبند می‌بودید؛ رعایت كنید.

تست پیش‌بینی مرگ!

در جریان انجام این حركت، روی كناره ساق پای‌تان هم تكیه نكنید. تلاش كنید خود را بی‌وزن كنید. انگار كه در خلا قرار دارید و قرار است بی‌تكیه بر هیچ چیز از جای‌تان بلند شوید.

تست پیش‌بینی مرگ!

این اشتباهات را انجام ندهید

اگر دست‌تان را در جریان حرکت روی زمین گذاشتید و مثل این شکل وزن خود را روی دست‌تان انداختید، یک امتیاز از خود کم کنید. این نشانه می‌گوید که زیاد حال‌تان خوب نیست.

تست پیش‌بینی مرگ!

آمدن زانوی‌تان روی زمین، درست مثل همین تصویر، یعنی یک جای کار سلامت‌تان می‌لنگد. پس در صورتی که این اشتباه را انجام دادید، یک امتیاز دیگر از خود کسر کنید.

تست پیش‌بینی مرگ!

تکیه کردن روی دست به هر شکلی در جریان این حرکت ممنوع است؛ پس در صورتی که این اشتباه را هم انجام  دادید، یک امتیاز دیگر از نمره‌هایی که باید به خودتان بدهید، کسر کنید.

تست پیش‌بینی مرگ!

نباید وقت بلند شدن دست‌تان را روی زانوی‌تان بگذارید و با تکیه‌گاه قرار دادن آن بلند شوید. چنین اشتباهی باعث می‌شود یک نمره دیگر از امتیازهای شما کم شود.

تست پیش‌بینی مرگ!

گفتیم که وقت نشستن نباید پای‌تان روی زمین بیاید. این عکس، اشتباه گفته شده را نشان می‌دهد و می‌گوید در صورت انجام دادنش، باید باز هم یک امتیاز از خودتان کسر کنید.

تست پیش‌بینی مرگ!

بی‌گدار به آب نزنید

قبل از اینکه با این حرکت وضعیت سلامت‌تان را کنترل کنید، باید مطمئن شوید که انجام آن آسیب بیشتری به بدن شما نمی‌رساند و سلامت استخوان‌ها  یا مفاصل‌تان را تهدید نمی‌کند. اگر مشكل مفصلی دارید یا از آرتروز رنج می‌برید، این حركت را انجام ندهید اما در صورتی كه محدودیت پزشكی خاصی ندارید، می‌توانید با خیال راحت با توجه به الگو‌هایی که در تصاویر آورده‌ایم، این حركت را 10 بار انجام دهید و نمره‌های‌تان را به شكلی که در ادامه می‌گوییم محاسبه كنید.

چه نمره‌ای می‌گیرید؟

 اگر در جریان هر بار نشستن و بلند شدن، از زانو و دست‌تان استفاده كردید، یك نمره از خود كسر كنید و اگر تعادل‌تان از دست رفت، نیم نمره از خود كم كنید.  اگر برای 10 بار انجام این حركت چهار بخشی، 10 نمره در نظر بگیرید، در صورتی كه بی‌هیچ خطایی هر 10بار بنشینید و بلند شوید، می‌توانید با افتخار خودتان را یكی از سالم‌ترین آدم‌های جهان بدانید كه البته بعید است. هرچه نمره شما به این عدد نزدیك‌تر باشد، وضعیت سلامت‌تان بهتر است.

حال‌تان چطور است؟

مطالعاتی كه این پزشك انجام داده نشان می‌دهد كسانی كه بین سه تا هشت نمره به دست می‌آورند به احتمال دو برابر بیشتر از كسانی كه نمره شان بالاتر از هشت است، با خطر مرگ در شش سال آینده روبه‌رو هستند. از نظر این محقق كسانی كه نمره‌شان از سه پایین‌تر است، پنج برابر بیشتر از دیگران با خطر مرگ مواجهند. این پزشك می‌گوید وضعیت تعادلی آدم‌ها می‌تواند گویای وضعیت سلامت‌شان باشد و طول عمر آنها را پیش‌بینی كند.


ویدیو مرتبط :
پیش بینی مرگ ملک عبدالله از 1400 سال پیش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یك تست ساده برای پیش‌بینی‌ بیماری قلبی



 

 

بیماری قلبی

 

 

 

پزشكان از این پس می‌توانند سال‌ها پیش از بروز علائم بیماری قلبی، تنها با كمك یك تست ادرار ساده احتمال بروز این بیماری را در افراد پیش‌بینی‌ كنند.

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشكی دانشگاه گلاسگو با استفاده از نمونه‌های ادرار، میزان پروتئینی را اندازه‌گیری كردند كه می‌تواند مشكلات قلبی را نشان دهد و دیگر نیازی به استفاده از سوزن و تست خون نخواهد بود.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل چاپ انگلیس، پزشكان می‌گویند: با كمك تست جدید امكان تشخیص زودهنگام آسیب‌های وارد شده به سرخرگ‌ها كه اغلب منجر به سكته قلبی، نارسایی قلبی و سایر مشكلات عروق كرونری می‌شوند، فراهم خواهد شد و جان صدها نفر از مرگ نجات خواهد یافت. همچنین با این پیش‌بینی‌ سریع می‌توان بسیاری از بیماران را در مراحل اولیه بیماری شناسایی كرد و با درمان به موقع از حمله قلبی در آن‌ها پیشگیری نمود.

طبق مقاله منتشر شده در مجله «فشار خون» این آزمایش ظرف كمتر از دو سال آینده در دسترس پزشكان و درمانگرها قرار خواهد گرفت.

این یافته حاصل همكاری گروهی از متخصصان انگلیسی، آمریكایی، استرالیایی، آلمانی و دانماركی است..../تحلیل:عصرایران