سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تاثیر سبک زندگی بر پوست را لمس کنید


آیا می دانید که نوع خورد و خوراک، خوابیدن، مطالعه، فعالیت های بدنی روانه و حتی تماشای تلویزیون هم می توانند روی پوست صورت تاثیر مستقیمی داشته باشند؟

آیا می دانید که نوع خورد و خوراک، خوابیدن، مطالعه، فعالیت های بدنی روانه و حتی تماشای تلویزیون هم می توانند روی پوست صورت تاثیر مستقیمی داشته باشند؟

محققان انگلیسی می گویند زیبایی صورت به بسیاری از افراد، اعتماد به نفس می دهد. آنها معتقدند هرچه میزان دریافت ویتامین هایی مانند ویتامین E و C در رژیم روزانه بیشتر و میزان دریافت چربی ها و کربوهیدرات ها کمتر باشد، در طول زمان، ظاهر زیباتر و پوست شفاف تر و جوان تر خواهد بود. در ادامه این مقاله می توانید با نتایج تحقیقات انگلیسی ها روی رابطه عادت های مختلف زندگی و تاثیر آنها روی پوست صورت بیشتر آشنا شوید.

رابطه تغذیه با پوست

مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه ها، سبزی ها و ماهی از چروک زودهنگام پوست پیشگیری می کند و سلول های پوست را برای مدت زمان بیشتری جوان و شاداب نگه می دارد. غلات و نان های سبوس دار به جای غلات حاوی آرد سفید تصفیه شده هم می تواند تاثیر شگرفی بر جوان ماندن پوست داشته باشد. گنجاندن خوراکی های حاوی سلنیوم مانند ماهی سالمون و بلغور جو در رژیم غذایی روزانه هم می تواند تاثیر منفی نور آفتاب بر پوست اطراف چشم ها پیشگیری کند.

رابطه مطالعه با پوست

برخی افراد عادت دارند هنگام مطالعه یا حتی هنگام نوشتن، اخم کنند. این کار می تواند به مرور زمان باعث ایجاد چروک های بدشکل بین دو ابرو و حتی روی پیشانی شود. محققان می گویند کمبود نور یکی از دلایل اخم کردن برای ایجاد تمرکز بیشتر هنگام مطالعه است، بنابراین می توانید با استفاده از یک چراغ مطالعه مناسب، از اخم کردن هنگام مطالعه پیشگیری کنید و پوست صورتتان را چروک نیندازید.

رابطه ورزش با پوست

ورزش می تواند تاثیر مثبتی روی تمام ارگان های بدن انزجمله پوست داشته باشد. وقتی ورزش می کنید، جریان خون، به خصوص زیر پوست افزایش می یابد و به این ترتیب، میزان دفع سموم بدن با عرق کردن از طریق پوست، بیشتر می شود. وقتی سموم بدن دفع می شوند، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول های پوست می رسد و همین مواد مغذی می توانند در ساخت کلاژن به آن کمک کنند. با افزایش کلاژن سازی چروک ها و خشکی پوست به شدت کم می شود. به همین دلیل ورزشکاران معمولا پوست جوان و شادابی دارند. به یاد داشته باشید حتما بلافاصله پس از ورزش با آب ولرم عرق را از روی صورتتان بشویید.

رابطه خواب با پوست

کم خوابی و خستگی مداوم از بزرگ ترین دشمنان پوست هستند. برای داشتن پوستی شاداب و سرحال، باید روزی 7 تا 8 ساعت خواب و استراحت داشته باشید. نکته دیگر درمورد شیوه خوابیدن است. اگر عادت دارید هنگام خواب، صورتتان را روی بالش بگذارید، چروک شدن زودهنگام پوستتان دور از انتظار نخواهد بود. پس به پشت بخوابید و در طول مدت خواب هم کمترین فشار را به پوست صورتتان وارد کنید. یعنی تا حد امکان، حتی دست هایتان را هم روی صورت تان نگذارید.


ویدیو مرتبط :
سبک زندگی | تاثیر دعا در زندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لذت زندگی را در این عکس ها لمس کنیم