سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تجدید انرژی بعد از یک هفته کارِ سخت



تجدید انرژی

بعد از یک هفته کارِ سخت انرژی بگیرید‎

 

یک هفته شد. صبح‌های زود و شب‌ها دیروقت در دفتر کار بوده اید. نه تنها بدن شما آسیب می‌بیند، بلکه ذهن شما نیز دچار آسیب می‌شود.شما برای تجدید انرژی چه می کنید؟

پیش از اینکه هفته جدید را شروع کنید چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ ما برای دریافت این موضوع با شورای کارآفرینان جوان مشورت نمودیم، چگونه پس از یک هفته‌ی کاری پر تب و تاب، استرس خود را از بین ببریم؟


۱. وقت خود را با خانواده و دوستان سپری کنید.
نگذارید آنچه در زندگی مهم است به دست فراموشی سپرده شود. اگر تمام مدت کار می‌کنید، از بین خواهید رفت. شاید در پایان روز موفقیت نسبی به دست آورید، اما آنچه مهم است شادی و روابط است. علاوه بر این، بهترین ایده‌ها اغلب از ذهن شاد و آرام تراوش می‌کند.


۲. اجازه دهید ضمیر ناخودآگاهتان مسائل را حل کند.
گاهی‌اوقات من به بزرگترین کشفیاتم در اندیشیدن‌های منفعل دست یافته‌ام. من واقعا این نوع تفکر را رهایی بخش یافتم. توجه خود را روی چیز دیگری بگذارید تا در زمان استراحت به طور ناخودآگاه به جواب برسید. گاهی راه‌حلی را که مدت‌هاست به دنبال آن هستید را درحال ورزش، رانندگی و حتی خوابیدن می‌یابید.


۳. درباره‌ی اقدامات خود تامل کنید.
نتایج عملکردِ اهداف شخصی و حرفه‌ای خود را به صورت هفتگی مرور کنید. آیا آن‌ها را انجام داده‌اید؟ تصمیمات دشوار را چگونه اتخاذ نموده‌اید؟ آیا قادرید یک گفتگوی خاص را بهتر پیش ببرید؟ برای آنکه هفته آینده متمایز عمل نمائید، چه راهکاری دارید؟ اجازه دهید ذهنتان اقدامات شما را تشریح کند و روی آن‌ها تامل کنید، بدین ترتیب هر هفته بیش از هفته قبل بهتر خواهید شد.


۴. حتی‌الامکان ارتباطات دیجیتال را قطع کنید.
در حین کار به ذهنتان استراحت دهید، به ویژه سم‌زدایی دیجیتال قدرت ذهنی بیشتری برای هفته‌ی پیش روی در اختیارتان قرار می‌دهد. چنانچه برایتان ممکن است فقط یک روز ارتباطات دیجیتال خود را قطع نمائید که من قویاً آن را پیشنهاد می‌کنم. بدون شک در اولین ساعت برگشت به کار در روز دوشنبه در عملکردتان آن را مشاهده خواهید نمود.


۵. مطالعه کنید.
خواندن، خواه یکی از پست‌های یک وبلاگ یا رمان، که از آن لذت می‌برید، شیوه‌ی خوبی برای رفتن به جهانی دیگر و فراگیری دانش است و به شما کمک می‌کند خودتان و جهانتان را بهتر کنید.


۶. بخوابید.
شنبه تنها روزی است که ساعت من زنگ نمی‌زند. حتی اگر ۳۰ تا ۶۰ دقیقه دیرتر از حد معمول با صدای بازی فرزندانم یا پرسیدن درباره‌ی صبحانه بیدار شوم، حس بهتری نسبت به صدای زنگ یک دستگاه دیجیتال دارد.


۷. غذایی بپزید.
تشریفات ساده‌ی پختن یک وعده‌ی غذا ما را وادار می‌کند که آرام شویم و واقعا با آنچه که می‌خوریم ارتباط برقرار کنیم. اغلب در طول هفته، ما خیلی مشغولیم که با گرفتن و خوردن سریع برخی از غذاهای فرآوری شده جبران می‌شود، که البته سالم و مقوی هم نیستند. وقت گذاشتن برای تهیه‌ی یک وعده غذای لذیذ و سالم روشی عالی برای برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و آنهایی که دوستشان داریم، است.


درگیر یک کار سخت روزانه‌ی ناسالم نشوید. هر روز روش‌های مراقبت از خودتان را بررسی کنید؛ و آن را فقط به آخر هفته‌ها موکول و محدود نکنید.

منبع :success.com


ویدیو مرتبط :
‫فیزیک به زبان ساده - انرژی قسمت 7 منابع انرژی تجدید ناپذیر بخش 2: سوخت های هسته ای‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هفته شانزدهم لیگ برتر؛ روز سخت استقلال در انزلی



هفته شانزدهم لیگ برتر؛ روز سخت استقلال در انزلی

 

در دیدارهای آغازین هفته شانزدهم لیگ برتر استقلال در انزلی به دنبال صدرنشینی است، درخشان به پیروانی و پروین رسید،  پاس به شکست طلسم ناکامی ها در دیدار با فولاد می اندیشد و نفت آبادان میزبان صبای قم است.

 

بازگشت سپاهان به لیگ برتر مهمترین اتفاق هفته شانزدهم لیگ برتر است. این تیم که به واسطه حضور سه بازیکنش (سیدمهدی رحمتی، سیدجلال حسینی و احسان حاج صفی) در تیم امید، به استراحت اجباری رفته بود از هفته شانزدهم با رویارویی با تیم پرسپولیس به میدان لیگ برتری ها باز می گردد.

هفته شانزدهم لیگ برتر از بعدازظهر روز یکشنبه با برگزاری چهار بازی آغاز می شود، در زیر اشاره ای کوتاه به این چهار بازی خواهیم داشت:

شهرداری تبریز - استیل آذین تهران

تیم شهرداری تبریز با حمید درخشان در لیگ برتر باخت نداشته اما هنوز به پیروزی هم نرسیده است. از زمانی که درخشان هدایت شهرداری را در دست گرفته است، این تیم سه بازی مقابل گذشته خود مقابل ذوب آهن، شاهین بوشهر و پاس همدان به دو تساوی رضایت داده و همچنان جزو قعرنشین های جدول رده بندی است.

سرخپوشان شهرداری بعدازظهر یکشنبه در خانه خود میزبان استیل آذینی هستند که با یک امتیاز بیشتر از آنها (۱۴ امتیاز) سکوی شانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر را در اختیار دارد. برتری در این بازی رتبه شهرداری را در جدول ارتقا می بخشد و فرصتی است مغتنم برای آنها تا به فرار از انتهای جدول امیدوار شوند.

دیدار شهرداری با استیل آذین، مجالی است برای رویارویی حمید درخشان با افشین پیروانی. این دو که در زمان حضور پیروانی در راس کادر فنی پرسپولیس بارها به یکدیگر تاخته و طرف مقابل را آماج انتقاد و کنایه قرار داده بودند، روز یکشنبه برابر هم می ایستند. البته جدال آنها یک تماشاگر و ناظر ویژه هم دارد و او کسی نیست جز؛ علی پروین. البته به شرطی که همه کاره فوتبال باشگاه استیل آذین، زحمت سفر به تبریز را به جان بخرد!

پاس همدان - فولاد خوزستان

شاگردان مدیرروستا ۶ هفته است که رنگ پیروزی را ندیده اند. سیرنزولی که تیم پاس در پیش گرفته، این تیم را به سکوی سیزدهم لیگ برتر تنزل داده و حالا اختلاف امتیاز همدانی ها با انتهای جدول فقط چهار امتیاز است. در این شرایط تیم پاس در دیدار خانگی که فردا مقابل فولاد خوزستان برگزار می کند، فقط و فقط به دنبال پیروزی است که اگر غیر از این باشد، مدیرروستا ششمین قربانی نیمکت مربیان لیگ برتری است. البته تیم فولاد خوزستان هم حریفی دست و پابسته برای پاس همدان نیست. تیمی که به ادعای مجید جلالی، سرمربی فولادخوزستان بار کیفی کارش بالاست با وجود ارائه بازی مطلوب با ۱۹ امتیاز رتبه دهم جدول را در اختیار دارد.

صنعت نفت آبادان - صبای قم

این هم یکی از دیدارهای جذاب هفته شانزدهم است. برزیل خوزستان که با تماشاگران پرشورش در خانه زیبا و تماشایی بازی می کند، این هفته میزبان صبای قم است. شاگردان کاسمیرو برای بقا در بالای جدول به دنبال پیروزی هستند و این در حالیست که تیم صبا با عبدالله ویسی برای پیروزی در لیگ برتر لحظه شماری می کند. رویارویی این دو تیم اگر تحت تاثیر حواشی قرار نگیرد، عصری دلنشین را می تواند برای فوتبالدوستان خوزستانی رقم بزند.

ملوان بندرانزلی - استقلال تهران

دیدار سپیدپوشان انزلی با استقلال و پرسپولیس همیشه جذاب و تماشایی است و تداعی کننده خاطرات دیدارهای آنها در دهه شصت. بعدازظهر یکشنبه ملوان در خانه از استقلال پذیرایی می کند. تیم مظلومی که این روزها خوب بازی نمی کند اما نتیجه می گیرد، در خانه ملوان به دنبال پیروزی است. این تیم در ۱۵ دیدار گذشته هفت پیروزی کسب کرده که فقط یکی از آنها خارج از خانه بوده است. پیروزی در هفته نخست لیگ برتر مقابل شهرداری که در تبریز رقم خورد، اولین و آخرین پیروزی خارج از خانه آبی پوشان در فصل جاری بوده است.

استقلال که در خارج از خانه تیمی متوسط نشان داده است، فردا کاری دشوار مقابل ملوان خواهد داشت. ملوان و دیگ جوشان تختی انزلی انتظار استقلال را می کشند و هدف شان تکرار داستان نفت آبادان برای شاگردان مظلومی است. تیم مظلومی اگر می خواهد در دیدار با ملوان دست پر زمین را ترک کند باید طرحی نو در اندازد. استقلال اگر مانند سه دیدار اخیر مقابل نفت آبادان و شاهین بوشهر (یک بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی) بازی کند، کاری سخت و دشوار در خانه ملوان خواهد داشت و قطعا محکوم به شکست خواهد بود. تیمی که می تواند در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را شکست دهد، خطری بالقوه برای مظلومی و شاگردانش در خانه خواهد بود.

با این حال مظلومی و شاگردانش با امید پیروزی به انزلی می روند که اگر این اتفاق رقم بخورد آنها می توانند حداقل برای ۲۴ ساعت صدرنشین جدول رده بندی باشند.

- برنامه دیدارهای هفته شانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:

یکشنبه - ۷/۹/۸۹

* شهرداری تبریز - استیل آذین تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

* پاس همدان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه قدس همدان

* صنعت نفت آبادان - صبای قم، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی آبادان

* ملوان بندرانزلی - استقلال تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی بندرانزلی

دوشنبه - ۸/۹/۸۹

* سایپای البرز - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه انقلاب کرج

* راه آهن شهرری - پیکان قزوین، ساعت ۱۵، ورزشگاه اکباتان تهران

* ذوب آهن اصفهان - نفت تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر

* شاهین بوشهر- مس کرمان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

* پرسپولیس تهران - سپاهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال:

۱- ذوب آهن اصفهان ۲۹ امتیاز

۲- پرسپولیس تهران ۲۷ امتیاز - تفاضل گل ۷+

۳- استقلال تهران ۲۷ امتیاز - تفاضل گل ۶+

۴- مس کرمان ۲۶ امتیاز

۵- سپاهان اصفهان ۲۳ امتیاز (۲ بازی کمتر)

۶- صنعت نفت آبادان ۲۲ امتیاز (یک بازی کمتر)

۷- تراکتورسازی تبریز ۲۱ امتیاز - تفاضل گل ۴+

۸- ملوان بندرانزلی ۲۱ امتیاز - تفاضل گل ۳-

۹- راه آهن شهرری ۲۰ امتیاز

۱۰- فولادخوزستان ۱۹ امتیاز

۱۱- صبای قم ۱۸ امتیاز (یک بازی کمتر)

۱۲- نفت تهران ۱۷ امتیاز - تفاضل گل ۳-

۱۳- پاس همدان ۱۷ امتیاز - تفاضل گل ۵-

۱۴- سایپای البرز ۱۵ امتیاز

۱۵- شاهین بوشهر ۱۴ امتیاز - تفاضل گل ۳-

۱۶- استیل آذین تهران ۱۴ امتیاز - تفاضل گل ۱۳-

۱۷- شهرداری تبریز ۱۳ امتیاز - تفاضل گل ۹-

۱۸- پیکان قزوین ۱۳ امتیاز - تفاضل گل ۱۳-